שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 27

נושא: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    היי,

    אני ממשיך בלימוד התחום... רציתי לשאול אם מישהו יכול להפנות אותי למאמר הסבר טוב או לכתוב לי הסבר קצר על בקר המהירות של המנוע במסוקים.
    כלומר, אני מבין בגדול מה תפקידו אבל לא מבין:
    1. מה אומר האמפר? האם בהכרח אמפר גבוה זה יתרון? האם כל מסוק ירוויח מבקר עם אמפר גבוה?
    2. מה בדיוק מתכנתים בבקר?
    3. מה זה כרטיס התיכנות לבקר שמוזכר פה כל פעם, מה עושים איתו ומה היתרונות שלו? והאם וכיצד מסתדרים בלעדיו?
    4. איך מתאימים בקר למנוע?

    חפרתי באגף המדריכים והמאמרים כולל הסקירות הנהדרות של ואדים למושגי היסוד, אך לא מצאתי תשובה לשאלות הללו..

    כמו כן עוד נושא שאני לא בטוח אם הוא קשור אבל גם אותו שמעתי שמזכירים הרבה. ואשמח ללמוד יותר בהרחבה, זה נושא עקומות המנוע והפסיעה. הבנתי בגדול את הרעיון מה מייצגות העקומות אבל פחות הבנתי:
    1. איזה סוגי עקומות שונים יש? שמעתי על עקומה לינארית, אקספוננציאלית וכו׳
    2. מה משמעותן של העקומות השונות?
    3. מה המשמעות ביחס בין הפסיעה למנוע? באיזה מצבים עדיף להגביר סל״ד על חשבון פסיעה ולהיפך?
    4. כיצד מתכנתים את העקומות הללו? האם זה משהו שמתכנתים מהשלט, מהמקלט, מכאני בחלקו או לגמרי אלקטרוני? והאם זה קשור לבקר?*

    אודה אם מישהו יוכל לכוון אותי לחומר קריאה בנושא בעברית או באנגלית, או לכתוב לי הסבר קצר אם זו לא השקעה גדולה מדי.

    תודה רבה!

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    תכלס חבל שהחיפוש לא עובד כי אני שאלתי את זה לא מזמן
    וענו לי דיי בהרחבה.

    יכול להיות שפה תמצא משהו

    בכמה מילים ( יש הרבה פרוט ב wikipedia )
    בקר - התקן שמייצר פולסים למנוע נטול מברשות. תחשוב מאיץ חלקיקים ... רכבת אלקטרו מגנטית ביפן וכו' ...
    ניתן לתכנת שם את התדר של הפולסים / סוג סוללה / התחלה רכה או אלימה / עצירה / מנגינה ועוד כמה דברים ...
    כמה יותר אמפרים ככה מנוע שמושך יותר ... אתה יכול לשים בקר שמאפשר 100 אמפר על מנוע שצורך חצי אמפר אבל זה סתם יהיה כבד ...לעומת זאת אם תשים בקר של אמפר אחד על מנוע שמושך 10 אמפר, הבקר ( והסוללה / מטוס / חוטי חשמל ) יהפכו לאבוקה בשמיים ..

    עקומות ( בחורות ערומים זה .. )
    כשאתה מזיז את הסטיק של המצערת במסוק קורים כמה דברים.
    לקח לי כמה זמן לפענח את זה ויש פה שרשורים שלי עם שאלות שקבלו תשובות ... אני רק לא יודע איך למצוא את זה.
    בגדול יש שני מצבים במסוק ( אפשר יותר, הרבה יותר אבל זה תלוי בשלט )
    מצב נורמל ומצב איידל ( normal - idle / normal - stunt / normal - sport ומי יודע עוד כמה ...)
    במצב נורמל, זה מתפקד כמעט כמו מסוק פסיעה קבועה, כמעט.
    ככל שאתה מעלה את הסטיק מהירות המנוע עולה ... יחד איתה משתנה הזוית של הלהבים. ככל שזוית הלהבים ( זוית תקיפה ) עולה, הם מייצרים יותר עילוי ( כפוף למהירות הסיבוב ... אם זה לאט מידי זה לא טוב ) מהירות הראש עולה על מנת שהתנגדות האויר לא תעצור את הראש. באיזה שלב בעילוי גובר על משקל המסוק והוא עולה לאויר ( ציטוט של עודד שענה לי על זה לפני כמה ימים ).
    כשאתה מוריד את הסטיק .. הפוך .. עד לנחיתה.

    במצב איידל, זה פועל אחרת אבל דומה.
    המהירות היא גבוה, כמעט מקסימלית ונישארת ככה כל הזמן.
    מה שמשתנה הוא זוית הלהבים. במצב 0 = סטיק שמאל באמצע המהלך שלו הם מקבילים לקרקע ולא מייצרים שום עילוי.
    במצב שהסטיק עולה, הזוית משתנה כלפי מעלה, מייצרת עילוי כלפי מעלה .. המסוק עולה לאויר כשהעילוי מתגבר על המשקל.
    במצב שהסטיק יורד, הזוית משתנה כלפי מטה, מייצרת עילוי כלפי מטה .. המסוק נישתל בקרקע אלא אם הופכים אותו ואז הוא הופך למכסחת דשא מאד מרשימה.

    מקווה שלא הטעיתי וזה עוזר לך במשהו.
    נערך לאחרונה על ידי guy1a; 22-06-2011 בשעה 15:10:24.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    1. לכל מנוע יש צריכת זרם מסויימת, הבק צריך להיות מסוגל לספק את הזרם הנ"ל בצורה טובה. אמפר גבוה לא בהכרח יתרון, כאמור זה צריך להיות מתואם לצריכת הזרם של המנוע. כל מסוק ירויח מבקר שמתאים לסטאפ ולא מאמפר גבוה סתם.
    2. בבקרים הפשוטים יותר 'מתכנתים' (זו לא מילה מדוייקת, שכן לא מתכנתים כלום אלא קובעים הגדרות..) תיזמון של המנוע, זיהוי סוללה, זיהוי מצב מצערת, סופט סטארט של המנוע, הורדת מתח(/זרם?) למנוע כשהסוללה נגמרת ועוד כמה דברים נחמדים, בבקרים המשוכללים יותר יש עוד כמה אפשרויות שהבולט בינים הוא הגוברנר ששולט בסל"ד המנוע.
    3. כרטיס תיכנות מתחבר ישירות לכבל המצערת של הבקר ועוזר בתיכנות מהיר של הבקר במקום לבצע זאת דרך השלט, לא תמיד הוא טוב ולא תמיד הוא נותן את מלוא האפשרויות.
    4. לכל מנוע יש הגדרת צריכת זרם קבוע ומקסימלי, לפי זה מתאימים את הבקר, תמיד טוב שהבקר יהיה מסוגל לספק מעט יותר ממה שכתוב בהגדרות המנוע כדי שלא יהיה תחת מאמץ גדול מדי.

    זהו בינתיים.

    לגבי שאר השאלות - אתה יכול לחפש את הסירטונים הידועים של מר בוב פינלס, נמצאים באתר הליפריק. שם תמצא את כל מה שאתה מחפש.
    נערך לאחרונה על ידי wonderd; 22-06-2011 בשעה 14:58:47.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    1. דירוג האמפר של בקר מייצג את הזרם (זרם נמדד באמפרים) המקסימלי שהבקר נועד לעבוד בו. את הבקר בוחרים לפי המנוע בו משתמשים. למנוע יש גם דירוג של צריכה באמפרים- כאשר בדרך כלל נתון זה מתייחס לכמה זרם המנוע יכול למשוך במקסימום
    כלאמר שאם המנוע שלך יכול למשוך עד 60A מקסימום, אז כדאי לקנות בקר של 70A למען יהיה קצת מרווח בטחון (במיוחד בבקרים הסיניים)
    בדירוג האמפר של הבקר יש דירוג של זרם רציף שבו הבקר יכול לעמוד, וזרם מתפרץ- בו הבקר יוכל לעמוד בדרך כלל ל-10 עד 20 שניות. בקר בעל דירוג גבוה סתם לא בהכרח מועיל, מכיוון שככל שהוא מיועד לזרמים יותר גבוהים ככה הוא גדול כבד ויקר יותר

    2.לבקרים כשונים יש יכולות תכנות שונות, אבל בעיקרון הדברים הבסיסיים שיש בכל בקר הם:
    תזמון- תזמון של מתן הפולסים (הבקר עובד על ידי נתינת פולסים למנוע, ובכך יכול ליצור מתח ממוצע משתנה) ברוב הבקרים יש SOFT,MEDIUM ו-HARD
    כאשר תזמון "רך" יתן ביצועי מנוע ירודים, אבל זרמים נמוכים יותר ומנוע שעובד בטמפרטורה נמוכה יותר ותזמון "קשה" יתן ביצועי מנוע טובים מאוד, על חשבון זרמים גבוהים וטפרטורות גבוהות- כמובן ש-MEDIUM הוא האופציה האמצעית וגם הנפוצה יותר
    תכנות LVC- מתייחס למתח בו הבקר יפסיק את פעולת המנוע- מכיוון שאם מרוקנים את הסוללה יותר מידי יכול להיגרם לה נזק- וכדי למנוע זאת במתח מסויים הבקר יפסיק את פעולת המנוע, ניתן להחליט על המתחים בהם הבקר יעשה זאת, ובבקרים מסויימים ניתן אפילו לתכנת האם הבקר פשוט יכבה את המנוע, או יחליש אותו משמעותית
    לבקרים מסויימים יש גם יכולות תכנות מיוחדות כגון הקלטת מידע מהטיסה וכו' וכו'
    תכנות SOFT START- במסוקים אם מרימים את המצערת באלימות בזמן החשת המנוע המנוע יכול לטחון את גלגל השיניים של המסוק- לכן ניתן להוסיף תכונות SOFT START שמופעלת רק בהחשה ומעלה את הסל"ד בצורה הדרגתית

    3. תכנות הבקרים נעשה על ידי הקשבה לסדרות צפצופים ושינוי מיקום סטיק המצערת לצורך שינוי פרמטרים שונים, שיטה זו אינה נוחה בלשון המעטה. כרטיס תכנות הוא כרטיס המתחבר לבקר, בדרך כלל הוא נראה כמו טבלה של הפמטרים כאשר נורה דולקת על המצב של כל פרמטר, בעזרת הכרטיס ניתן לשנות את הפרמטרים השונים בעזרת לחצנים על הכרטיס. בבקרים מתקדמים יותר ישנה אפילו אופציה לחבר את הבקר למחשב כדי לתכנת אותו

    4. כפי שאמרתי מקודם, בקר מתאימים למנוע לפי הזרם המקסימאלי שהמנוע צורך
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    לגבי העקומות:
    בשלט יש לך אפשרות לתכנת 2 עקומות- אחת של המצערת (מנוע) ואחת של הפסיעה (שינוי זווית) כל התכנות של העקומות מבוצע דרך השלט.
    בנוסף בכל שלט יש מה שנקרא FLIGHT MODES, כאשר כל אחד ממצבי הטיסה העלה הוא העל סט של 2 עקומות כאלה, כל מצב כזה נועד לסגנון טיסה אחר
    ישנם 3 מצבי טיסה מוסכמים:
    NORMAL- מצב טיסה שנועד לטיסה אופקית בלבד (ללא שום הפיכות של המסוק) במצב זה העקומה של המצערת משתנה, לפי העדפת המשתמש אבל תמיד העקרון הוא שככל האתה מעלה את הסטיק של המצערת, גם הסל"ד יעלה (מומלץ לא בקשר ישיר) העקומה של הפסיעה בדרך כלל מכוונת ככה שהפסיעה תנוע מ- 2- מעלות ועד 10/12+ מעלות- כלאמר שרוב הזמן הפסיעה של הלהבים חיובית- מכיוון שמצב זה נועד לטיסה ללא הפיכות. הסיבה שיש קצת פסיעה שלילית היא כדי שיש רוח ניתן יהיה להוריד את המסוק במהירות

    IDLE UP-מצב זה גם נקרא לפעמים STUNT MODE או מצב 3D. המטרה של מצב זה היא ביצוע פעלולים, כולל הפיכות להבים ולכן העיקרון המנחה הוא שהמנוע תמיד נשאר עובד על אחוזים גבוהים, בעוד זווית הלהבים משתנה בצורה לינארית מהמינימום למקסימום. מבחינת העקומות הכוונה היא כי עקומת המצערת היא קו ישר, בדרך כלל באחוזים גבוהים(80-90%) בעוד גרף הפסיעה הוא לינארי לגמרי, כלאמר שבתחתית הסטיק פסיעת הלהבים היא מינימאלית, באמצע הסטיק היא 0 ובמקסימום של הסטיק היא מקסימאלית. כלאמר שאתה רוצה להטיס הפוך אז אתה בעצם דוחף את סטיק המצערת למטה דבר שלוקח זמן לתפוס. רק למען הסדר הטוב אומר שבמציאות בדרך כלל גרף המצערת אינו ישר, אלא בצורת V אם אתה רוצה אני ארחיב על הנושא בהמשך.

    HOLD- גרף זה נועד לזמן חיבור הסוללה, ולביצוע אוטורוטאציה (נחיתה ללא מנוע תוך שימוש באינרציה של הלהבים-יש מאמר על הנושא בפורום) כאן יש שלל דעות לגבי הגרף של הפסיעה, אבל כמעט תמיד הוא זהה לגמרי לגרף ממצב IDLE UP-כלאמר לינארי ממקסימום למינימום. גרף המצערת במצב זה הוא קבוע על 0. מכיוון שאוטורוטאציה עושים בלי מנוע, ומהסיבה הבטיחותית כשאתה מחבר/מנתק סוללה למסוק אתה רוצה שלא משנה מה יקרה עם המצערת הוא לא יתחיל להסתובב ולקצוץ לך את האצבעות על הדרך
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    ציטוט נכתב במקור על ידי bendisar צפיה בהודעה
    HOLD- גרף זה נועד לזמן חיבור הסוללה, ולביצוע אוטורוטאציה (נחיתה ללא מנוע תוך שימוש באינרציה של הלהבים-יש מאמר על הנושא בפורום) כאן יש שלל דעות לגבי הגרף של הפסיעה, אבל כמעט תמיד הוא זהה לגמרי לגרף ממצב IDLE UP-כלאמר לינארי ממקסימום למינימום. גרף המצערת במצב זה הוא קבוע על 0. מכיוון שאוטורוטאציה עושים בלי מנוע, ומהסיבה הבטיחותית כשאתה מחבר/מנתק סוללה למסוק אתה רוצה שלא משנה מה יקרה עם המצערת הוא לא יתחיל להסתובב ולקצוץ לך את האצבעות על הדרך
    לי נאמר לכוון HOLD ל -5 ( וככה זה אכן אצלי )

    למה 0 ?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    5- בשביל הבטחון, כדי שלא תהיה שום תזוזה של המנוע ואפילו לא התנגדות לתנועה
    עוד שימוש של מצב ה-HOLD. אם בזמן הטסת המסוק המטיס איבד אוריאנטציה/היה כשל במסוק בצורה שלא ניתן להציל את המסוק בשום מצב
    מומלץ להפעיל את ה-HOLD כדי למזער את הנזק בריסוק. ככל שיש ללהבים פחות אינרציה בריסוק ככה יהיה פחות נזק
    וזה יכול להיות ההבדל בין נזק מינורי לבין חצי מהמסוק הולך לפח
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    תודה רבה על כל התשובות זה עוזר מאד
    לגבי גרף הפסיעה וגרף המצערת - האם הם מקבילים זה לזה (כלומר כאשר המצערת ב30% הפסיעה משתנה ב30% וכך הלאה) ואם לא, מדוע לא? האם הלינאריות הינה בין משתנה המצערת ומשתנה הפסיעה, או שכל אחד מהמשתנים הינו פרמטר y נפרד בשני גרפים שונים, שבשניהם הx הוא מצב הסטיק?
    אחפש גם את הסרטונים של מר בוב היקר.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    גרף הפסיעה אינו קשור לגרף המנוע.
    הרעיון הוא להיות ביעילות מירבית של המנוע בהתאמה לזוית הלהבים.
    אפשר לכתוב פה הסבר ארוך ואפשר גם לגשת לשטח הטסה ולנסות לקבל הסבר מאחד מבעלי הניסיון שמסתובבים שם, כך תוכל לקבל הסבר עם הדגמה כדי להבין יותר טוב. אם אתה מגיע במקרה לצפון אתה מוזמן להגיע אלינו ואני אסביר לך את כל התורה.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    880
    תודה!
    77
    הודה 41 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    אלעד, ברשותך תיקון קטן:
    את ערך ההולד אין לכוון לאפס וגם לא ל 5- כי אם לערך בו המנוע נעצר מבלי לסובב את הלהבים וזאת בכדי לאפשר את פעולת ה Bail Out במידת הצורך.
    רון טוסמן

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    אני חושב ש-BAIL OUT אפשר אולי לעשות רק בבקרים שיש להם את האפשרות הזאת (כמו CASTLE)
    רוב הסיכויים שבשאר הבקרים זה יגמר בטחינת גלגלי שיניים, או בהפעלה מחדש של ה-SOFT START
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    מה זה בייל אוט ?
    מה זה עושה ?

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    במקרה והחלטת לבצע אוטורוטציה ולנתק את המנוע באויר ותוך כדי צניחת המסוק הבנת שלא כ"כ מצליח לך, יש אפשרות לבטל את ה'הולד' ולהחזיר את המנוע לחיים באויר. בחשמלי צריך כיוונים מדויקים בבקר וידע איך ומתי אפשר לבצע את זה, אחרת נדפקת - או שיש סופטסטארט ועד שהלהבים חוזרים למהירות שיכולה להחזיק את המסוק - הוא כבר באדמה, או שכח המנוע נותן קיק כזה חזק שהוא טוחן את הגג"ש.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    אהה

    תודה.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Apr 2011
    הודעות
    1,132
    תודה!
    271
    הודה 112 פעמים ב 65 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    ציטוט נכתב במקור על ידי RonTo צפיה בהודעה
    אלעד, ברשותך תיקון קטן:
    את ערך ההולד אין לכוון לאפס וגם לא ל 5- כי אם לערך בו המנוע נעצר מבלי לסובב את הלהבים וזאת בכדי לאפשר את פעולת ה Bail Out במידת הצורך.
    אצלי זה על 0.. אז אם לא 0 ולא 5 אז כמה כן?

    תודה .
    ולא הכי נפוץ שזה על 0.?

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    יש לי בקר ICELITE של CASTLE CREATION
    לTREX 500 עם מנוע מקורי
    יש פרמטר שנקרא PWM Switching Rate
    האפשרויות הן 12kHz 16kHz 24kHz and outrunner mode

    12 מומלץ לכל ה BRUSHLESS
    16 ו 24 מומלצים למנועים INDUCTANCE

    איזה אפשרות אני צריך לבחור?
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    זה תלוי במנוע שיש לך, איזה מנוע יש לך?
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    500L אורגינלי של ALIGN ל TREX 500
    סוללות 6 תאים

    Input voltage: DC11.1V-22.2V 3-6cell Li-Po
    Max continuous current: 4S 45A/55A(30sec) 6S 35A/45A(30sec)
    Max output power:650W/800W(30sec)
    KV value:1600KV
    Dimension: spindle 5x36x61.1mm
    Weight: 200g (prox.)
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    אחרי לא מעט חפירות הגעתי למסקנה שאין מדע מדויק לגבי ה PWM, זה תלוי במשתנים נוספים.
    תתחיל מ 12, אם אתה מרגיש חוסר כח/רעש שונה/גמגומים/התחממות יתר של המנוע - תשנה. לדעתי אמורה להיות לך גם אופצית 8KHZ. באופן עקרוני למרות שקסטל קריאיישנס לא ממליצה על זה - אנ מצאתי ש OUTRUNNER עובד לא רע ברוב המנועים.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    תודה!
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    1.
    לגבי שאר השאלות - אתה יכול לחפש את הסירטונים הידועים של מר בוב פינלס, נמצאים באתר הליפריק. שם תמצא את כל מה שאתה מחפש.
    מצאתי. הנה הקישור לסרטון על נושא עקומות הפיטץ' והסל"ד אם עוד מישהו מתעניין לצפות
    http://video.helifreak.com/tmp/3e62e.../curves101.wmv

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    880
    תודה!
    77
    הודה 41 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    מצב "אווטראנר" לא מומלץ אפילו על ידי קסטל עצמם
    רון טוסמן

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    @RonTo

    הנה מה שכתוב במדריך למשתמש:

    Click image for larger version. 

Name:	PWM setting ICELITE 75.JPG 
Views:	159 
Size:	60.1 קילובייט 
ID:	48622

    דוקא ל ICELITE מומלץ מצב OUTRUNNER
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    880
    תודה!
    77
    הודה 41 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    לא ע"פ שיחות שלי עם המטיסים המובילים שלהם
    רון טוסמן

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הסבר על פעולת הבקר (ESC)

    כתבתי שהם לא ממליצים על כך, אבל העובדה היא שבשטח יש מטיסים (כמו ברט קמרר) שמטיסים עם ההגדרה הזו וזה עובד אצלם מצויין. גם אני בדקתי את זה בכמה מסוקים וזה עבד מצוין.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. [שאלה] פעולת ESC וסרוו
    על ידי alonk בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 25-11-2010, 22:23:22
  2. [שאלה] Turnigy 9x לא מתחיל פעולת מנוע
    על ידי sagi-v בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 26-08-2010, 19:28:12
  3. בקר מהירות עם אפשרות להפיכת כיוון פעולת מנוע
    על ידי דניאל דקל בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 05-08-2010, 00:42:58
  4. [שאלה] האם יש באתר שרשור להבנת פעולת הג'ירו על מצביו השונים
    על ידי dbrosh בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-06-2009, 11:23:01
  5. פעולת גוברנר
    על ידי טלרועי בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 26-05-2009, 20:04:22

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •