כשאצליח להבין את היתרון של השימוש ברוטור אופקי אחזור לדווח
כשאצליח להבין את היתרון של השימוש ברוטור אופקי אחזור לדווח
סינים מצדדיך, מעליך ומאחורך !
הייתי רוצה תמסוק-טיסן האחרון בסירטון
אומרים שיש לו יעילות אווירודינמית יותר טובה משל מסוק / רחפן בעל פרופ' סטנדרטי, היות וכל הלהב רואה את אותה מהירות זרימה לאורך כל המוטה.
גיא.
הרבה מכניקה.. לא בריא
קונספט נחמד
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
היה לפני לא הרבה זמן שרשור על קואד עם רוטור אופקי כזה ..
אין יתרון מהותי כלשהו. מדובר בעיקר בתרגיל מעניין וקרוב לוודאי גם עבודה לכמה מסטרנטים\דוקטורנטים.
הקונספט עצמו בן שבעים שנה בערך. היה בטכניון פרוייקט ברוח זו בדיוק לפני עשר שנים. הרגע זרקתי לפח כמה דו"חות בנושא הזה בדיוק...
החסרון הגדול הוא כמובן המכניקה - צריך שליטה בפסיעה מחזורית וקולקטיבית כפול ארבע. במלים אחרות, back to square one.
לגבי הנצילות האוירודינמית - ככה ככה. מצד אחד מהירות אחידה על כל הלהב, מצד שני זוית התקפה משנה סימן פעמיים בכל סיבוב ועקב כך הרבה אבדן אנרגיה (vortex shedding).
Jack of OLD trades
הטריק של כנף מנוע קיימת גם בטיסנים כבר לא מעט זמן
תציצו בזה :
http://hackaday.com/2010/03/02/fanwi...ky/#more-22098
אמנון :|