השרשור מתעדכן אוטומטית כל 30 שניות .
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
טעינה מחדש
-
לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
אהלן,
אני עובד על פרוייקט חדש שהוא לא טיסן ולא אמור לעוף בשמיים אבל עושה שימוש במנוע ניטרו של טיסנים......קניתי מנוע os 25 ומנוע טייגר 46 כשכרגע אני עדיין לא יודע במה אני הולך להשתמש אבל הייתי רוצה לדעת איזה גודל פרופלור אפשר לשים על ה-25 ואיזה על ה-46 למנוסים שביניכם אשמח גם לדעת האם יש המלצה לגודל מסויים שאיתו אני יוכל להפיק את מירב הדחף האפשרי מהמנועים.
בתודה מראש לכל העוזרים,
יהודה.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
בחירה של פרופ תלויה בכמה פרמטרים, לא רק לפי סוג או נפח מנוע, אם (לצורך הדוגמא) מדובר בטיסנים,
יכולי להיות שני טיסנים עם אותו מנוע ושני פרופים שונים לחלוטין, אופי הטיסן ואופן ההטסה שלו הם פרמטרים נוספים לבחירת "פרופ מתאים".
*"פרופ מתאים"- פרופ מחומר ובמידה שישרת וימקסם ביצועים של הטיסן לפי הדרישה ובהתאם עם המנוע.
לכול ה"תוספת" שהמנוע צריך לסחוב (טיסן) יש משמעות רבה.
תן כיוון ואולי נדע לעזור.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
בעיקרון, למנוע 25 מתאים פרופ 6*8 ו 6*9 ולמנוע 46 פרופ 7*10 - אבל בגלל שאתה לא מתכוון להרכיב את המנוע על טיסן, לא תקבל את אותה היעילות, וגם המנוע יתחמם יותר מאשר על טיסן, תצטרך לבדוק ולהחליף פרופים תוך כדי בדיקת טמפ' המנוע עד שתגיע למידה שתתאים לך.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
שוב פעם כמו שאמרתי המנוע לא מיועד לטיסן אלא לפרוייקט שאני בונה אם זה לדעתך ממש רלוונטי אז הפרוייקט הוא סירת אוויר להגיד לך מה אני צריך מבחינת ביצועים זה כמה שיותר דחף אני לא מחפש משהו ספציפי שייתן לי התנהגות ממש מסויימת אלא באופן כללי לדעת איזה גודל פרופ מתאים לכל אחד מהמנועים שציינתי ואם אפשר לדייק ולתת גם את הפסיעה שתתן לי את מרב הדחף אזי שמבורך ביותר אבל שוב באופן כללי זה משהו שאמור לשוט במים ואין צורך להתעסק במדע מדוייק פשוט באמת שאין לי כיוון בכלל לגבי איזה גודל מתאים לכל אחד ולכן מבקש לפחות לדעת את זה.
מקווה לתשובה ושבת שלום,
יהודה.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
גבי תודה על התשובה...לגבי עניין הטמפ' למה על טיסן המנוע אמור להתחמם פחות?בגלל שיש לו גם את המהירות אוויר שלו עצמו?אם כן הרוח שמייצר הפרופלור לדעתי היא כשלעצמה גבוהה מאוד ואמורה לקרר את המנוע אני טועה?ובכל מקרה ציינתי שהפרוייקט הוא סירת אוויר ככה שזה משהו שגם נע במהירות מסויימת(אומנם פחות מטיסן אבל עדיין מהר).
אגב האם המידות שנתת אמורות לתת דחף מקסימלי או שמא יש מידה אחרת שתתן יותר דחף?
מצטער אם השאלות שלי נראות קצת חסרות כיוון פשוט אני באמת לא בקיא בנושא בכלל ולכן גם לא יודע איזה פרמטרים נוספים יש להחשיב בבחירה.
יהודה.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
קח בחשבון שאים זה סירת אוויר תה כנראה תזדקק לפרופלור דוחף
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
יהודה, באויר בטיסה המנוע מתחמם פחות קודם כל בגלל התקדמות מהירה יותר שזה קרור טוב יותר, אבל גם בגלל עוד סיבה חשובה לא פחות - בזמן ההתקדמות באויר הפרופ מתאמץ פחות מאשר הוא מסתובב כאשר המנוע עומד במקום בגלל שאז הפרופ (כאילו) טוחן את האויר ולא עובר דרכו, המאמץ הזה גורם לעליה קטנה נוספת של הטמפ'. מהסיבה הזאת כאשר מריצים מנוע על טיסן שקשור לקרקע, מחליפים לפרופ בעל פסיעה נמוכה (בדרך כלל במידה אחת) כדי לנסות ולבטל את השפעת עליית הטמפ'.
אם הכוונה שלך לסירת אוויר (רחפת) קח בחשבון התחממות גדולה יותר, ברחפת האוויר נזרק כלפי מטה ויוצא משולי הכרית בכמות קטנה מאד, כך שכמעט ואין זרימת אוויר לקרור המנוע. לכלים ימיים (אמפיביים) יש מנועים מיוחדים מקוררי מים, אבל אני מבין שזה ייקר לך את כל הסיפור.
בקשר למידות כתבו גם לפני ש"אין דבר כזה דחף מקסימלי" זה תלוי בהרבה גורמים כמו - סוג הטיסן, מיקום הכנף, סוג הפרופיל, ואפילו אם הפרופ הוא באותה המידה אבל מחומרים וחברות שונות יכולים להיות הבדלים, בקיצור אתה צריך לעשות הרבה נסיונות בהחלפת פרופים כולל בדיקת הטמפ' עד שתגיע לתוצאה משביעת רצון מבחינתך.
-
-
Re: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
כן, אם תשים לב ראש המנוע מכיל "סנפירים", שהאוויר זורם דרכם הוא מקרר את המנוע. שהמנוע סטטי יש לעקוב אחר הטמפ.
למנוע 46 זה בערך 10X7, 11X6 וכו'.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
זיו מה זה פרופלור דוחף?וגבי אני לא בונה רחפת אלא סירת אוויר הידועה גם בכינוי "סירת ביצות" זוהי סירה שהגוף שלה יושב בתוך המים בדומה מאוד לסירה רגילה כשההבדל העיקרי זה שהכוח המניע הוא פרופלור שמסתובב באוויר(מנוע של טיסן) לעומת פרופלור שמסתובב בתוך המים בסירות רגילות זה ההבדל המהותי ביניהם כמו שאמרתי במקרה הזה המנוע נמצא בתנועה קדימה והוא לא סטטי לכן העניין של הפרופלור שמתאמץ יותר מאי תנועה מתבטל פה ואף על פי כן אני חושב שהקטע של התנועה משפיע בצורה מאוד מאוד זניחה על התאמצות המנוע ועוד יותר על הטמפרטורה שלו אבל זה רק ההגיון שלי יכול להיות שאני טועה.
בכל מקרה אני יזמין כמה פרופים וינסה לראות מה הכי מתאים, אגב אם אני מזמין מאיביי פרופלור עץ בגדלים שציינת האם יש גם גדלים שונים בקדח האמצעי של הפרופלור?(החור שדרכו הפרופלור יושב על הציר של המנוע) או שזה משהו שהוא אוניברסלי וקבוע?
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
לגדלי המנוע שאתה מתכוון הקדח הוא סטנדרטי, אבל אם במקרה הוא יהיה קטן יותר יש אפשרות להגדיל אותו למידה המתאימה בעזרת כלי לטיסנאים שנקרא "מקודד". אגב, לנסיונות שלך אני מציע לבדוק פרופים מפלסטיק, חבל על הכסף, אחרי שתחליט איזה פרופ מתאים תוכל להחליף לעץ.
-
-
תגובה: לגבי גודל פרופולור מתאים למנוע 25 ו-46.....
האמת שזה יותר זול מפלסטיק שמה, מדובר ב-3 דולר לכל היותר לפרופ מעץ בגדלים הללו אז נראה לי שזה פחות הבעיה......אז בסדר אם אתה אומר שהקדח הוא סטנדרטי אני יזמין איזה שלוש כאלה מדובר בעשרים שקל בסה"כ ונראה מה יתאים.
שוב פעם תודה על העזרה ידידי.
-
הרשאות פרסום
- אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
- אין באפשרותך לפרסם תגובות
- אין באפשרותך לצרף קבצים
- אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
-
חוקי הפורום