שאלה לידע כללי
מדוע מומלץ להרכיב בטיסנים סרבו יותר חזק בהגה גובה והגה כיוון,
לפי מה מחליטים איזה גודל סרבו להרכיב.
תודה
איתן
שאלה לידע כללי
מדוע מומלץ להרכיב בטיסנים סרבו יותר חזק בהגה גובה והגה כיוון,
לפי מה מחליטים איזה גודל סרבו להרכיב.
תודה
איתן
לא שמעתי על המלצה כזאת
סרוו מתאימים לכל טיסן אינדיבידואלית, וכנ"ל לכל תיפקוד
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
לגבי הגה כיוון, בדר"כ המלצה כזו היא כאשר הסרוו מפעיל ישירות (פושרוד ולא פול פול) גלגל ןכדי למנוע שבירה של גלגלי שיניים בגלל המכות שהוא מקבל (בריצת המראה או נחיתה), ממליצים על מטאל גיר.
הגה גובה ניתקלתי בהמלצה כזו במוסטנג להחליף את מה שנתן היצרן כי במהירויות ותרגילים מסויימים הוא לא הגיב כמצופה (מהירות וכוח).
eitanbin (03-01-2013)
על הגה כוון פועלים הכוחות הקטנים ביותר בכלי טיס לכן הוא יכול להסתפק בסרוו חלש, למעט ההסתיגות שהעלה guyst בקשר לגלגל קדמי שמחובר לאותו סרוו.
על הגה גובה פועלים הכוחות הגדולים ביותר והוא מחייב סרוו יחסית חזק.
מאזנות דורשות סרוו בינוני מבחינת הכוחות הפועלים עליו אבל לעיתים הוא צריך להיות דק מאוד (כדי להכנס לכנף) מה שבדרך כלל מיקר אותו.
בעקרון, למערכת גלגלי שינים ממתכת יש בעיה של דיוק ו"משחק" בין גלגלי השינים. מבחינה זו עדיפה מערכת גלג"ש מפלסטיק. אבל מערכת כזו חלשה יותר ופחות עמידה בלחצים ומכות.
eitanbin (03-01-2013)
אופן הטסה הוא השיקול העקרי פה.
במטוסים ארובטיים אגרסיביים יותר מאזנת הגה כוון מוגדלת וגם הגובה , הרבה תרגילים נשענים על אופי כזה של זנב. הרבה מאוד כוח מופעל שם.
תרצה סרבו חזק ומהיר עבודה. בלי להיכנס למיספרים. שרפתי\גמרתי לא מעט כאלו. המאטל גירים מחזיקים מעמד הרבה יותר.