שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: מיקום גלגלים אחוריים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מיקום גלגלים אחוריים

    שלום לכולם,

    יש לי שאלה בנוגע למיקום כן-הנסע האחורי (נניח גלגל חרטום מנוהג בודד): אם ממקמים את כן-הנסע האחורי קדימה מידי, הטיסן לא יציב על הקרקע ונוטה ליפול "על הזנב". אם ממקמים אותו אחורה מידי, הטיסן מתקשה "להוריד את הזנב" בהמראה ולהתנתק מהמסלול.
    האם יש "כלל אצבע" למיקום כני-הנסע ביחס למרכז הכובד של הטיסן? (מעוניין להכניס שיפורים בזה)

    תודה!

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    נסיון שני.
    הפתרון הוא באמצעות ניסוי וטעייה?

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    קרית חיים
    הודעות
    436
    תודה!
    4
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    בדקתי אצלי בטיסנים , בערך 1-2 ס"מ מאחורי מרכז הכובד

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    102
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    60 מעלות בן מרכז כובד לנקודת מגע גלגל בקרקע, או כ20 אחוז ממשקל הטיסן על גלגל קידמי

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    ציטוט נכתב במקור על ידי avi g צפיה בהודעה
    60 מעלות בן מרכז כובד לנקודת מגע גלגל בקרקע, או כ20 אחוז ממשקל הטיסן על גלגל קידמי
    לדעתי אתה טועה. האם תשובתך ניתנה על בסיס בדיקה בטיסן קיים? אני נוהג למקם את ציר הגלגל הראשי כ-10 מעלות לאחור מהניצב החוצה את מרכז הכובד.
    זהו כלל אצבע, לא משהו מדוייק ממש, אבל לרוב נותן תשובה טובה לשאלה.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    קודם כל, תודה לגיא, לאבי ול-FlatSpin!
    אבי ו-FlatSpin: האם אתם מדברים על הזווית ACD בשרטוט המצורף, בהנחה שהנקודה C היא מרכז הכובד?
    Click image for larger version. 

Name:	Diagram.jpg 
Views:	141 
Size:	45.2 קילובייט 
ID:	8477
    נערך לאחרונה על ידי ZigiStar; 16-04-2009 בשעה 21:09:57.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    כן. זו בדיוק היתה כוונתי

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    המממ... זה דורש למצוא את הגובה של מרכז הכובד...
    יש דרך פשוטה לעשות את זה? או שעושים את זה כמו בחיפוש אחר המיקום של מרכז הכובד לאורך ציר האורך, באמצעות איזון "על שתי אצבעות"?

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    אינך צריך להסתבך. ממילא מדובר על כלל אצבע ולא על ניתוח מדויק. סמן את מיקום מרכז הכובד לפי ציר האורך, משהו בין חצי לשני שליש הגובה של הגוף, תלוי במבנה (כנף עילית, תחתית, אמצע וכו'). בסופו של התהליך, כאשר הטיסן מונח עם הגלגלים על הקרקע ואתה לוחץ את הזנב לרצפה, הוא צריך לחזור למצבו הרגיל בתנודה קלה ולא בקפיצה חריפה. במילים אחרות, מרכז הכובד יהיה מעט לפני הגלגלים כאשר הטיסן מוטה לאחור.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    עכשיו זה ברור. תודה!

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    102
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מיקום גלגלים אחוריים

    ברוב הטיסנים נדרשת זוית של לפחות 20 מעלות בין ציר הגוף לבין הקרקע לשלב הנחיתה אבל גם אז מרכז הכובד חייב להיות לפניי נקודת המגע של גלגלי כן נסע ראשי עם הקרקע כדי שהאף ירצה תמיד לרדת ומיכאן נידרשת עוד כ 10 מעלות , ס"הכ כ30 מעלות ,אך חשוב מזה לבדוק שכ20 אחוזים מהמישקל הכללי של הטיסן ילחצו על הגלגל הקידמי וזאת כדי שיהיה איזון טוב בין היכולת של הגלגל הקדמי לשנות כיון סיבסוב במהיריות נמוכות ובין הגה כיון במהירוית הגבהות יותר על הקרקע,

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •