כבר הרבה זמן שלא בניתי מזוודת טעינה...
בהמשך לאשכול לבחירת המכונית של רועי [קישור]
אשכול בחירת סוללה ומטען [קישור]
כתבתי את המדריך הזה[קישור]העוסק באפשרויות השונות העומדות בפני גולש אשר בוחר מטען עם או בלי ספק מתח
בהמשך פנה אלי רועי ושאל אם באפשרותי לבנות לו מזוודת טעינה יפה כמו שלי [קישור]
הסברתי שיש שתי אפשרויות:
1. אני קונה את כל הציוד ומארגן הכול לפי הבנתי.
2. הוא קונה את כל הציוד, אני משלים את הפערים לפי הבנתי.
סיכמנו על אפשרות 2.
רועי קנה:
שני מטענים [קישור]
ספק מתח גיבור של 540 וואט בעל 2 יציאות [קישור]
מזוודת טכנאים
קופה של וועד בית בהתאם לגודל 2 סוללות+עודף
2X באלנס בורד חיצוני למטען [קישור]
מתחילים:
השלב 1:
להניח את אביזרים העיקריים ולהבין שהכול נכנס ויכול לתפקד בצורה סבירה:
נזכרתי לצלם רק לאחר קידוח חורי המאווררים אך שלב זה בוצע גם לפני...
שלב 2:
נבחרו מאווררי 80 מ"מ+רשתות הגנה תואמות
אין צורך ביותר מזה... גם ככה אלו מאווררים איכותיים בעלי ספיקה גבוהה יחסית
קידוח חורי המאווררים בעזרת מקדח כוס 80 מ"מ +מדידה קפדנית+ התקנת רשתות הגנה מצידם החיצוני של החורים
![]()
![]()
שלב 3:
כניסת שקע חשמל
עשיתי חור מלבני קטן לשקע
את הלחמות חוטי החשמל עשיתי בחוץ+בידוד מתכווץ
[לא יודע למה אבל חלק מהתמונות עולות על הצד]
שלב 4:
התקנת ספק המתח וקיבועו
קיבוע באופן כללי הוא פשוט:
הספק והמטענים הם למאשה פרופיל אלומיניום מלבני שנסגר בשני צדדיו בעזרת מכסים תואמים וברגי אלו 3 מ"מ [עם ראש כיפתי]
את 2 הברגים התחתונים בכל צד אני מוציא ומחליף בברגי אלו זהים רק עם ראש קוני
לצורך הקיבוע אני מבריג דרך הברגים אביזר פירזול בצורת L בגודל של כ 1.5X1.5 ס"מ
אלו למעשה הרגליים של הספק והמטענים:
![]()
![]()
![]()
ובדיקה שזה עובד יחד עם חיבור המאווררים.
תצחקו כמה שאתם רוצים... גם כשאני מחבר מנורה לסוללה והיא נידלקת...אני מבסוט כאילו זכיתי בלוטו...
ותאמינו לי שאני בודה ים שטויות בעבודה...
הספק אגב, כוון ליציאה של 15 וולט לפני השלב הבא שלמעשה מכסה אותו.
שלב 5:
התקנת המטענים עצמם
קצת קשה לתאר אך בניתי משטח שהתחבר למערכת ב 3 נקודות
2 נקודות לברגים בחלקו העליון של ספק המתח
נקודה נוספת לדופן המארז
למשטח התחברו 2 המטענים ע"י 4 רגליים L מאותו דגם ששימש לקיבוע הספק:
![]()
כמובן שבדקתי שזה עובד וחייכתי שוב:
שלב 6:
חיבור קופסת הטעינה [קופת וועד בית]
![]()
חדי העיין שבינינו יבחינו כי בצידי קופסת הפח הקרובים למטענים יש שני חורים+מעביר פלסטי
חורים אלו מיועדים לכניסת כבלי הטעינה והבאלנס לתוך הקופסה+מעביר פלסטי למניעת שחיקת החוטים מהפח.
במהלך הבניה והתיכנון, ראיתי שעם המטען הגיעו חוטי טעינה ובאלנס של 10 ס"מ בלבד...
ביקשתי מרועי שיזמין חוטים באורך 20 ס"מ וזה הפער היחידי שיש לנו.
האמת?
יצא טוב...כמו שתיכננתי.
יש ימים כאלו שהכול הולך בהם טוב מדוייק ומוצלח... יום הבניה היה יום שכזה.
אי אפשר להגיע ליום בניה מוצלח בלי תיכנון מקדים לפרטי פרטים ואיסוף אביזרים מתאימים.
עלות?
כ 150-200 ש"ח אביזרים, ברגים אביזרי פירזול, מאווררים, רשתות ושטויות...
כ 8-9 שעות עבודה מקצה לקצה
והרבה הנאה מהדרך והתוצאה.
תתחדש רועי
רן ענבר