מה הפיצ' הנכון באמצע סטיק בנורמל ?
האם 5 מעלות או 2 מעלות ?
במקרה של 5 מעלות במעבר לאיידל המסוק יורד כי הפיצ' משתנה לקרוב לאפס, אבל במקרה של 2 מעלות המסוק כמעט לא משנה גובה במעבר לאיידל.
איזו גישה נכונה יותר ולמה ?
מה הפיצ' הנכון באמצע סטיק בנורמל ?
האם 5 מעלות או 2 מעלות ?
במקרה של 5 מעלות במעבר לאיידל המסוק יורד כי הפיצ' משתנה לקרוב לאפס, אבל במקרה של 2 מעלות המסוק כמעט לא משנה גובה במעבר לאיידל.
איזו גישה נכונה יותר ולמה ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
תמיד 0 מעלות באמצע סטיק.
כך המסוק לא נופל כשעוברים לאיידל אפ. נקודת הריחוף (4-5 מעלות) צריכה להיות זהה בכל הגראפים.
נערך לאחרונה על ידי nirgo; 09-06-2009 בשעה 19:51:46.
Mikado Logo 6003D 10S, Mikado Logo 600 se "swissrumpf", Tdr, Tdr 600
יש כאלה שמעדיפים בנורמל 5 מעלות וחלק 2 מעלות.
אצלי זה 0 וככה אין קפיצה במעבר לאיידל![]()
בנורמל 5-6 מעלות ב50 אחוז סטיק
ובאיידל אפ 0 מעלות ב50 אחוז סטיק
הירידה של המסוק זה דבר צפוי וטבעי שפשוט צריך להיתרגל אליו...
2 מעלות בנורמל ב50 אחוז סטיק? על זה עוד לא שמעתי...
חידוד קטן לדברי ג'ונגי
בנורמל 5.5 מעלות ככה זה מוגדר בספרי ההרכבה
לגבי 2 מעלות אני לא שמעתי על זהאבל תנסה שום דבר לא יקרה , ואם המסוק מצליח לרחף ונוח לך 2 מעלות אז תשאיר.
בברכה,
אהרון ערן אפרייאט,
בקרו בגלריה שלי : http://www.runryder.com/helicopter/gallery/37202
"Feed the Need to 3D"
העניין הזה דובר בפורום לא פעם..
לדעתי הפיצ' הנכון, זה 0 מעלות בכל המצבים ואני אסביר למה אני חושב ככה,
קודם כל, במצבים של IDLE, עם המטיס נוהג לבצע ריחופים הפוכים וטיסות הפוכות, הרי הוא חייב לדעת איפה נמצאת זוית 0 מעלות והכי הגיוני שזה יהיה באמצע הסטיק. ככה הוא לא צריך לחפש את נק' החיץ בין הפוך ללא הפוך. המטיס יודע שהטווח שמאמצע הסטיק ומטה הוא הפוך, ומאמצע סטיק ומעלה הוא ישר.
במצב נורמל, זה נכון שאין שום מניעה לכוון 5 מעלות ומי שרגיל שהמסוק צונח לו כאשר הוא מעביר ל IDLE אז ניחא, אבל אם אני אשאל את אלה שכיוונו ככה איפה זווית 0 מעלות אצלם בנורמל, יהיה קשה להם לדעת (היא איי שם בין אמצע הסטיק ומטה) ואם אני אשאל אותם באיזו נקודה המסוק מתחיל לעלות לריחוף גם יהיה קשה להם לדעת כי הרי המסוק לא ירחף בזוית שקטנה מ 0 גם אם הסלד יהיה מקסימלי.
בגלל זה אני תמיד מכוון 0 מעלות באמצע סטיק וככה אני יודע תמיד מתי אני מתחיל לעלות לריחוף ומתי המסוק יגע באדמה.
מוטי ברטוב
הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
שלט פוטאבה 8FG - סקירה
Goblin570 3 Blades
Goblin380
"די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"
לדעתי, על העובדה ש Center Stick ב- Idle up היא 0 מעלות מוסכמת על כולם, נכון ??
אני חושב שהכי הגיוני שגם ב- Normal ה- 0 יהיה באותו מקום.
ד"א, אם אני לא טועה, גם הגורו (Finless Bob) מכוון ככה בסרטים שלו :-)
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת גם אני מכוון 0 באמצע סטיק בנורמל.
עניין נוסף שלדעתי יכול לתרום למתחילים שביננו הוא שמכיוון שבפיץ' חיובי באופן הזה האיידל והנורמל זהים, זה מאפשר להתרגל לתנועת הסטיק (המצומצמת יותר בחיובי) שמצפה להם לכשיתחילו להטיס באיידל.
Mikado Logo 6003D 10S, Mikado Logo 600 se "swissrumpf", Tdr, Tdr 600
אצלי 0 באמצע ( 50% טווח) וכל החלק העליון של הגרף זהה בכל המודים 50-57-100
שתי הנקודות התחתונות בגרף אצלי הן 30-40
אביב
מסוק בנורמל צריך לרחף במרכז הסטיק כלומר לפחות ב-5 מעלות (+).
אם מישהו רוצה להתחיל לרחף ב3/4 סטיק שיהיה לו בכיף אך זו לא הטסה נכונה.
מי שלא רוצה קפיצה במעברים פשוט צריך להבין את הטכניקה בהטסה נכונה של הרמת הסטיק לפני העברה למצב טיסה אחר וכך לא תהיה לו קפיצה.
עקרונית זו הדרך הקלאסית לכיוון מסוק - כל אחד עושה בסופו של יום מה שנוח לו.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
הגרף שלי ממזער את הקפיצה לאיידל ועדין אני מקבל +5 טיפה מעל אמצע סטיק.
גיל זה בשבילך !
1 - 30%
2 - 40%
3 - 60% ------- זה אמצע סטיק
4 - 80%
5 - 100%
הטירקס שלי מכוון על 12 +/-
נערך לאחרונה על ידי sagi; 10-06-2009 בשעה 20:22:24.
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
חבריםהמיספרים והאחוזים הם חסרי תוכן.
אם המיכניקה שלכם לא זהה בכיול שלה אין לכם מה לפרסם אותה זה סתםיבלבל אותו.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009