היי,
אם עוד לא אמרתי, אז כשהסוללה נחתכה, מהפרופלור לא נשאר כלום, שבור לגמרי משני הכיוונים.
אז אני אקנה אחד חדש.
ועכשיו השאלה:
מה הם ההיתרונות והחסרונות של פרופלור עם שלושה להבים? ומדוע לא להשתמש באחד כזה?
יום טוב,
תומר
היי,
אם עוד לא אמרתי, אז כשהסוללה נחתכה, מהפרופלור לא נשאר כלום, שבור לגמרי משני הכיוונים.
אז אני אקנה אחד חדש.
ועכשיו השאלה:
מה הם ההיתרונות והחסרונות של פרופלור עם שלושה להבים? ומדוע לא להשתמש באחד כזה?
יום טוב,
תומר
בברכה,
תומר עינבר
יש לו שני אולי שלושה יתרונות בולטים .
1) קצת פחות יעיל.
2) קצת יותר יקר.
3) קצת יותר קשה לאזן אותו.
יש לו שני יתרונות בולטים
1) נראה מגניב
2) אפשר להקטין קוטר ובכך להרחיק אותו מהקרקע מה שאולי יקזז את המחיר.
אוקי, הבנתי.
ומה לגבי 4 להבים?
הרי ככל שיש יותר להבים (עד גבול מסויים), ככה יותר אוויר נדחס לאחור, ברור שלמנוע קשה יותר, אני חושב שכאן מדובר בניסוי וטעייה, לפי מצב המצערת, וכמות הלהבים, מתי הטיסה הכי חסכונית.
בברכה,
תומר עינבר
ככול שמספר הלהבים עולה גם עומס הפרופ על המנוע עולה זה אכן נכון.
גם כשמגדילים את קוטר הפרופ עומס הפרופ על המנוע עולה.
ולכן עליה במספר הלהבים שקולה לעליה בקוטר הפרופ ולכן כדי לשמור על עומס דומה מורידים את הקוטר.
הבעיה היא שככל שמספר הלהבים עולה הלהבים מתחילים להפריע אחד לשני.
יש אפילו פרופים לסלד מאוד גבוה עם להב אחד.
איך להב אחד ? זה נשמע ממש לא מאוזן. זה לא גורם לרעידות ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
בקצה השני יש משקולת
דרך אגב, הסיבה למעבר לפרופלורים עם שלושה או ארבעה להבים זאת מהירות קצה הלהב. ברגע שמהירות קצה הלהב מגיעה קרוב למאך 0.7 אז מתחילים להיות אפקטים של דחיסות, גרר גלים ועלייה ניכרת ברעש.
סיבה נוספת היא באמת clearance של הפרופ'.
דרך אגב, הפרופ בעל הלהב אחד מסתובב בסל"ד מאוד גבוה בצורה כזאת שאם היה עוד להב הוא היה הורס את הזרימה ללהב השני....
גיא.
BEBE - אפשר קישור לתמונה של להב אחד ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm