ליאור,
פשוט מדהים!!!
בהצלחה בטסט.
ליאור,
פשוט מדהים!!!
בהצלחה בטסט.
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
מתי הטיסת מיבחן ואיפה ???,היתמכרתי אני חייב לראות את זה![]()
ליאור החיווט פשוט יפה כל הטיסן הזה בכלל משהו מדהים אתה חייב לעדכן אותנו בטסט ובטוח שאתה מצלם כי זה הולך להיות משהו יפה
חברים יקרים,
היום יצאתי מלווה בידידי הטוב צביקה על מנת לבצע את טיסת המבחן אך לא עשיתי זאת מכיוון שכבר בבדיקה ראשונית על הקרקע של הסטאפ עם 10 תאים (בניגוד ל-12 תאים שאמורים להיות בטיסה) המניפה שואבת פנימה את הכונס מרוב יניקת האויר, ולמרות שהוא עשוי מפיברגלס מחוזק קרבון !
יש לציין שעם 10 תאים ההספק עמד על כ-1800 וואט.
אין דבר. לפחות זכיתי לבצע בדיקת טווח מוצלחת ובדיקות הסעה מוצלחות.
הדבר יתוקן בהקדם ואעדכן אתכם בדבר טיסת המבחן.
ברשותכם, אני מעדיף לבצע את טיסת המבחן בעצמי. אני לא אוהב לעשות אירוע גדול מטיסות מבחן, שכן הדבר דורש ריכוז מירבי. כולי תקווה שלאחר הטסט תוכלו כולכם לבוא להתרשם ממנו.
שבת שלום.
נערך לאחרונה על ידי ליאור זהבי; 24-07-2009 בשעה 18:32:15.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
הוא ממש יפה!
בהצלחה בטסט
ובכן חברים, הוא טס !!
החלטתי לבצע את טיסת המבחן (לאחר חיזוק הכונס בקרבון נוסף) במסלול הבית (לטרון), יחד עם ידידי צביקה, ניר לקריף ועוד כמה שנכחו במקום בכל מקרה.
הבדיקות הנחוצות בוצעו, המנוע מושך 70 אמפר ומספק 3300 וואט של כוח על 12 תאים !
הטיסן המריא חלק מאוד וקוזז מיד לאחר הפניה לצלע עם הרוח. לדאבוני, בסיום ההקפה הראשונה בצלע פיינל גבוהה מעל המסלול וטרם הספקתי לסיים את הליך הקיזוזים, ראיתי פרץ של עשן מאחורי הטיסן והמנוע כבה.
מיד ביצעתי כניסה לנחיתת חירום עם גלגלים סגורים (תכננתי לנחות גחון בשדה היות והיה נדמה שקצב השקיעה לא יאפשר להגיע למסלול) - אך משראיתי שהצלחתי לסיים הקפה שלמה, שברתי בחדות אל המסלול ופתחתי גלגלים רגע לפני הנגיעה (על מנת להקטין ככל שניתן את הגרר במהלך הגישה לנחיתה ללא מנוע) - להזכירכם זה 5 ק"ג משקולת על 1.28 מ' כנף !!
התוצאה: נחיתה רכה מושלמת. הסיבה לשריפה - בקר המהירות עלה באש !
הנזק:
- בקר שרוף.
- סימני פיחום קלים על הגוף (התמונות מצולמות לפני שניקיתי, כמעט הכל ירד נכון לעכשיו), בנקודה אחת באזור החופה פגעה ככל הנראה להבה של ממש ושם הפיבר מעט שרוף - יתוקן, לא בעיה.
- שרינק של אחת הסוללות נמס מהחום - הסוללה תקינה.
- צינור הפליטה נשרף והתעוות - שטויות, אכין אחד חדש משקף כמו הקודם.
מעבר לזה, אני שמח מאוד שהצלחתי לנחות עם טיסן חדש עם עומס כנף של בלוק איטונג טרם קיזוזו בקאט בטיסת המבחן ועוד בשלום. החוטים שמעבירים מתח (50V!!) לבקר ניתקו מהשריפה, תודה לאל שלא התקצרו כי אחרת היה לנו יופי של מופע זיקוקים בשמיים !
לגבי אופי הטיסה - הסטאפ חזק מאוד ודוחף את הטיסן בכוח רב ! ממה שהספקתי לראות הוא מתנהג מצוין באויר (בכל זאת חזר בשלום מצב בלתי אפשרי כמעט) וכעת אני מברר מה לעשות לגבי בקר, אולי אחזור לפיניקס אך השמועה אומרת שעם 12 תאים גם הם נוטים לזייף..
מצורפות תמונות / וידאו (הצלם נלחץ אז הפסיד חלק מהאקשן בסרטון).
נערך לאחרונה על ידי ליאור זהבי; 26-07-2009 בשעה 01:10:46.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
ליאור י'תותח!!! כל הכבוד!
And don't forget...
When inverted...Down is Up and Up is Expensive!.!.!
TeaM CrazY
דניאל
3Disaster!
וואו !!! תשמע אני בטוח שהנוכחים נדהמו ממופע הראווה המטורף הזה..
מקווה שתתקן אותו במהרה ותחזיר אותו לאוויר.
מאכזב לראות בקר של CC נשרף, בתחום הEDFים אני רואה את זה קורה לצערי יותר מדיי...
יש אחריות במקרה שכזה?
דניאל - תודה רבה.
גיא,
הטיסן למעשה כבר מתוקן (כל שנדרש היה רק לנקות פיח ולתקן את נקודת הפיבר הקטנה שנחרכה), והבקר שנשרף אינו של CC אלא של HOBBYWING (יצרנית הבקרים של TURNIGY) - וזו חברה שנחשבת איכותית מאוד.
הנושא כרגע בבדיקה מול היצרן, אני מאמין שהבקר יוחלף באחריות ואעדכן פה ברגע שיהיו חדשות.
מה שבטוח - אחלה מזכרת תישאר לי בראש מכל הסיפור הזה !![]()
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
זה היה דיי מבלבל כי בתחילת השירשור ציינת שיש בקר CC ולא הבנתי איך הוא נהפך להיראות כמו שהוא נראה..
אבל עכשיו אתה מכניס אותי לסרט אחר!!
יש ברשותי בקר טורניג'י שנראה בדיוק כמו שלך, אומנם אני לא הולך להוציא ממנו סטאפ אימתני (הוא 100A)
אני הולך להפעיל עליו 4 תאים על EDF חדש עם מניפת אלומיניום (אין לי מושג עדיין לגבי צריכת זרמים)
בכל מקרה כל הכבוד על התושייה, זה מצב שלא רבים היו יכולים לצאת ממנו..
השקעת המון בפרוייקט הזה (לפחות לפי הפרוט שלך פה בפורום) והציפור הזו פשוט החזירה לך
אהבה , עזרה לך לחזור בשלום לבסיס .
בקלות זה היה יכול להסתיים בצלילה לאדמה , כנראה יש לציפור הזו נשמה .
כל הכבוד על פרוייקט , על נחיתת החרום , ועל החשיפה ותאור פרטי האירוע .
אילן - תודה רבה.
גיא - הבקר של טרניג'י אכן מיוצר ע"י HOBBYWING ולכן נראה כמו שלי.4 תאים ממש לא ידגדג לו.
הבעיה היא רק כאשר מדובר בסדרי גודל של 12 תאים (50 וולט!) וכדומה. אני עצמי ניסיתי אותו גם עם 10 תאים ללא כל בעיה.
אני חושב שאתה יכול להיות רגוע.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
מרשים.
המנוע נכבה לך מעל המסלול, צללת מהר כדי לשמור מהירות ועומס על הכנף,ונחתת ברכות
ללמוד ממך ותודה על החשיפה.
תקנו אותי אם אני טועה,לטיסן כזה לא ראוי ציוד סיני.רמת הכשל יותר גבוהה מציוד ארופאי או אמריקאי.
ארז.
נערך לאחרונה על ידי egrufi; 26-07-2009 בשעה 17:57:34.
שניכם צודקים.
הבקר שהיה בשימוש נחשב איכותי מאוד (למרות היותו סיני) אך בכל זאת כשל. אני מתעד לשים בקר של CC (פיניקס HV110) מעכשיו.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
באסה. לפחות יכולות ההטסה שלך והרבה מזל הביאו את הכלי למסלול בחתיכה אחת...סחטין עליך.
אישית אני נוהג לבצע Test flight לטיסנים שלי שיש בהם מתקפלים עם גלגלים בחוץ כדי לא להתעסק איתם בחירומים אם יהיו כאלו בטיסה ראשונה.חוסך כאב ראש וזמן. בלאטה של 5 ק"ג עם קאט או הפרעות רדיו עם גלגלים שנפתחים לאט זה לא נעים...
בטוח שתעלה אותו לאוויר מהר ובאותה איכות.
בברכת נחיתות טובות,
אבי סירוטה
אבי,
במקרה הזה לו הייתי מטיס עם גלגלים פתוחים - סיכוי סביר מאוד שהכלי היה מתרסק או לפחות נוחת נחיתה קשה מאוד מחוץ למסלול וניזוק בצורה רצינית.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
בפורום של טיסני סקאל(טיסנים מושקעים בטירוף בשעות עבודה ועלות) הזהירו מגלגלים מתקפלים מתוצרת סין.
לפעמים זה לא נפתח...![]()
כל הכבוד על ההצלה והחשיפה.
במחשבה איך להמנע ממקרים כאלו בעתיד אולי כדאי להריץ על סטנד (עם מטף ליד) את הבקר, המנוע והסוללה ,במצערת מלאה, פריקה שלמה של סוללה בשביל לראות אם הסט אפ עומד בעומס המתמשך.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בוגל,
אתה צודק. הדבר לא נעשה אך ורק מחוסר זמן ותו לא.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
טוב, הטיסן מתוקן. לא שהיה הרבה מה לתקן. כל שנותר הוא חוויה גדולה ומעט סימני חריכה קטנים בגוף מבפנים. חיצונית הכל נראה כמו חדש - האזור שנחרך ליד החופה צופה במדבקה ונראה מצוין.
כמו כן "חידשתי" את הסוללות. הסרתי את השרינק השקוף מהסוללה שלא נפגעה, וסרקתי את התוית שלה והדפסתי תוית חדשה לסוללה שהציפוי שלה נהרס. התוית הודבקה ובעזרתו של TOOLY (רק לעוזי ורועי יכול להיות שרינק שקוף ענק ב-SOS לשימוש מיידי - תודה חברים!) שתי הסוללות צופו מחדש וכעת חזרו למצב חדש.
מצורפות תמונות של הסוללות לפני ואחרי החידוש.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
אני האחרון שיספר סיפורים. פשוט רציתי להעלות אותו לאויר כבר, ולכן סיימתי אותו לסופ"ש שעבר בזריזות.
למעשה היה מוכן לטיסה רק בשישי (אך הכונס לא עמד בלחץ) - ואז שוב רק בשבת בבוקר לפני היציאה לשטח.
זו הסיבה היחידה.
בשורה התחתונה - החיפזון מן השטן.
אגב, קיבלתי תשובה מיצרן הבקר (HOBBYWING) שהם הולכים לערוך בשבוע הקרוב סדרת בדיקות של הבקרים עם 12S ולהבין מהיכן הבעיה, ולתקן אותה. כאשר הבעיה תתוקן אני צפוי לקבל גם בקר חדש ללא תשלום כמובן.
נערך לאחרונה על ידי ליאור זהבי; 28-07-2009 בשעה 11:12:10.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
עדכון קטן:
ככל שאני חושב על זה (ומתיעץ) יותר - נראה כי הבקר כשל בגלל הגדרת TIMING לקויה.
למרות שאני מכיר את ההגדרות היטב והגדרתי למיטב ידיעתי, ייתכן מאוד שבסטאפ של 3300 וואט פספוס קטן בהגדרה יגרום לבלאגן גדול (מדובר בסטאפ שמעמיס את המערכת מאוד).
כך או כך, בעזרתו של ידידי אבי (תודה אבי!!), התחליף כבר אצלי ביד ואני מקווה להטיסו שוב בשישי.
לכשיגיע הבקר החדש של HOBBYWING אבדוק את נושא הטיימינג שוב ואני מתכנן לנסות אותו שוב.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm