אחרי ריחופון הבכורה שביצעתי ליד עודד בחושך כשסיימנו להרכיב את המסוק, עשיתי אחרי כמה ימים ריחוף סולו ליד הבית באור יום והוא עבר מצויין אבל היה קצר.
היום יצאתי קצת רחוק יותר ונסעתי לשטח כורכר לא רחוק מהבית כדי לנסות לרחף יותר מ5 דקות. היתה קצת רוח והתייחסתי לזה כיתרון בשלב הזה (בסימולטור אני מתאמן עם רוח די חזקה).
ריחפתי 5 דקות ברציפות והתמודדתי לא רע עם הרוח, והורדתי את המסוק כדי לבדוק את מצב הסוללות. להפתעתי הן הגיעו מ12.5V ל11.5V בלבד. הריחוף מתבצע כמעט על 50% סטיק אז החלטתי לצאת לעוד 5 דקות ריחוף, לנסות לפרוק את הסוללות יותר בכיוון ה10V... אחרי שתי דקות בערך שהמסוק עולה ויורד ברוח שמתזקת ונחלשת לסירוגין, הזנב פגע בתלולית קטנה, ונשבר הFIN הזרחני שלי...
הזנב עצמו לא חטף מכה, הוא פשוט טס לאחור ונגרר לתוך התלולית. כיביתי את המנוע וניגשתי לאמוד את המצב - מלבד הפלסטיק השבור גם עף מעט חול סביב מכלול הזנב והפינות של שני להבי הפלסטיק השתפשפו.
עכשיו יש לי שלוש שאלות:
1. האם אני מודד נכון את מצב הסוללות? אני מחבר מולטימטר ומודד את הV של כל אחת מהן. (אני לא יודע איך מודדים אמפר)
2. האם להבי זנב מפלסטיק מחליפים אחרי כל נגיעה בקרקע, או שזה תקף ללהבים ראשיות מחומרים כמו עץ פיברגלאס וקרבון?
3. האם מעט החול (ממש מעט) שעף סביב הזנב עלול להרוס את המיסבים? אם כן - מה הטיפול המומלץ לגביהם מבחינת נקיון \ שימון \ החלפה ?
יש לי זוג סוללות מלאות ב50% וזוג סוללות מלאות לגמרי ואני לא יוצא להטיס עד שאקבל תשובות.
אתם אנשים על הכיפאק![]()