היי,

לפני כמה שנים היה לי את הוויכוח עם Igalr לגבי Watt-ים "סינים" ו Watt-ים "גרמנים":
http://www.efly.co.il/forums/showthr...highlight=watt

אני מעלה את הנושא כי בזמן האחרון יש המון שרשורי הסבה/שאלות SETUP של טיסני דלק.
אני עדין עומד בדעתי שה SETUP שאנשים שמים הם פשוט לא שפויים והם ב overkill/overpower לא הגיוני. לשים 1000W לטיסן של 2.5 ק"ג זה פשוט לא הגיוני אלא אם מדובר על ציוד סיני עם נצילות בתחת. אבל ממש.

ועכשיו לעובדות:
בחודשים האחרונים אני מטיס כמעט כל סופ"ש את הטריינר המוסב שלי, מצ"ב שרשור הבניה (2 דפים)
http://www.efly.co.il/forums/showthr...F8%E9%E9%F0%F8

אני מטיס טיסן טריינר במשקל של 2KG וקצת עם מנוע 2826/10 AXI וסוללות A123 בהספק מצחיק של 425W ולא עם מספר 4 ספרתי. להסרת הספקות הטיסן ממריא בטיפה עודף כוח.
אני לא יודע אם זה בגלל שאני משתמש בבקר 40A JETI, מנוע AXI ופרופ איכותי אבל זה בהחלט עושה את העבודה. במצערת מלאה אני ב 35A ואת החישוב עשיתי לפי מתח של 12.5V (שזה מאוד מחמיר, בפועל זה הרבה יותר נמוטך וה WATT-ים קרובים יותר ל 350W)
אני משייט איתו ב 1/3-1/4 מצערת בהנאה רבה.
אני מגיע ל 20-30 דקות זמן טיסה שזה מעולה לטריינר עם טעינה של 11 דקות בלי להוציא את הסוללות (בערך הזמן שלוקח לתדלק ולהתניע) ואני עם כנף מחורבנת עם פרופיל סימטרי כך שזמן הטיסה יכול לעלות עוד הרבה.
בנוסף אני עם סוללות שצפיפות האנרגיה שלהן לא אידיאלית.. אם אשתמש בליפו זמן הטיסה יעלה בעוד 20%.

איך, בשם התחת של זאוס אתם מגיעים לזה שצריך 1000W ++ לטריינר של 2.5 KG?! מה אני מפספס? ההסבר ההגיוני היחדי היא שמנוע AXI הוא בניצולת של 80% והמנוע השני הוא 40%.. וזה ההבדל להפרש הצירכה של ה WATT-ים של המנועים, זה ההסבר ההגיוני היחידי שאני מוצא.

מה דעתכם?