שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: אגזוז של ווברה 50 אל OS55

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אגזוז של ווברה 50 אל OS55

    מושיק,


    מנוע להט (glow) שתי-פעימות מפיק רעש נורא, כאשר הוא מופעל כשפתח-הפליטה גלוי ופתוח.
    הסיבה העיקרית לכך אינה רק, כמו שעלולים לחשוב; שחרור לחץ הבעירה שהצטבר בצילינדר...
    הסיבה העיקרית היא שבְּעֵת שהבוכנה היורדת חושפת את פתח הפליטה לחלל הצילינדר, הבעירה עדיין מתרחשת!

    בניגוד לכך, מנוע 'דיזל' של טיסן (לא מנוע דיזל 'אמיתי', אלא כזה השורף דלק שהוא תערובת של שמן-קיק, נפט ואֶתֶר (ותוסף משפר בעירה)), שורף את כל הדלק כצעט מיידית; וחשיפת פתח-הפליטה משחררת רק לחץ צבור. לכן יכול מנוע 'דיזל' לפעול גם ללא משתיק, מבלי להפר את שלותם של מטיסים אחרים, או של השכנים... עם משתיק, מנוע 'דיזל' כזה עם מדחפו, משמיע רעש שאינו עולה בעוצמתו על זה של מנוע חשמלי! והמפלט כמעט ואינו מפחית מכוחו של המנוע.

    מנוע להט דרוש למשתיק כדי להיות ידידותי לסביבה, אבל כל לחץ נגדי המפריע לו לפלוט את גזי הפסולת הבוערים, מפחית מכוחו. היו מנועים שנבחנו ע"י עתוני טיסנאות בחו"ל (בעיקר Model Airplane News ו-RCM שנסגר), שבהם התקנת המשתיק שנרכש יחד עם המנוע הפחיתה את הספקו בשיעור ניכר מאוד. מנוע ה-Super Tigre G21/.46 איבד 46% מכוחו! אובדן נפוץ יותר כתוצאה מהתקנת המשתיק, היה בשיעור 20-30% מהספק המנוע.

    גם כיום גורמים המשתיקים לאיבוד חלק מהותי מכוח המנוע, אבל רובנו רואים בזה 'רע הכרחי', שכן ללא המשתיק לא נוכל להטיס ומנועינו לא יפעלו כראוי בסיבובי-סרק.


    בשנות השמונים של המאה שעברה, צץ מתחרה אוסטרלי ב-F3D ושמו רנג'יט פלן (Ranjit Phelan) (שגם לאחרונה השתתף והתמקם היטב באליפויות העולם), ועיצב משתיק קומפקטי. לא זו בלבד שמשתיק זה לא גרע מכוחו של המנוע, אלא אף הגביר אותו ב-20-25%; וזאת מבלי להסתמך על העקרונות הטהורים של צינור-התהודה (Tuned-pipe).
    העיקרון של סוג משתיק כזה הוא ה-Helmholz resonator, שהוא הגורם לשריקה הנשמעת כאשר נושפים על שפתו של בקבוק, או של תרמיל של כדור.
    ישנם כאלה הקוראים למג'יק מפלר Quarter-wave pipe, אבל קשה מאוד לבסס את התאוריה הזו...

    על עיקרון ה-Helmholz resonator מתבססים; פחות-או-יותר, כל המשתיקים מסוגם של ה-JettStream ודומיהם, משתיקי-התהודה של MVVS ורוֹסי, המשתיק של Tower והמשתיקים שצורפו למנועי Q500 של ווברה, K&B וסופר-טייגר.



    ה-Macs One-Piece מעולם לא תואר ע"י יצרנו כ-Magic Muffler; ומעולם לא נטען שהוא מוסיף כוח כלשהו למנוע כלשהו...
    והוא באמת לא מוסיף ולא נועד להוסיף כוח. עם מנועים שונים הוא עלול לתת מאות בודדות של סל"ד יותר, או פחות, מהמפלט המקורי.

    השימוש במוּשָׂג Magic Muffler לתאורו, ע"י סוחר המציע למכור אותו; הוא שקר והטעיה מכוונת!
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 07-01-2011 בשעה 12:00:31. סיבה: הבהרות והוספות.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

נושאים דומים

  1. מחפש קרבורטור ואגזוז פיטס למנוע OS55
    על ידי wonderd בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 15-02-2010, 17:21:13
  2. מנוע OS55
    על ידי Ranpe בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-02-2010, 17:31:58
  3. טירקס 600 - מנוע OS55 למכירה
    על ידי guyro בפורום מסוקי דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21-12-2009, 10:29:33
  4. OS55 על TREX 600 רשמים ראשונים
    על ידי guyro בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 21-10-2009, 08:51:16
  5. מחפש אגזוז פיטס ל OS55
    על ידי sudi9 בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-11-2008, 10:55:22

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •