אהלן חברים,
כפי שחלק מכם יודעים מיודענו Booya הסב את הטירקס 700N שלו לחשמלי. פלייבר.
הוא השתמש בתושבת מנוע ('ערכת הסבה'..) של G-Force, מנוע 700MX 510KV של אליין, בקר CC אייס 120HV, פיניון 13 שיניים וגג"ש של KDE. המסוק נשקל עם סטאפ מלא ומגיע לכ 5400 גרם (קל כמו נוצה ביחס לסינרג'י ששוקל 5800+).
לאחר כמה ניסיונות עם הגדרות הסטאפ בבקר אתמול סוף סוף הגענו להגדרות שנראות הכי מתאימות לסטאפ הנ"ל והמסוק פשוט חזק בטירוף, טס מדהים וסוף סוף גורם לאבנר לחייך!!
לצערי אין לי סירטון כי היציאה לשטח היתה מהירה תוך ניצול ההפוגה בגשם שהיה אצלנו ולא לקחנו מצלמה.
ההגדרות החשובות בבקר למי שמעונין:
קודם כל הבקר שודרג לגירסת תוכנה הכי עדכנית
Gov mode - Fixed - Set RPM
RPM - 1800,1900,2100
Gov gain - 14
timing - 8
PWM - 12
תוצאות הגרף מראות ניצול מעולה של המנוע מבחינת כח, סל"ד, טמפ' וזרם. הספק מקסימלי של המנוע - כ 6700W, הבקר הגיע בסה"כ לכ 65 מעלות בארבע וחצי דקות טיסת 3D חזקה במיוחד, צריכת זרם מקסימלית (בפיקים בודדים) הגיעה לכ 165A, הסוללות (הובי-מאסטרס אדומות 5000mah 30C) ירדו עם קצת יותר מ 3.7V לתא וכמעט שלא הורגשה התחממות בהן.
זהו באופן עקרוני, נשתדל בפעם הבאה לצלם גם סירטון יפה של אבנר מתעלל במסוק כמו שצריך ונוסיף פה קישור.
דרך אגב - מי שחושב להחליף את ה 510KV של אליין במשהו יקר יותר כי חסר לו כח - אני הייתי שוקל שוב..פשוט צריך להגיע להגדרות סטאפ נכונות ומתאימות לסטאפ הקיים לפי משקל המסוק והאלקטרוניקה שעליו. לא אומר שמנוע אחר לא יכול להיות חזק יותר, אבל המנוע הנ"ל מספיק בהחלט לצרכי ניעור טוב של המסוק ולא בטוח שיש צורך במנוע חזק יותר. אני מניח שעם מערכת FBL המסוק יהיה הרבה יותר חזק.
אלעד.