הגוברנור מרגיש את מהירות המנוע (על ידי חיישן מגנטי/אופטי) ושומר אותה קבועה: כאשר הוא מרגיש שהמהירות קטנה הוא פותח מצערת וכאשר המהירות גבוהה מדי הוא סוגר מצערת.

היום הרוב מטיסים עם לימיטר (REVMAX הפופולארי) שהוא רק מתערב ומוריד מצערת כאשר מהירות הראש גבוהה מדי. (יש לכך יתרונות בתרגיל תיק-תוק למשל)
הרכיב לא יקר מדי (כ300 ש"ח) והופך את הסטאפ לקל יותר.
יש עדיין מטיסי "דור ישן" שמעדיפים להגדיר מיקסים על פני שימוש בגוברנור, אבל הרוב פשוט שמים גוברנור/לימיטר.