אני רואה בשוק מגוון רחב שרק הולך וגדל של שילדות ותצורות לרחפנים. אז אשמח לשמוע הסבר כללי על סוגי השילדות והתצורות השונות, וחוץ מזה למקד כמה שאלות ספציפיות:
1. נראה שהכניסה הפשוטה והזולה ביותר לתחום היא או קוואד סטנדרטי או טריקופטר עם סרבו זנב - מה משניהם עדיף? חישבתי שהעלויות דומות, מה היתרון בטריקופטר לעומת הקוואד שיותר פשוט מכנית ויותר נפוץ?
2. מה היתרונות של שילדת סקורפיון מול קוואד סטנדרטי חוץ מהמראה החייזרי המדליק? לשם מה פרקטית נחוצה הזרוע מלמעלה? והאם ניתן לבנות טריקופטר עם שני מנועים הופכיים מלמטה ולמעלה בזרוע האחורית כמו בשילדת סקורפיון, ללא הזרוע מלמעלה?
3. מה היתרונות של Y6 על פני הקסה?
4. בקוואדים סטנדרטיים ראיתי שיש 2 משפחות שילדות נפוצות - שילדות גבוהות יותר שיושבות לרוב על סקידים של מסוק, ושילדות שטוחות יותר שיושבות על זרועות או תושבות בקצוות מתחת למנועים. יש הבדל בהתנהגות הטיסה ביניהם? מניח שהגבוהות נוחות יותר לחיבור ציוד צילום, האם לשטוחות יש יתרונות אחרים?
5. תרגילים אקרובטיים ובכלל טיסות קוואד שאינן FPV ראיתי אנשים מבצעים רק עם קוואדים סטנדטיים עם שילדה שטוחה... לא ראיתי אף סקורפיון או הקסה או Y6 עושה לופים ורולים... אני מניח שאם אכנס לעולם הרחפנים זה אכן בעיקר בשביל FPV אבל ככה סתם לסקרנות - האם אכן רחפנים אחרים מיועדים בעיקר לfpv ולא מעבר?
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9