שלום לכולם,
השאלה היא בנוגע למאזנות של מטוס.
ידוע כי האפקט המשני של מאזנות הינו סבסוב המטוס לחוץ הפנייה.
ההסבר שניתן לי בנוגע לתופעה הוא כזה-
ידוע כי לכל כנף קמורה-ישרה, הזרימה על הכנף בחלק הקמור מתנתקת לקראת סוף הפרופיל ובעצם נוצר מערבולת קצת לפני קצה כנף (שזה בעצם המאזנת).
לכן המאזנת העולה "תתנגש" בפחות חלקיקי אוויר (כיוון שהאוויר מגיע אלייה הוא זרם אוויר טרובולנטי ולא חלק) , על כן , יהיה לה פחות גרר לעומת המאזנת שיורדת, שהיא כביכול "מתנגשת" עם יותר חלקיקי אוויר שכן הזרם האוויר המגיע אלייה הוא חלק.
בוויקיפדיה רשום עוד משהו בנוגע לווקטורים- אני מצטט:
"הסבסוב הנגדי נגרם על ידי הכוחות החזיתיים או האחוריים המופעלים על קצות הכנפיים. על הכנף העולה נוצר וקטור עילוי עם נטייה אחורה שיוצר אלמנט של כוח אחורי ועל הכנף היורדת מופעל וקטור עילוי עם נטייה קדימה שיוצר אלמנט של כוח קדמי"
לא הבנתי את זה- אשמח להסבר יותר ברור מחייך.
עוד שאלה:
האם בפרופיל סימטרי לא נחוש בבעיה? שכן הגרר של המאזנת היורדת ושל המאזנת העולה הינו אותו גרר!
אם כך, תאורטית, לא צריך את המאזנות הדיפרנציאליות בשביל שיקטינו את אפקט הסבסוב (בפרופיל סימטרי..).