שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 22 מתוך 22

נושא: איך מוצאים מרכז כובד בטיסן

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל איך מוצאים מרכז כובד בטיסן

    השאלה עולה כאן כל הזמן, ולמרות שזה נכתב בפורום לא מעט פעמים בתוך פוסטים שונים, נראה שכדאי להעלות את זה כנושא בפני עצמו לטובת הזקוקים לזה.

    אלו השלבים:

    1- בעת בניית הטיסן, יש צורך ליצור מרכז כובד התחלתי לפי הוראות המתכנן, ואם אין הוראה כזאת, בשליש הקדמי של הכנף
    צריך לזכור שזו רק נקודת מוצא ויש לאמת אותה בטיסה

    2- מטיסים את הטיסן בטיסה אופקית ללא שימוש במנוע ומאזנים אותו לטיסה כזאת על ידי קיזוז בהגאים כנדרש

    3- רק אחרי שהטיסן טס אופקית ומקוזז במדוייק לטיסה כזאת בלי להעזר במנוע, מבצעים צלילה בזוית של 45 מעלות (בערך- לא צריך מד זוית ) ושוב: ללא שימוש במנוע

    4- במהלך הצלילה עוזבים את הסטיקים (כמובן שיש לבצע את זה בגובה מתאים) ובוחנים את התנהגות הטיסן

    5- אם הטיסן מחריף את הצלילה- מרכז הכובד אחורי מדי

    6- אם הטיסן מרים את החרטום מהר ואפילו מגיע להזדקרות- מרכז הכובד קדמי מדי

    7- אם הטיסן מתיישר לאט ועובר לטיסה אופקית בעצמו ולא ממשיך להרים חרטום- מרכז הכובד מדוייק.


    הסבר מדוע זה כך:
    במרכז כובד קדמי מדי לחרטום יש נטיה ליפול קדימה, והקיזוז לטיסה אופקית מעלה את זווית ההתקפה של הכנף שנקרא גם דיהדראל אורכי. הקיזוז לטיסה ישרה גורם לכך שבצלילה הטיסן יגדיל את השפעת הגה הגובה עקב הגדלת מהירות הטיסה ואז החרטום יתרומם מעבר לנדרש, ואפילו יגיע להזדקרות , וזה בגלל שמהירות הטיסה יורדת עם הרמת החרטום

    במרכז כובד אחורי מדי הקיזוז לטיסה אופקית מקטין את זוית הדיהדראל האורכי ובעקבות זה אין כמעט השפעה להגברת המהירות בצלילה, ואם יש השפעה היא רק כלפי מטה והטיסן עלול להחריף את הצלילה

    במרכז כובד מדוייק (וזה שונה בכל טיסן ובכל פרופיל) הדיהדראל האורכי נמצא בזוית כזאת שהגברת מהירות הטיסה בצלילה תגרום לחרטום לעלות, אבל עקב האטת המהירות הנובעת מכך הטיסן יתאזן בעצמו בחזרה לטיסה אופקית.


    יש עוד דרכים, כולן מבוססות על אותו עיקרון. הדרך הזאת פרקטית ונוחה, ולוקח כמה דקות לכוון מרכז כובד בדיוק לפי הצרכים של המטיס והטיסן
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  2. המשתמשים 14 הודו ל wind556 על הודעתו:

    אננס (01-04-2013),AmitB (05-04-2013),Assaf110 (07-04-2013),Bob Shark (06-04-2013),ebay007 (01-04-2013),Friman (01-04-2013),guy1a (01-04-2013),Hillso (01-04-2013),katana3d (01-04-2013),matan 144 (09-06-2013),taltal925 (06-04-2013),tav31 (03-04-2013),tomer_inbar (01-04-2013),ציקליד (06-04-2013)

נושאים דומים

  1. מרכז כובד
    על ידי פרח בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-07-2011, 17:21:16
  2. מרכז כובד בטיסן ניטרו שהוסב לחשמלי
    על ידי assafwei בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 09-11-2009, 21:54:03
  3. [עזרה!] מרכז כובד בטיסן ARROW TIGER
    על ידי moshiko_a בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 04-11-2009, 13:07:34
  4. מרכז כובד בטיסן קאפה
    על ידי berler_d בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 29-10-2009, 12:05:16
  5. מרכז כובד קדמי
    על ידי איהאב בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 13-04-2009, 07:14:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •