שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: בניית הגה כיוון ל-Akcent II

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל בניית הגה כיוון ל-Akcent II

    התחלתי לבנות השבוע Akcent חדש, ולפי המלצת רועי דור, החלטתי לנסות לבנות הגה כיוון חדש, גדול מעט מהמקורי, כדי לשפר את ביצועי הזריקה (בעיקר).

    קודם כל אני רוצה להודות לרועי דור ואיתן רוטברט על היעוץ הטלפוני הסבלני (לאור כל החפירות שלי וחוסר הנסיון שלי בשיטות הבניה הנ"ל).
    וגם כמובן להודות לניר הולצמן שלימד אותי איך לבצע את כל תהליך הליווח (והפעם גם עשה אותו עם קצת עזרה ממני ) - ובזכותו, בפעם הבאה אוכל לעשות זאת לבד בעצמי

    התחלתי מחישובי שטחים בשיטה "פרמיטיבית" - ספירת משבצות
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_194858_720x960.jpg 
Views:	540 
Size:	256.0 קילובייט 
ID:	93803
    השטח של ההגה המקורי הוא 1.82 דצמ"ר.
    השטח הרצוי הוא בסביבות ה-2 דצמ"ר.

    סרקתי והכנסתי ל-word את השרטוט של ההגה כיוון.
    על הסריקה ציירתי את המייצב והגדלתי אותו.
    ההגה עצמו (ללא המייצב) גדול מספיק, ולכן אין צורך להגדיל אותו
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_203629_806x960.jpg 
Views:	509 
Size:	159.0 קילובייט 
ID:	93804
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_203647_858x960.jpg 
Views:	514 
Size:	186.2 קילובייט 
ID:	93805


    בחרתי בלזה 5 מ"מ הכי קלה שמצאתי - 37 גרם. (במידות של 100x910 מ"מ)
    היות ורוחב ההגה כיוון גדול יותר מ-10 ס"מ, נאלצתי לייצר אותו משתי חתיכות בלזה, כאשר נקודת החיבור נמצאת בדיוק איפה שהציר נמצא.
    התחלתי מסימון הצורה על הבלזה באמצעות חירור עם סיכה.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_204719_1280x960.jpg 
Views:	531 
Size:	301.4 קילובייט 
ID:	93806
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_204834_1280x960.jpg 
Views:	506 
Size:	276.7 קילובייט 
ID:	93807

    ולאחר חיתוך ראשוני
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_205858_827x960.jpg 
Views:	513 
Size:	231.5 קילובייט 
ID:	93808

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_205912_1280x960.jpg 
Views:	501 
Size:	275.4 קילובייט 
ID:	93809


    ולאחר שיוף הצורה - זה המשקל
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_214549_720x960.jpg 
Views:	518 
Size:	209.9 קילובייט 
ID:	93810
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_214609_839x960.jpg 
Views:	511 
Size:	241.7 קילובייט 
ID:	93811
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_214619_916x960.jpg 
Views:	500 
Size:	234.7 קילובייט 
ID:	93812

    לאחר מכן שייפתי את הצד העליון - הקצוות יורדים לעובי של 3 מ"מ והמרכז נשאר 5 מ"מ.
    חשוב מאוד - הצד העליון נקבע לפי עם איזו יד אתה זורק.
    אני שמאלי ולכן הצד העליון בשיוף, הוא הצד שפונה אלי בזמן הזריקה, משמע צד ימין של ההגה.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_220348_1280x648.jpg 
Views:	500 
Size:	219.6 קילובייט 
ID:	93813

    לאחר מכן שייפתי את צורת הפרופיל - סמי-סימטרי.
    מלמטה מסמנים קו בגובה שליש עובי הפרופיל, ומשייפים מלמעלה שפת התקפה ושפת זרימה עד לגובה זה, ואותו הדבר מלמטה.
    כך שיוצא שמלמעלה משייפים הרבה יותר בהשוואה לצד התחתון.
    רבע קידמי של המיתר הוא מעוגל לשפת התקפה, ושלושת-רבעי המיתר הנותר משוייף ישר לשפת הזרימה לעובי חצי מ"מ.

    צורת הפרופיל לקראת סיום השיוף
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_231502_1280x960.jpg 
Views:	503 
Size:	330.6 קילובייט 
ID:	93815

    וצורה כמעט סופית
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_232208_1280x888.jpg 
Views:	503 
Size:	285.5 קילובייט 
ID:	93818

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_231425_720x960.jpg 
Views:	486 
Size:	165.7 קילובייט 
ID:	93814

    וזה המשקל לאחר השיוף
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_232100_720x960.jpg 
Views:	486 
Size:	228.0 קילובייט 
ID:	93816

    שלב הליווח:

    הכנת השקפים
    סימון קווי מתאר כללים של כל הבדים שהולכים להניח על השקף - קורת חיזוק, וציר.
    לאחר מכן וויקסוס השקפים.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_235434_1280x960.jpg 
Views:	527 
Size:	303.7 קילובייט 
ID:	93819

    מורחים דבק איפוקסי בדים, סוחטים עם ציקלינה (או כרטיס טלכרט ודומיו), טופחים בעדינות עם נייר טואלט לספוג עודפים, ולבסוף גוזרים את השאריות
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_013525_1280x960.jpg 
Views:	491 
Size:	332.3 קילובייט 
ID:	93820
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_013607_1280x960.jpg 
Views:	513 
Size:	359.1 קילובייט 
ID:	93821

    ציר מקוולאר
    היות ואני שמאלי - הציר נמצא בצד ימין של ההגה.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_013950_1280x960.jpg 
Views:	471 
Size:	410.8 קילובייט 
ID:	93822
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_013956_1280x960.jpg 
Views:	477 
Size:	379.8 קילובייט 
ID:	93823

    קורה משני סיבים של בד 90

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_015214_1280x960.jpg 
Views:	483 
Size:	359.5 קילובייט 
ID:	93825
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_015218_1280x960.jpg 
Views:	504 
Size:	380.1 קילובייט 
ID:	93826

    סיב קארבון על התחתית להגנה מפגיעה בקרקע
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_020506_1280x960.jpg 
Views:	492 
Size:	347.7 קילובייט 
ID:	93827

    ובד פיברגלאס גם מצטרף להגנה
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_020649_1280x960.jpg 
Views:	472 
Size:	342.5 קילובייט 
ID:	93828
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_021239_1280x960.jpg 
Views:	476 
Size:	300.9 קילובייט 
ID:	93829
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_021251_720x960.jpg 
Views:	472 
Size:	192.8 קילובייט 
ID:	93830

    סיב קארבון 90 על שפת הזרימה משני הצדדים - לחיזוק נוסף
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_021739_1280x960.jpg 
Views:	472 
Size:	243.1 קילובייט 
ID:	93831

    הכנסה לוואקום
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_022543_1280x960.jpg 
Views:	488 
Size:	339.7 קילובייט 
ID:	93832

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_022551_1280x960.jpg 
Views:	477 
Size:	356.1 קילובייט 
ID:	93833

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_022957_1280x960.jpg 
Views:	478 
Size:	382.2 קילובייט 
ID:	93834
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_023107_1280x960.jpg 
Views:	471 
Size:	372.2 קילובייט 
ID:	93835

    מעבר עם טוש מתכת על הקוולאר לשקע אותו בתוך הבלזה - לשמירת צורת הפרופיל
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_023327_1280x960.jpg 
Views:	500 
Size:	338.4 קילובייט 
ID:	93836

    והנחת משקל כבד על שפת הזרימה שתשאר ישרה ולא תתעוות.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_025256_1280x960.jpg 
Views:	467 
Size:	354.0 קילובייט 
ID:	93837

    נותר לחלוץ את העסק היום בערב ולקוות שיצא הגה טוב ובמשקל סביר (המקורי שקל 7.3 גרם).

    עדכון - המשך עבודה מ-.11.7.13

    חליצה - היתה ממש קלה
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_194714_720x960.jpg 
Views:	432 
Size:	235.3 קילובייט 
ID:	93912
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_194739_720x960.jpg 
Views:	455 
Size:	188.6 קילובייט 
ID:	93913

    ואחרי טרימינג ראשוני, זה המשקל
    לאחר הטרימינג הסופי, המשקל הגיע ל-10 גרם - כבד ב-2.5 גרם יותר מההגה המקורי.
    אני לא בטוח אם הוא יצא כבד כ"כ בגלל עבודה לא נכונה עם הדבק, מפני שיש מעט pin holes, וזה אמור להעיד למיטב הבנתי שלא הצפנו את ההגה בדבק.
    הבלזה אולי יצאה כבדה מעט - אבל מדובר בגרם אחד שהייתי חוסך לולא הבלזה היתה במשקל אידיאלי (4.5 גרם לפני ליווח), וזה לא היה מוביל אותי למשקל היעד שהוא כמו ההגה המקורי (או אפילו פחות).
    זה יאלץ אותי להוסיף ככל הנראה 5 גרם עופרת בחרטום, אבל זה לא נורא כ"כ, בהתחשב שהטיסן אמור לצאת בסביבות 280~ גרם עם ההגה המקורי.
    Click image for larger version. 

Name:	IMG-20130711-WA0009_1280x960.jpg 
Views:	450 
Size:	260.9 קילובייט 
ID:	93922

    טרימינג
    אגב, מצאנו דרך להיפתר מסיבי הקוולאר - מזליפים ממש מעט ציאנו דליל על הקוולאר, ואחרי זה משייפים עם נייר מים עדין כמה שאפשר (אני השתמשתי ב-1200) - אין יותר זכר לסיבים מעצבנים בקצוות :-)
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_211601_720x960.jpg 
Views:	447 
Size:	228.0 קילובייט 
ID:	93914
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_211624_720x960.jpg 
Views:	443 
Size:	196.3 קילובייט 
ID:	93915
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_211709_1280x960.jpg 
Views:	435 
Size:	353.7 קילובייט 
ID:	93916

    פתיחת חתך הציר
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_212810_720x960.jpg 
Views:	441 
Size:	223.4 קילובייט 
ID:	93917

    "פציעת" ציר הקוולאר ליצירת נקודת שבר בה הוא יתקפל
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_212817_1280x960.jpg 
Views:	425 
Size:	384.1 קילובייט 
ID:	93918

    ולאחר שיוף הציר
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_220926_720x960.jpg 
Views:	433 
Size:	211.1 קילובייט 
ID:	93919

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130712_013518_720x960.jpg 
Views:	420 
Size:	216.4 קילובייט 
ID:	93920
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130712_022049_720x960.jpg 
Views:	430 
Size:	209.2 קילובייט 
ID:	93921
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130710_232124_720x960.jpg‏ 
Views:	110 
Size:	186.9 קילובייט 
ID:	93817   Click image for larger version. 

Name:	IMG_20130711_014350_1280x960.jpg‏ 
Views:	110 
Size:	411.4 קילובייט 
ID:	93824  
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 12-07-2013 בשעה 07:57:35.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  2. המשתמשים הבאים אמרו תודה לLiav על הודעתו:

    Observer (11-07-2013)

נושאים דומים

  1. בניית AKCENT 2
    על ידי roydor בפורום פורום אלפא
    תגובות: 125
    הודעה אחרונה: 11-06-2013, 12:34:22
  2. תל אביב והסביבה למכירה דאון דיסקוס מסוג Akcent 2
    על ידי roydor בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 09-01-2013, 22:28:06
  3. דאון akcent עם מקלט פוטבה
    על ידי assafwei בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-07-2011, 21:04:26
  4. Akcent II DLG
    על ידי Gil בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-02-2011, 22:11:36
  5. בניית כנף DLG
    על ידי roydor בפורום פורום אלפא
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-08-2010, 13:32:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •