שלום לחברי הקהילה,
אני חדש בפורום, חוזר לפעילות בתחביב אחרי 30 שנה (זו לא טעות דפוס...). אשמח לעצות בפרויקט המיוחד שלי.
קצת רקע:
אי שם (עד לפני 30 שנה...) הטסתי דאונים חופשיים, טיסני כבלים (אוירובטיקה, קרבות) וקצת RC (טריינרים).
היום אני חוזר ישירות לעולם ה-RC והכיוון שלי להמשך הדרך הוא 3D ואולי גם ג'יינטים (ואי"ה גם סקיילים...).
בינתיים אני מאמן את האצבעות על הסטיקים עם טריינר קלקר חביב (ה- PZL Wilga), אך כבר עובד על הטיסנים הבאים שלי.

הפרויקט המדובר כולל הסבת טיסן כבלים מדגם Stiletto (מי מהותיקים עוד זוכר?...) שנמצא אצלי בבוידם עוד מאז.
זהו טיסן אוירובטי שבנוי במקצועיות (נ.ב. גם הדרכתי בזמנו בקלוב), חזק להפליא, נבנה על פי התוכניות המקוריות של לס מקדונלד (3 פעמים אלוף העולם עם הטיסן הזה, אי שם בשנות ה70), וכולל מספר שיפורים מבניים וקוסמטיים.
Click image for larger version. 

Name:	IMG_20140523_170720.jpg 
Views:	263 
Size:	478.2 קילובייט 
ID:	113737Click image for larger version. 

Name:	IMG_20140523_170809.jpg 
Views:	340 
Size:	480.3 קילובייט 
ID:	113738Click image for larger version. 

Name:	IMG_20140523_170838.jpg 
Views:	272 
Size:	486.3 קילובייט 
ID:	113739

הרעיון המקורי היה לבצע רק הסבה מכבלים לרדיו ולהשאר עם מנוע ניטרו, אך כבר אחרי הטיסה הראשונה עם הטריינר החשמלי שלי התלהבתי מהתכונות המחשמלות... בעיקר ה- Plug & Fun...

החלק הראשון של הפרויקט מתייחס להסבה מכבלים לרדיו, לצורך כך יידרשו לפחות השינויים הבאים:
1. ניתוח לב פתוח לפירוק מערכת השליטה הקיימת והכנה לאלקטרוניקה, כולל דלת גישה חיבור הפושרודים באופן שונה (כמו למשל הפיכת הדשים למאזנות)
2. קיצור הכנף הארוכה (זו היתה טכניקה להגברת הכח הצנטריפוגלי בטיסני כבלים), ליצירת הסימטריה הדרושה ל-RC.
3. החלפת מייצב הכיוון הסטאטי ליחידת הגה כיוון הכוללת גלגל זנב הניתן לניהוג.

ועכשיו לחלק המורכב יותר.. החישמול.
אחרי שחרשתי כאן בפורום ובמקורות אחרים ברשת, די התפקסתי על הסט-אפ הבא וכאן ברצוני להתייעץ עם המומחים, האם אני בכיוון או Way off?

המנוע המקורי של הטיסן - Super Tigre 40 - שוקל כ-500 גר', מוציא 1.2 כ"ס ב- 15,500 סל"ד.
הפרופים המקוריים שהומלצו למנוע זה - בין 9X5 ל- 11X5. עקב המבנה הנמוך והקרבי של הטיסן הוא הוטס עם 11X7 מקוצר ל-10"
משקל הטיסן (יבש) - כ-1.5 ק"ג (3.3 ליברות).
שטח הכנף - כ-40 דצ"מ.

החישובים שלי לגבי מע' החשמל (בשאיפה לביצועי 3D) העלו שאדרש להספק רצוי (לפי 250W לליברה) - של 825W.
המנוע שנראה לי מתאים הוא זה: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_Motor.html
בקר: https://www.hobbyking.com/hobbyking/...ontroller.html
סוללה: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html

המשקל של 3 הנ"ל גבוה קצת ממשקל המנוע המקורי, ויחד עם זאת יהיו גם שינויים נוספים במשקל הטיסן למעלה ולמטה (הוצאת הכבלים מהכנף, קיצור הכנף, הוספת האלקטרוניקה) הערכתי היא שלא תהיה חריגה משמעותית ממשקל הטיסן המקורי.

בסט-אפ הזה הסל"ד הצפוי הוא 10,656 (740KV), צריכת הזרם היא כרגע הנעלם הגדול כי הבעיה העיקרית שלי (מלבד השאלה אם הסט-אפ מתאים או לא) היא בחירת הפרופ המתאים.
כאמור, לטיסן כן נסע נמוך (מורכב על הכנף האמצעית) ובמצבו הנוכחי אי אפשר יהיה להתקין פרופ גדול מ-10". התוכנית להחליף את כן הנסע לגבוה יותר שיותקן על הגוף וכך ניתן יהיה לעשות שימוש בפרופים גדולים יותר.

אשמח לעצות מועילות, הערות והארות, לגבי הפרויקט בכלל והסט-אפ בפרט.

שנה טובה לכולם!!
לואיס