
נכתב במקור על ידי
אבי סירוטה
עדכונים:
אחרי שבוע שבו כל ערב עבדנו על המסוק\מנוע ללא תוצאות משביעות רצון פרט לריחופים טובים בלילות הרמנו ידים ופירקנו המנוע לגורמים. הכל טוב. פרט לקצת פיח ושריטות קלות על הבוכנה והצילינדר לא נראה משהו רדיקאלי.
החלפנו קרבורטור לWalbro 648 חדש מהניילון וכוונו סיכות לפי המלצות יצרן רק כדי לקבל את אותן תוצאות מבאסות. תסכל מאוד שבלילות המסוק ריחף כמו שצריך ללא אבדן כח ובבקרים, עם אותם כיוונים, המנוע היה דועך אחרי כשתי דקות ריחוף. מנגד, קריאות הטמפרטורה מיד אחרי ההממת המנוע היו תמיד נורמליות ללא עדות להתחממות.
התחלנו לחשוב. אם בוודאות אין מצב של התחממות מנוע אז אולי יש בעית דלק שאנחנו מפספסים? החלטנו, על סף הייאוש, לשחק עם הסיכות ולחרוג מהמלצות היצרן. הפלא ופלא. המנוע ניעור לחיים. סגרנו את סיכת הLow\midium בחצי סבוב(המון!!!) מהמלצת היצרן והמסוק הפך לפנתר. לידיעתכם זהו מפלץ של 13 ק"ג ועכשיו הוא טס כמו רפטור 50...
מסקנות: המלצות יצרן הן בגדר המלצות בלבד. כדאי ומומלץ לבצע בדיקות, הגיוניות ועקביות, כדי לקבל תוצאות שונות. נראה כי המנוע\מסוק עבדו במשך תקופה ארוכה עם תערובת עשירה אבל עבדו. כנראה שעם הזמן והבלאי הטבעי במערכת הדלק יחד עם האקלים המשתנה ואיכות הדלק היה צריך לבצע ניקוי קרבורטור טוב וכוון סיכות לביצועים הטובים ביותר במגבלות האקלים ותנאי הטיסה.
הקרבורטור המקורי עבר ניקוי יסודי והוא כרגע ממתין להרכבה מחודשת על המסוק כדי לאמת באופן סופי את גורם התקלה.
כיום כוון הסיכות הוא: H-1.5. וה-L הוא 1.25
תודה לכל העונים. שבוע טוב.