שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 31

נושא: המרת טירקס 450SE V2 לעבודה עם 4 תאים

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: המרת טירקס 450SE V2 לעבודה עם 4 תאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי bartovmoti צפיה בהודעה
    קודם כל, כל משאני כותב כאן זה בהנחה שהוספת תא נוסף מתבצעת על אותו סט-אפ של בקר, מנוע, גרף מנוע, להבים וכד'!

    לעניות דעתי זה לא נכון, מנוע מתחמם מההספק שנצרך בו. נתחיל מזה שהזרם נקבע ע"י הצרכן ובתנאי שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם הזה. התנגדות הסלילים היא קבועה והזרם שווה למתח חלקי התנגדות הסלילים (חוק אוהם) ואז, הגדלנו את המתח ובהתאם גם הזרם על אותו צרכן גדל ! ובהתאם גם ההספק כי הספק שווה לזרם כפול מתח. אגב, להגיד שהספק שווה לזרם בריבוע כפול ההתנגדות זה בדיוק אותו דבר.

    אתן דוגמא, תנסו להטיס טי-רקס 500 עם 3 תאים ! 11.1V ותתנו מקסימום מצערת. תקבלו מהירות ראש מסויימת נמוכה! ותאמינו לי הוא יתרומם ויטוס אבל כמו עגלה בלי סוס!
    עכשיו תחברו 6 תאים בטור 22.2V (מה שבאמת אמור להיות) וגם תתנו מקסימום מצערת - הגדלנו את המתח פי 2 ! הזרם יגדל פי 2 בהתאם! ועכשיו ההספק גדל פי 4! ותקבלו חיה-רעה!

    אז קיימים כאן שני מקרים לפחות:
    1. מקרה שבו לפני ואחרי הוספת תא רביעי, הנק' עבודה של המערכת לא עוברת את המקסימום שאפשר!
    2. מקרה שבו לפני הוספת תא רביעי היינו בקרוב למקסימום האפשרי ועם הוספת התא הרביעי עברנו את הגבול !

    במקרה הראשון, לדעתי, הגדלת המתח בהכרח תגדיל גם את הזרם! נניח שעד עכשיו עם 3 תאים, דאגנו שהסוללה תתן לנו עד 20C אבל היא מסוגלת לתת 30C. עכשיו, הוספנו תא נוסף מאותו סוג סוללה . אז הגדלנו את המתח פי 1.3 בערך. הזרם, גם הוא יגדל בהתאמה פי 1.3 אבל עדיין לא יעבור את ה 30C. ואז ההספק יגדל בהכרח בפי כמה הגדלנו את המתח כפול פי כמה הזרם גדל! פי 1.3*1.3= 1.69

    אם עד עכשיו היה לנו הספק מקסימלי של 11.1*20C עכשיו נתקבל את אותו הספק כפול 1.69!
    הבדל משמעותי . אבל עדיין המערכת שלנו מסוגלת לעמוד בו

    במקרה השני, שבו הזרם היה כמעט מקסימלי גם לפני הוספת התא הנוסף. אז המתח גדל אבל הזרם לא השתנה כי הסוללה או הבקר לא יכולים לתת יותר, אז במקרה זה ההספק יגדל רק בפי כמה הגדלנו את המתח. פי 1.3 בערך אם לפני זה הסוללה או הבקר לא נשרפו כבר! כי הצרכן רוצה למשוך זרם שהמערכת לא מסוגלת לתת !

    בכל מקרה אני לא יודע מה קורה לסוללה או לבקר שמנסים למשוך מהם יותר מהזרם המקסימלי שהם מסוגים לתת אני מניח שיש בבקרים טובים הגנה כלשהי. (בספקים שולחנים רגילים הם פשוט מורידים את המתח בהתאם, ככל שזרם הנצרך גדל מהמגבלה שנתנו)

    בכל מקרה לפני שהייתי מוסיף תא נוסף הייתי מוודא שגם הבקר, גם הסוללה וגם המנוע מסוגלים לעמוד בהספק שבהרכח יגדל!
    אנחנו מדברים על 2 דברים שונים,אתה מדבר על הספק חשמלי כללי ואני מדבר על נצילות.
    אני הארתי לזה שאמר שאם מוסיפים תא אז המנוע מתחמם יותר וזה ממש לא נכון.
    1.הזרם בריבוע כפול ההיתנגדות הפנימית של הסלילים נותן לנו את בזבוז האנרגיה ולא את ההספק הכללי.
    2.אם אנו לוקחים מערכת מסויימת ב-3 תאים אז נגיד שבהספק של 50W המסוק מרחף,אם נוסיף עוד תא אחד אז בכדי שהמסוק ירחף באותם 50W המתח יהיה יותר גדול והזרם יותר נמוך,בגלל שהזרם יותר נמוך המנוע יהיה הרבה יותר נציל(יתחמם פחות וזמן הטיסה יגדל).
    הבעיה היא שכשמוסיפים תא אחד אז משקל המסוק עולה ואז צריך יותר מ-50W בכדי שהמסוק ירחף.הפיתרון הוא לקחת סוללה 4 תאים בכיבול יותר קטן וכך לשמור על המשקל.
    נערך לאחרונה על ידי leetal; 23-06-2009 בשעה 15:06:02.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •