שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 32

נושא: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    גיל,


    וודאי שיש נוסחא לחישוב מהירות הפסיעה...

    בילבלתי אותך...

    מהירות הפסיעה מחושבת על פי הפסיעה והסל"ד.

    אם למדחף, ללא קשר לקוטר, יש פסיעה של "6, למשל; ואם המנוע מסובב אותו ב-10,000 סל"ד, יתקדם המדחף בתווך מושלם, "6 כפול 10,000 בכל דקה. שהם 60,000 אינצ' בדקה.

    במונחים מטריים מקובלים, מדובר ב-25.4 מטרים לשניה, או 91.44 קמ"ש...

    כמובן שמהירות הטיסה בפועל תהיה שונה במעט, שכן אם יש למדחף פרופיל אוירודינמי שטוח תחתית, הוא יוצר עילוי גם בזוית התקפה 0°... וכן, הגרר של הטיסן גורם לכך שהמדחף 'מחליק' בהתקדמותו...
    דר, זוהי אנלוגיה גרועה מאוד כדי להסביר מהו פרופלור

    אם הפרופלור היה בורג, ומסתובב בתוך עץ, זה היה נכון

    אבל המציאות רחוקה מההסבר שלך

    בפועל הפרופ נע בתוך אוויר.

    הוא רואה 2 רכיבי מהירויות: מהירות הטיסה ומהירות סיבובית כתוצאה מסיבובו

    בכל חתך הוא רואה מהירות סיבובית אחרת (בגלל שהמרחק מטבור המדחף משתנה)

    לכן פסיעת המדחף משתנה לאורך המדחף. בקצה היא נמוכה, קרוב לטבור גבוהה (כדי שזווית ההתקפה האפקטיבית על כל חתך בלהב תהיה פחות או יותר זהה)

    פסיעה עצמה נמדדת ב 3/4 מוטה.

    כמו כן, יש עוד פרמטרים: חתך אווירודינמי של הפרופיל, מספר להבים, מנת מוצקות (עובי להבים)

    וכו'

    בקיצור, מעורבת כאן אווירודינמיקה נטו.

    האנלוגיה לבורג מטעה ואינה נכונה !!!
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 13-10-2009 בשעה 22:07:53.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •