
נכתב במקור על ידי
flatspin
קבל הנחיות לבדיקת מרכז כובד בטיסה. על פי תוצאת הבדיקה הזו אתה יכול לדעת בוודאות היכן מרכז הכובד בטיסן שלך.
ממצב טיסה אופקית וישרה במצערת פתוחה כ-2/3, אתה מושך לטיפוס בזוית של 45 מעלות ומיד מגלגל לטיסה הפוכה ועוזב את הסטיקים. מכאן אתה עוקב אחרי התופעה המתרחשת. במצב מרכז כובד נכון ורצוי, הטיסן ימשיך בטיסה ישרה למרחק קטן ויוריד את החרטום לעבר הקרקע ברדיס גדול. אם רדיוס הלולאה לעבר הקרקע קטן, משמע מרכז כובד קדמי. אם הטיסן ממשיך בטיסה ישרה (בטיפוס) ואינו מוריד את החרטום, הוא נמצא בנקודה האחורית הגבולית. אם הוא יגדיל את הטיפוס, משמע מרכז כובד אחורי במידה מסוכנת.
הנחיות אלו מתיחסות לטיסן בנוי נכון, זוית הכוונה נכונה של הכנף והטיית מנוע בשיעור המתאים, וכאשר בטיסה אופקית וישרה ההגאים במצב אמצע או קרוב מאד למצב זה.
לבדיקת זוית הטיית המנוע כלפי מעלה או מטה, בצע את הבדיקה באופן הבא: ממצב טיסה אופקית וישרה, במצערת מלאה, העבר לסרק וראה מה קורה. המצב הנכון הוא שהטיסן אמור להמשיך לטוס ישר, לא לטפס ולא לשקוע לאורך מרחק ניכר. אם הוא מטפס, עליך לשנות את זוית המנוע כלפי מעלה. אם הוא שוקע, יש לשנות את הזוית כלפי מטה. גודל השינוי בהתאם לחריפות התופעה.