שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 32

נושא: מרכז כובד בטיסן ניטרו שהוסב לחשמלי

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מרכז כובד בטיסן ניטרו שהוסב לחשמלי

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    קבל הנחיות לבדיקת מרכז כובד בטיסה. על פי תוצאת הבדיקה הזו אתה יכול לדעת בוודאות היכן מרכז הכובד בטיסן שלך.
    ממצב טיסה אופקית וישרה במצערת פתוחה כ-2/3, אתה מושך לטיפוס בזוית של 45 מעלות ומיד מגלגל לטיסה הפוכה ועוזב את הסטיקים. מכאן אתה עוקב אחרי התופעה המתרחשת. במצב מרכז כובד נכון ורצוי, הטיסן ימשיך בטיסה ישרה למרחק קטן ויוריד את החרטום לעבר הקרקע ברדיס גדול. אם רדיוס הלולאה לעבר הקרקע קטן, משמע מרכז כובד קדמי. אם הטיסן ממשיך בטיסה ישרה (בטיפוס) ואינו מוריד את החרטום, הוא נמצא בנקודה האחורית הגבולית. אם הוא יגדיל את הטיפוס, משמע מרכז כובד אחורי במידה מסוכנת.
    הנחיות אלו מתיחסות לטיסן בנוי נכון, זוית הכוונה נכונה של הכנף והטיית מנוע בשיעור המתאים, וכאשר בטיסה אופקית וישרה ההגאים במצב אמצע או קרוב מאד למצב זה.
    לבדיקת זוית הטיית המנוע כלפי מעלה או מטה, בצע את הבדיקה באופן הבא: ממצב טיסה אופקית וישרה, במצערת מלאה, העבר לסרק וראה מה קורה. המצב הנכון הוא שהטיסן אמור להמשיך לטוס ישר, לא לטפס ולא לשקוע לאורך מרחק ניכר. אם הוא מטפס, עליך לשנות את זוית המנוע כלפי מעלה. אם הוא שוקע, יש לשנות את הזוית כלפי מטה. גודל השינוי בהתאם לחריפות התופעה.

    אכן שיטה מעניינת. לגבי הטיסה ההפוכה, איך תקזז ברנש או אנפה ככה ? טיסנים שהיכולת שלהם לטוס הפוך שואפת לבטטה ? פרופיל הכנף מהווה פרמטר חשוב אם לא מהותי לגבי ה"לולאה" והרדיוס שלה, ומה לגבי זווית הקיזוז ?
    אתה אומר שההגאים צריכים להיות במצב ישר, אז למה לעשות את כל המבחן האווירובטי הזה ? לא יותר פשוט לטוס ישר וזהו ?

    יותר פשוט לקזז את הטיסן (במידה והוא ניתן לקיזוז... לכן מראש מתחילים במרכז כובד קדמי) ולנחות ולראות את זוית הקיזוז של ההגה גובה, לא ?
    נערך לאחרונה על ידי master_bebe; 08-11-2009 בשעה 20:29:09.
    גיא.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מרכז כובד בטיסן ניטרו שהוסב לחשמלי

    ציטוט נכתב במקור על ידי master_bebe צפיה בהודעה
    אכן שיטה מעניינת. לגבי הטיסה ההפוכה, איך תקזז ברנש או אנפה ככה ? טיסנים שהיכולת שלהם לטוס הפוך שואפת לבטטה ? פרופיל הכנף מהווה פרמטר חשוב אם לא מהותי לגבי ה"לולאה" והרדיוס שלה, ומה לגבי זווית הקיזוז ?
    אתה אומר שההגאים צריכים להיות במצב ישר, אז למה לעשות את כל המבחן האווירובטי הזה ? לא יותר פשוט לטוס ישר וזהו ?

    יותר פשוט לקזז את הטיסן (במידה והוא ניתן לקיזוז... לכן מראש מתחילים במרכז כובד קדמי) ולנחות ולראות את זוית הקיזוז של ההגה גובה, לא ?
    אני אנסה להסביר את דבריו של גדעון לפי הבנתי.

    גם טיסן אנפה וברנש יכולים לבצע לופ ולכן טסים הפוך לפרק זמן קצר. זוהי גם מטרת הבדיקה - לא טיסה הפוכה לאורך זמן, אלא רק לפרק זמן קצר, ורק כדי לראות איך הטיסן מגיב במצב זה.

    בשלב השני - שינוי מצב המצערת ממלא לסרק בטיסה אופקית (ללא נגיעה בהגה הגובה) יראה לך את השפעה של המנוע בשני מצבי הקיצון ולכן שינוי קיצוני בציר העלרוד, משמעו - זווית מנוע לא תקינה.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •