שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 38

נושא: סוללה ל-TREX 600

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Ramat HaSharon, Israel
    הודעות
    3,828
    תודה!
    730
    הודה 1,100 פעמים ב 464 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    שלום,

    יש לי מסוק TREX 600 PRO ועליו סוללת נייקל 4200. אני רוצה לשים עליו סוללת ליטיום 2 תאים (ללא ריגולטור) בהנחה שאחרי כל טיסה אחת אני אטען אותה.

    זאת הסוללה שחשבתי עליה - http://flying-hobby.com/catalog/prod...oducts_id=3519

    יש לי כמה שאלות:

    1. על הסוללה רשום שאסור לרדת ממתח של 3.4 וולט, מצד שני (אני לא זוכר בדיוק, אבל אני חושב) אמרו פעם שעם שלטי 2.4 אסור לרדת ממתח עבודה של 4.8 וולט, האם הכוונה ש-4.8 וולט של נייקל זה 3.4 (בערך) של ליטיום, או שמותר לרדת עם סוללת ליטיום עד 3.4 וולט?

    2. סוללה עם 25C זה בסדר או שאסור יותר מ-18C למקלט?

    3. אם אני מתקין את הסוללה הזאת ללא ריגולטור ואני מעביר לסרוואים סאבוקס מתח ישיר של 7.4 וולט, מה עושים עם הג'ירו, הסרוו זנב והסרוו מצערת? יש לי ג'ירו 401 וסרוו 9254, צריך לשים לשיניהם סט אם דאונים? ומה לגבי הסרוו מצערת DS820? מישהו פעם עבד עם הסרוו הזה עם מתח ישיר של 7.4 וולט?

    4. האם סוללה של 2150 מילי אמפר תספיק לטיסה של 8 דקות בערך ולא תרד ממתח העבודה שלה?

    5. הסוללות מקלט של אליין איכותיות?


    תודה מראש!
    1) 3.4 זה לכל תא, מכיון שיש לך 2 תאים זה יוצא 6.8 שזה הרבה מעל 4.8
    2)25C זה בסדר
    3)כל רכיב שאינו יכול לעבוד עם מתח ישר גבוה כזה יצתרך רגולטור או סוג של מוריד מתח , כולל המקלט, אם אני לא טועה גם השומר סל"ד
    4)שאלה לא ברורה ...אם התכוונת לסוללת מקלט הרי שטיסה 3D מאסיבית תצרוך ~300 מילי לזמן שכזה (משוערך),השאלה שלך צריכה להיות: לכמה טיסות (בסגנון הטסה X) תספיק סוללה שכזו
    5)בינוניות - יש כאלה שמרוצים ויש כאלה שלא

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyro צפיה בהודעה
    1) 3.4 זה לכל תא, מכיון שיש לך 2 תאים זה יוצא 6.8 שזה הרבה מעל 4.8
    2)25C זה בסדר
    3)כל רכיב שאינו יכול לעבוד עם מתח ישר גבוה כזה יצתרך רגולטור או סוג של מוריד מתח , כולל המקלט, אם אני לא טועה גם השומר סל"ד
    4)שאלה לא ברורה ...אם התכוונת לסוללת מקלט הרי שטיסה 3D מאסיבית תצרוך ~300 מילי לזמן שכזה (משוערך),השאלה שלך צריכה להיות: לכמה טיסות (בסגנון הטסה X) תספיק סוללה שכזו
    5)בינוניות - יש כאלה שמרוצים ויש כאלה שלא
    תודה על העזרה!

    בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?

    תודה.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Ramat HaSharon, Israel
    הודעות
    3,828
    תודה!
    730
    הודה 1,100 פעמים ב 464 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    תודה על העזרה!

    בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?

    תודה.
    זה יקח פחות, בערך ~200 מילי, אבל הכי טוב לבדוק אחרי כל טיסה עם מד מתח מצב סוללה,

    עוד נקודה, סוללה 200 מילי קצת מגבילה את מספר הטיסות , אני מניח שאחרי 3-4 טיסות תרצה לטעון אותה, נסה לחפש משהו מעל 2500 מילי, כך תהיה רגוע יותר למצב סוללה ותוכל להטיס יותר,
    אני אישית משתשמ בסוללתו האזור ה3500- מילי.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyro צפיה בהודעה
    זה יקח פחות, בערך ~200 מילי, אבל הכי טוב לבדוק אחרי כל טיסה עם מד מתח מצב סוללה,

    עוד נקודה, סוללה 200 מילי קצת מגבילה את מספר הטיסות , אני מניח שאחרי 3-4 טיסות תרצה לטעון אותה, נסה לחפש משהו מעל 2500 מילי, כך תהיה רגוע יותר למצב סוללה ותוכל להטיס יותר,
    אני אישית משתשמ בסוללתו האזור ה3500- מילי.
    סבבה, תודה על העזרה.

    האמת היא שאני רוצה שהיא תספיק רק ל- 1-2 טיסות בין כל טעינה, ואם אתה אומר שסוללה שבטיסה אחת אני צורך בערך 200 מילי אמפר, אז נראה לי שזה יספיק, לא?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Ramat HaSharon, Israel
    הודעות
    3,828
    תודה!
    730
    הודה 1,100 פעמים ב 464 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    סבבה, תודה על העזרה.

    האמת היא שאני רוצה שהיא תספיק רק ל- 1-2 טיסות בין כל טעינה, ואם אתה אומר שסוללה שבטיסה אחת אני צורך בערך 200 מילי אמפר, אז נראה לי שזה יספיק, לא?
    ללא ספק תספיק

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Exclamation תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    תודה על העזרה!

    בקשר לשאלה 4, נגיד שאני מטיס בינוני, עושה תרגילים אבל לא 3D עצבני, גם אז זה לוקח 300 מילי אמפר? אני גם מתייחס לכל הקטע הזה של האיבוד מתח של הסוללה עם הזמן, וזה שאסור לטעון אותה ביותר מ-95%, זה מוריד לה את הקיבולת, לא?

    תודה.
    צריכת הזרם מהסוללה קשורה גם לאופן שבו אתה מטיס אבל קודם כל ליחידות האלקטרוניות שהרכבת על המסוק.
    לצורך העניין, סרוואים דיגיטליים יצרכו יותר זרם מאנלוגים.
    בכל מקרה, צריכת הזרם עבור מערכת על מסוק 600 נעה בין 250mah למטיס רגוע לבין 400mah בסטאפ כבד למטיס 3D עצבני.
    על מנת לבדוק את צריכת הזרם המדוייקת לפי סגנון ההטסה שלך בצע טיסה אחת כאשר הסוללה טעונה במלואה (נניח 10 דקות טיסה) ואחריה טען את הסוללה ובדוק כמה קיבולת חזרה לסוללה
    מכאן תעשה את החישוב בעצמך ותווכח שסוללת 2100 2 תאים 25C תספיק לך לפחות ל 4 טיסות כולל ספייר מסוים כמקדם ביטחון.
    ככלל לא מומלץ לפרוק סוללת ליתיום ליותר מ 80% מהקיבולת שלה כלומר עבור סוללה כזו יש להתייחס לקיבולת 1700mah.

    בקשר לנושא איבוד המתח, הדבר קשור לשני גורמים בלבד:
    1.סוג הסוללה.
    2.יכולת אספקת הזרם שלה.

    סוללות ניקל מטל מאופיינות בעקומת פריקה כזו שלאורך הפריקה בעת איבוד הקיבולת הם מאבדות מתח באופן לינארי יחסית לליפו דבר שמאופיין בירידת מתח מתונה לאורך הפריקה.
    חיסרון עיקרי בהם הוא הפריקה העצמית הגבוה שלהם דבר המחייב טעינה לפני יום הטסה במידה ואתה מטיס משבת לשבת.
    כמו כן הם מיועדות בד"כ לצריכות זרמים נמוכות יחסית לליפו.

    סוללות ליתיום לעומת זאת מאופינות בעקומת פריקה בצורת ברך, הסוללות שומרות מתח בפריקתם ורק לקראת סוף הקיבולת מתחילות להפיל מתח אבל באופן מהיר ומסוכן לכן לא רצוי לפרוק אותן עד לסוף הקיבולת.
    סוללות אלו פורקות בעקומת פריקה מתונה יותר מהניקל מטל לאורך כ 70% מהקיבולת שלהן, יכולת אספקת זרם גבוה יותר תוך שמירה על מתח יציב יותר, משקל נמוך יותר ביחס לקיבולת ופריקה עצמית נמוכה מאד.

    לסיום:
    טעינת הליפו ל 95% מהקיבולת שלה רק תאריך את חייה מבחינת מספר מחזורי טעינה ולא תהווה שום חיסרון מורגש למטיס במיוחד אם הסוללה משמשת למערכת קליטה ולא למערכת הינע (טיסן או מסוק חשמלי).
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 05-12-2009 בשעה 17:02:16.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    צריכת הזרם מהסוללה קשורה גם לאופן שבו אתה מטיס אבל קודם כל ליחידות האלקטרוניות שהרכבת על המסוק.
    לצורך העניין, סרוואים דיגיטליים יצרכו יותר זרם מאנלוגים.
    בכל מקרה, צריכת הזרם עבור מערכת על מסוק 600 נעה בין 250mah למטיס רגוע לבין 400mah בסטאפ כבד למטיס 3D עצבני.
    על מנת לבדוק את צריכת הזרם המדוייקת לפי סגנון ההטסה שלך בצע טיסה אחת כאשר הסוללה טעונה במלואה (נניח 10 דקות טיסה) ואחריה טען את הסוללה ובדוק כמה קיבולת חזרה לסוללה
    מכאן תעשה את החישוב בעצמך ותווכח שסוללת 2100 2 תאים 25C תספיק לך לפחות ל 4 טיסות כולל ספייר מסוים כמקדם ביטחון.
    ככלל לא מומלץ לפרוק סוללת ליתיום ליותר מ 80% מהקיבולת שלה כלומר עבור סוללה כזו יש להתייחס לקיבולת 1700mah.

    בקשר לנושא איבוד המתח, הדבר קשור לשני גורמים בלבד:
    1.סוג הסוללה.
    2.יכולת אספקת הזרם שלה.

    סוללות ניקל מטל מאופיינות בעקומת פריקה כזו שלאורך הפריקה בעת איבוד הקיבולת הם מאבדות מתח באופן לינארי יחסית לליפו דבר שמאופיין בירידת מתח מתונה לאורך הפריקה.
    חיסרון עיקרי בהם הוא הפריקה העצמית הגבוה שלהם דבר המחייב טעינה לפני יום הטסה במידה ואתה מטיס משבת לשבת.
    כמו כן הם מיועדות בד"כ לצריכות זרמים נמוכות יחסית לליפו.

    סוללות ליתיום לעומת זאת מאופינות בעקומת פריקה בצורת ברך, הסוללות שומרות מתח בפריקתם ורק לקראת סוף הקיבולת מתחילות להפיל מתח אבל באופן מהיר ומסוכן לכן לא רצוי לפרוק אותן עד לסוף הקיבולת.
    סוללות אלו פורקות בעקומת פריקה מתונה יותר מהניקל מטל לאורך כ 70% מהקיבולת שלהן, יכולת אספקת זרם גבוה יותר תוך שמירה על מתח יציב יותר, משקל נמוך יותר ביחס לקיבולת ופריקה עצמית נמוכה מאד.

    לסיום:
    טעינת הליפו ל 95% מהקיבולת שלה רק תאריך את חייה מבחינת מספר מחזורי טעינה ולא תהווה שום חיסרון מורגש למטיס במיוחד אם הסוללה משמשת למערכת קליטה ולא למערכת הינע (טיסן או מסוק חשמלי).
    אוקיי, תודה רבה על המידע. אבל איך זה הגיוני שסוללת 2100 מילי אמפר תספיק ל-4 טיסות אם אסור לרדת מ-6.8 וולט?

    מישהו יכול להמליץ לי אולי על סוללת מקלט איכותית של 2000 מילי אמפר בערך?

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Thumbs up תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    אוקיי, תודה רבה על המידע. אבל איך זה הגיוני שסוללת 2100 מילי אמפר תספיק ל-4 טיסות אם אסור לרדת מ-6.8 וולט?

    מישהו יכול להמליץ לי אולי על סוללת מקלט איכותית של 2000 מילי אמפר בערך?
    תקרא שוב את התגובה ותבין, כל עוד אתה בתחום השימוש ב 70%-80% קיבולת עם ליפו המתח לא יגיע לרמות הללו וישאר יציב סביב 7.4 , מה לעשות זו עקומת הפריקה של ליפו.

    בקשר לסוללה, בחר באתר של הסיני סוללה לפי מה שבמלאי 2100-2600 20-25C שני תאים של ZIPPY או RHINO.
    יופי של סוללות.
    בהצלחה

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    תקרא שוב את התגובה ותבין, כל עוד אתה בתחום השימוש ב 70%-80% קיבולת עם ליפו המתח לא יגיע לרמות הללו וישאר יציב סביב 7.4 , מה לעשות זו עקומת הפריקה של ליפו.

    בקשר לסוללה, בחר באתר של הסיני סוללה לפי מה שבמלאי 2100-2600 20-25C שני תאים של ZIPPY או RHINO.
    יופי של סוללות.
    בהצלחה
    הבנתי את זה, אבל מה שאמרת זה שהסוללה צורכת 200 מילי אמפר לטיסה, כלומר 4 טיסות יורדות מה-70%, לכן איך זה הגיוני שהסוללה סביב ה-7.4 וולט?

    או שלא הבנתי ואתה מתכוון שבסוללת ליתיום הפריקה היא יציבה *עד* ניצול של 80% מהקיבלות של הסוללה?

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Thumbs up תגובה להודעה: סוללה ל-TREX 600

    ציטוט נכתב במקור על ידי Pishpesh צפיה בהודעה
    בסוללת ליתיום הפריקה היא יציבה *עד* ניצול של 80% מהקיבלות של הסוללה?
    המשפט הנ"ל הוא הנכון בהנחה שבחרת ליתיום.
    וזכור תמיד לבדוק פעם ראשונה כמה אתה באמת צורך.
    יכול להיות שאתה מטיס רגוע אבל עם סטאפ של סרוואים חזקים שצורכים הרבה זרם.
    בכל מקרה תמיד תהיה בתחום שבין 200-400mah לטיסה.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •