
נכתב במקור על ידי
Boogle
אתה אלקטרונאי נכון? (תמיד לימדו אותי כשלמדתי אלקטרוניקה בתיכון שאלקטרונאים הם כמו אלקטרון - קטנים ושליליים

)
לפי הבנתי, ואולי פספסתי אז אשמח לציטוט, שתי הדוגמאות שנתת מדברות על כשלים מכניים אפשריים בהרצת מנוע שלא מותקן כראוי. באחד סכנת קריעת חוטים באם המנוע לא ממותקן מכנית היטב ובשני התייחסות להרצת גיר או בסל"ד יתר או ללא קרור מתאים
לגיר .
ולעניין שבו התחלנו, KV של מנוע נמדד בתנאי "אין עומס" ולכן הרצת מנוע עם סוללת שלושה תאים מלאה תתן סלד שהוא הKV כפול 12.6 וולט (וילך וירד יחד עם מתח הסוללה). העמסה של הפרופ תוריד קצת בסל"ד המירבי אבל לעולם זה לא יגיע למשהו "נוראי" ו"הרסני" כפי שאתה מציין.
ההיפך הוא הנכון , בד"כ הקרור תחת עומס הוא בתנאי נחיתות מול הפעלת מנוע ללא עומס כלל, כל שיש למנוע לעשות במצב זה הוא לפזר את ההספק האוהמי של הזרם בריבוע כפול התנגדות החוטים ועוד קצת הספק עקב הפסדי מגנטיות וכא"מ מושרה. אם אתה מריץ בחדר "ממוזג" (18-35 מעלות צלזיוס) סיבוב התוף של המנוע היוצר תנועת אויר סביבו בהסעה מאולצת (עקב צמיגות האויר) יוצר , לטעמי, מספיק קרור לכל מנוע שלא יהיה (DD) שבו אנו משתמשים. הראיה לעמידות מנועים היא מנועי המסוקים ששם המצב הקרורי שלהם קטסטרופלי לצורך העניין.
באמת לא מבין למה אתה הופך את זה לכזה סיפור. במקום אחד כותבים (בכתב מודגש):
Never apply full throttle if the motor is not installed. Due to the extremely high RPMs without load, the motor
can get damaged.
ובמקום השני:
The motors may not be used without load.
עכשיו, המצב הוא כזה: יצרנים מנחים לא להפעיל ללא עומס, בוגל טוען שאין בעיה. כרגיל, שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אני עומד מאחורי המלצתי לבחור לא להפעיל את המנוע ללא עומס לזמן ממושך, גם אם אתה תמשיך לטעון אחרת.
אגב, אין לי מושג למה אתה מייחס לי את התיאורים "נוראי" ו"הרסני" (ובמיוחד לאחר שכתבתי במפורש שגם אני ממש לא חושב שיגרם נזק מיידי).