מישהו יכול לפרט מה הסיבה לכיפוף במרכז הפושרוד כמו זה שבתמונה?
מישהו יכול לפרט מה הסיבה לכיפוף במרכז הפושרוד כמו זה שבתמונה?
הקשחה של המוט הדק על מנת שלא יקבל בטן בעת הפעלת כח לחיצה ע"י הסרוו.
תופעת ה"בטן" נקראת קריסה גאומטרית (או קריסת אוילר) , היא אינה כשל מכני אלא שינוי מצב גאומטרי של החומר בשל גמישותו.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
יש לכיפוף משמעות בפושרוד באורך של פחות מחמישה ס"מ? כלומר האם הסרוו יכול לכופף פושרוד כל כך קצר?
-1
כיפוף נועד לקצר את הפושרוד לאחר החיבור לסרבו
טעורטית זה מחליש את ה פוש רוד מעסית אולי זה לא עוסה כלום אבל אין מצב שזה מוסיף חוזק
מקייון ש הסיבים של ה מתכת קיבלו תיפול נקודתי
ו בהפעלת לחצ ה פוש רוד יקרוס דבקה באזור הכיפוף ו לא ב מקום אחר !!
PS
לכיפוף מספר שמות אני מכיר ZBEND
הפושרוד מכופף כך גם כדי שאם יצא לך קצת יותר ארוך תוכל לפתוח זאת קצת...
האם יש חשיבות לצורת הכיפוף? או שהעיקר הוא לשבור את קו הזרוע?
.Itay.
קודם כל אקדים ואומר - אני לא זוכר כלום מהתאוריה ולכן אני לא יכול להגיד אם מה שבוגל אמר נכון מבחינת חוזק (אבל אשמח אם הוא יסביר יותר בפירוט).
בכל מקרה, כנראה שלא הבנת את כוונת המשורר, הוא לא התכוון שהכיפוף יוצר חוזק בחומר עצמו (מה שנקרא זיקון מעוותים אם אני זוכר נכון - שזה "חיזוק" החומר והפיכתו לפריך יותר באמצעות הצגת מאמצים לחומר) הוא התכוון שהגיאומרטיה הזאת (ולא משנה אם זה פלדה, פולימר או חומר מרוכב) נותנת עמידות טובה יותר לקריסה.
נ"ב - אין דבר כזה סיבים במתכת - מדובר על גרעינים, שבזמן ייצור המוט (אני מניח באקסטרוזיה) מתארכים מעט ומקבלים כיווניות בכיוון האקסטרוזיה מה שנותן חוזק בכיוון האורך - שהוא כיוון האקסטרוזיה.
אני אסביר שוב...
אתה מדבר על הגדלת (או הקטנת) חוזק המתכת עצמה - לא על זה דיבר בוגל.
הוא טוען שהשינוי בגיאומטריה! גורם להגברת העמידות לקריסה בלי שום קשר להעלאה או להקטנה בחוזק באיזור הכיפוף.
סתם ככה כבדרך אגב, לא אתה גילית שהכיפוף (שגורם לזיקון מעוותים או שקוראים לזה הקשיית מעוותים אני כבר לא זוכר) לא מגדיל את החוזק, זאת עובדה ידועה...
הכיפוף דרך אגב, כן מגדיל את החוזק של הפלדה, הבעיה היא שבאותו זמן הוא גם הופך אותה לפריכה לכן החוזק שלה למתיחה/לחיצה/כפיפה וכו' יורד. אם זה היה מעניין אותך הייתי מבזבז את זמני גם להסביר לך מדוע זה קורה, אבל לא נראה שאתה מתעניין בללמוד דברים חדשים מאחרים.
לא יודע אם יה "יאניין" () מישהו אבל הוא יכול לקרוא עוד על קריסה כאן :http://en.wikipedia.org/wiki/Buckling
בהחלט יתכן וזה שעשה את הכיפוף רצה להרוויח יכולת וויסות אורך (קצת אידיוטי, יש שיטות טובות יותר בהתחשב בעובדה שלפלדה יש קפיציות והיסטרזיס) אבל בדרך הוא שיפר התנהגות לקריסה.
ועוד דבר, טורנדון , יש ספלר בחייך תשקיע קצת לכבד אותנו כשאתה עונה. בתור אחד שיש לו בעיה חלק מהכבוד שאתה נותן לקוראים שלך הוא השקעה בעריכת הכתוב.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
חברים, הלכתם כמה צעדים רחוק מידי. הכיפוף בא לתת אפשרות קיזוז מכנית, בנוסף לקיזוז דרך השלט. (אם הוא ארוך מעט, מכופפים יותר, ואם הוא קצר, פותחים יותר) באורכים הקצרים של הפושרוד כמו שמופיע בתמונה אין שום השפעה לחוזק או להחלשה שלו, אני לא בא לבטל את כל מה שכתבתם, יכול מאד להיות שזה נכון אבל מתאים למקרים אחרים.
הטיסן קל מאד, משטחי ההיגוי שלו לא גדולים ואין לחץ ועומס מיוחדים על הגה הגובה, וגם בטיסני מנוע ניטרו בגדלים של עד 46 50 לא משתמשים בכיפוף הזה.
כולכם צודקים...
מי שאמר "שהקונסטרטקציה" חזקה יותר לכפיפה כאשר קיים הכיפוף המדובר צודק - "הקונסטרוקציה" תתעוות פחות כל זמן שהיא בתחום האלסטי שלה כאשר הכיפוף קיים.
יחד עם זאת ברגע שהמאמצים יגיעו לתחום הפלסטי הרי שנקודת הקריסה תהיה בסבירות גבוהה בכיפוף, היות וזו נקודה מוחלשת הן מבחינת המאמצים בחומר עצמו והן מבחינת ווקטורי הכוחות ביחס למבנה.
נ.ב1
אני בזבזתי הרבה יותר מארבע שנים...... בפקולטה של שפת הים....
נ.ב 2
אני קונה את הפוסטים של טורנדון בשתי ידיים עם השגיאות\בלי השגיאות - וזו לא בדיחה.
1. קריסה = שינוי מצב גאומטרי אין מעבר נקודת UTS וגם לא נקודת Yield.
להבדיל מכשל = שבר ומעבר נקודת UTS
2. ספלר- או שימוש בגוגל כרום, או שתתקין Google Toolbar שם יש לחצן ספלר. או , כתיבה בWORD תיקון השגיאות והעתקה לפוסט.
לכל איש הכיפוף הישר בעיניו
אגב, לגבי ניסיון חיים, תמיד נכון אבל חשוב לדעת לפרש נכון תוצאות שקיבלת.
בנושא פלדות, משיכה שלהן או כפיפה מעבר לS yield (מאמץ הכניעה - לא הכשל) גורמת לאפקט הנקרא הקשיית מעוותים Strain Hardening ז"א שהאזור המעוות נעשה קשה יותר, קושי גבוה מוליך לפריכות של החומר. באמצעות טיפול טרמי מתאים ניתן בשלב זה לעשות הרפיה ולשחרר מאמצים ה"לכודים" בחומר ועוזרים לו להכשל בכח נמוך.
מטאלורגיה זה מקצוע בפני עצמו ויש לי כבוד רב למי שמבין בזה![]()
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 24-02-2010 בשעה 23:33:28.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
no comment![]()
כמו שנאמר, זה לקיזוז, אך ורק.
זה פוקס מסריח, שום דבר לא יקרוס שם חוץ מהזנב עצמו....
גיא.
אני תמיד חשבתי שעושים את כדי לשמור על הסרוו.
בזמן מכה חזקה הפושרוד יתעוות ולא יעביר את מלא עוצמת המכה לסרוו.
שלט תהיה זוית דגולה מדי כדי לא לפגוע בחוזק הפושרוד
נ.ב.
פוקס לא מסריח! (טייזר FPV)
גם נכון. זה מעין משחק בין זוית הכיפוף לבין החוזק הנדרש
צריך למצוא את שביל הזהב בין: זוית גדולה מדי שתגרום באמצע טיסה לפרפרו הגאים בגלל שיש אלסטיות בפושרוד שיוצר מעין קפיץ לבין עזרה בשמירה על הסרוו ושימוש בכיפוף-קפיץ כמעין משכך שפועל רקכוחות מעל חוזק מסויים
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
חברה נכון שבוגל מגניב וגם היתחפש לפורים אם המישקפי שמש לסמיילי עם מישקפי שמש ובוגל סתם בישביל הצחוק אחי משעמם לי מתאים קצת דחקות