שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 42

נושא: מספר ליפופים במנוע חשמלי

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    ציטוט נכתב במקור על ידי dani2002 צפיה בהודעה
    אתה מערבב נושאים
    השאלה נכונה - והתשובה עם החוטים המקבילים נכונה גם
    שינוי במס' הליפופים משנה את ה KV של המנוע ואת יכולתו לשאת זרם
    ובתרגום לעברית: יותר ליפופים = פחות KV = פחות זרם אפשרי (כי כאשר לאותו חלל אתה מכניס יותר ליפופים אתה חייב חוט יותר דק)
    [QUOTE=DarZeelon;128365]

    מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
    "פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
    כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    דניאל,


    הבקיאות שלי בנושא אינה כה גבוהה, אבל זה אומר בדיוק מה שמשתמע...
    erazz, הראשון שהגיב לשאלתך, כתב את הדברים כהוויתם.

    כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים. מניין הבאת את זה ?
    אבל אם החוט המלופף הוא בעל 7 גידים, זה עלול להִראות למתבונן ההדיוט, כאילו יש על כל שן 28 ליפופים... ואם החוט הוא בעל 19 גידים; הם יִרָאו לאותו מתבונן כמו 76 ליפופים...
    תיאוריה מעניינת אבל לא קשורה למציאות....
    בחוטים המשמשים לליפוף מנועים, לרוב הגידים אינם מפותלים סביב עצמם; לכן קשה יותר לאבחן איזה גיד שייך לאיזה ליפוף...



    דרימר הינה נושא המאמר....
    אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Thumbs up תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
    "פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
    כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.

    +1
    היחיד שענה כאן לעניין באופן טכני ממצא ומדויק.
    יפה מאד יוסי

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    640
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
    "פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
    כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.

    +1
    היחיד שענה כאן לעניין באופן טכני ממצא ומדויק.
    יפה מאד יוסי
    -1
    ולך אני גם מוכן להסביר טלפונית. זו לא פעם ראשונה שאני פותח"חזית" דעות שאינן מקובלות, אבל מה לעשות - יש לי בעיה - קשה לי להתאפק לפעמים.
    נערך לאחרונה על ידי dani2002; 01-03-2010 בשעה 14:43:16.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    640
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    [QUOTE=b1yossi;128860]
    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה


    מי שמערבב זה אתה - אין קשר בין מס' ליפופים לפאזה לבין KV, מספר הליפופים יקבע לאיזה מתח יהיה מיועד המנוע, מה יהיה הזרם המאכסימאלי שיוכל לזרום דרכו וכתוצאה גם מה יהיה הספק המנוע וזה ממש על קצה המזלג, בכ"א אני מדגיש : אין שום קשר בין מספר הליפופים לסל"ד - אתה כנראה מבלבל בין מושגים :
    "פאזה" במנוע בנויה מסליל, סליל זה צריך ליצור שדה מגנטי שקווי השטף שלו ניצבים לרוטור בין אם זה מנוע אאוטראנר ובין אם מנוע אינראנר, כדי ליצור מצב זה על כל פאזה להיות מלופפת באופן שחצי מהליפופים נמצאים בצד אחד ע"ג היקף הסטטור והחצי השני בצידו השני של הסטטור כך שאם נמתח קו דמיוני בין מרכזי הליפופים הקו יחצה את מרכז המעגל.
    כאשר לכל פאזה ישנו סידור אחד כזה הרי שהמנוע נקרא בעל זוג קטבים אחד, זה לא משנה כמה ליפופים ישנם בזוג קטבים כזה או אם הליפופים מורכבים מגיד אחד או מאלף גידים - עדיין אין לזה שום השפעה על הסל"ד - רק על תכונות ההספק של המנוע.

    http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...dProduct=11033
    דרימר הינה נושא המאמר....
    אשקוד על מאמר שבו אנסה להבהיר מבנה מנועים וההשפעה על תכונותיהם.
    .
    טעות 1.
    מס' הליפופים הוא הקובע את הKV למנוע נתון.
    ראה מנועים זהים של אותו היצרן בעלי KV שונה - מה לדעתך ההבדל?
    טעות 2.
    מלפפים ממס' חוטים במקביל
    2 חוטים נקרא "ביפילר" 3-"טריפילר" קוודפילר וכו.
    הסיבה לליפוף במקביל היא אפשרות למלא באופן מיטבי את החלל בסטטור בנחושת וע"י כך לקבל את שטח החתך המירבי למוליך.
    ולכן באמת אין אפשרות לראות את מס' הליפופים במבת זריז.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    [QUOTE=b1yossi;128860]
    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה


    כל 'שן' של הסטטור מלופפת רק ארבע פעמים. מניין הבאת את זה?
    יוסי,


    השאלה עליה עניתי לדניאל דקל היא המשמעות של 'ארבעה ליפופים'...

    האם לך יש הסבר יותר מניח את הדעת למושג?


    Dani2002,


    מתוך המופיע בציטוט 'שלי' (באדום) בהודעתך (#21), אני לא כתבתי ולו מילה שחוקה אחת!

    אבל זו לא אשמתך. הציטוט הוא של ההודעה שכתב יוסי וסימני ה-html 'התבלבלו להם'...

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מספר ליפופים במנוע חשמלי

    [QUOTE=DarZeelon;129342]
    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה

    יוסי,


    השאלה עליה עניתי לדניאל דקל היא המשמעות של 'ארבעה ליפופים'...

    האם לך יש הסבר יותר מניח את הדעת למושג?

    דר
    שם לב לדיון שמתפתח כאן, התשובה לשאלתך מצויה בדיון.

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •