אולי תסביר מה מפגר בה במקום להתנשא?
אולי תסביר מה מפגר בה במקום להתנשא?
כן אני מכיר טיסן טריינר עם מנוע 46 יכול לסחוב יותר מקילו
ו עם מיכל דלק של 300CC תוכל ליות באוויר יותר מ חצי שעה
עם ברצונך ללכת על חשמלי
זה כבר סיפור אחר ו מכירים אחרים
![]()
אני חושב שכל המזל"טים של צה"ל עומדים בדרישות שאתה מציב.
גם בלונים לניטור אוירי ולשימוש מטאורולוגי יכולים לשהות הרבה זמן באויר (אפילו מחברים להם חוט כדי שלא יברחו)
לדעתי אם אתה ממש ממש מתעקש להטיס משקל טיסן + קילו באויר למשך הרבה זמן אתה צריך דאון גדול מאוד, רוח טובה ואימון.
הדאונים הפופולריים דוגמת מולטיפלקס וחיקוייו יכולים להחזיק חצי שעה באויר, אבל הם שוקלים פחות מקילו.
טיסני דלק גדולים מעץ שוקלים יותר מ4 קילו, ואם תשים להם טנק דלק שערורייתי תוכל להטיס אותם בטח חצי שעה אם תמצא דרך לגרום להם לדאות חצי מהזמן.
בקיצור - אני לא יודע מה הנסיון שלך בלכידת טרמיקות ודאיה ממושכת, זו תורה שלמה שאני לא מתיימר אפילו להתחיל להבין.
אני לא יודע מה התקציב שלך, אבל דאון גדול ואיכותי זה דבר יקר ורגיש
אני לא יודע איזה סוג של משקל אתה רוצה להוסיף עליו - כי מעבר למסה יש גם אפקט של גרר שמאט את הטיסה וצורך כח נוסף מהמנוע
![]()
כשרשום בנתונים של טיסה 35 OZ שזה קילו, זה אומר שזה המשקל המירבי שאפשר לשים עליו או שזה המשקל עם ציוד "חובה"?
דוגמא:
http://www.multiplexusa.com/models/m..._electric.html
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
זה כמו שאני אגיד לך בהקשר לדוגמא שלך: אני רוצה מכונית שיכולה ליסוע חצי שעה עם 5 נוסעים.
לא ביקשתי לדעת כמה עולה ולא ביקשתי אם הוא מתאים לצרכים שלי, כי אין צרכים.
מה יכול להיות לא תמים, אמרתי כבר את הסיבה, אני רוצה לדעת סתם. עניינה אותי השאלה עד כמה תחום הטיסנים מפותח. בגלל זה שאלתי את השאלה הראשונית, אחרי שלא יכלתם לתת תשובה נתתי יותר פרטים שאני חושב שהם גבוהים. אם עדיין לא הבנת את המטרה, אתה לא חייב להשיב על השאלה או בכלל להגיב.
מישהו מכם יכול לענות על השאלה שאיתה אני לא יכול לפוצץ בניינים\להרוג אנשים?
" כשרשום בנתונים של טיסן 35 OZ שזה קילו, זה אומר שזה המשקל המירבי שאפשר לשים עליו או שזה המשקל עם ציוד "חובה"? "
אני מקווה שהבנתם את המטרות\כוונות.
תודה
אלון
אלון,
אנסה עם סבלנות להסביר מה קצת "הזוי / לא ברור" בשאלות שלך:
OZ 35 כפי שציינת זה קילו, אבל מה רשום ליד? יש לך לינק? איך אנחנו יכולים לענות לך לשאלה כזאת ללא נתונים נוספים....?
ולדוגמת המכונית: אם הייתי שואל אותך, 1300 ק"ג בקטלוג מכונית הגולף שלי זה משקל המכונית, עומס מותר או המשקל של חמותי במושב האחורי...? היית יודע לענות...?![]()
אתה צודק, לא הוספתי את הלינק שמצוין בתגובה למעלה...תראה שבתגובתי הקודמת יש לינק:
http://www.multiplexusa.com/models/m..._electric.html
כל העניין עם עומס כנף גם לא כל כך הבנתי.
המשקל הוא לדאון כולל האלקטרוניקה פה תוכל לראות את שני המשקלים (עם ובלי אלקטרוניקה).
עומס כנף
מושגים כלליים בטיסנאות
אתה צריך טיסן שבמהירות השיוט שלו V יוכל לייצר עילויL שישא את כל משקלו W (כולל PAYLOAD )
במהירות הזו יהיה על המנוע להתגבר על גרר בשיעורD הנגזר מתצורתו האוירודינמית ע"י משיכת Xוואטים.
לשהות חצי שעה תצטרך סוללה בעלת קיבול הספק של 0.5X וואט שעה לפחות.
בנוסף עליך לבדוק שמבנה הטיסן מסוגל לשאת את המשקל הכולל W במקדם ביטחון של 4 לפחות.
שלח לי במסר את פרטי הצ'ק שנוכל להמשיך.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בעקרון אבל, ככל שאני אעלה את המהירות של הטיסן, ככה יש יותר עילוי. אז אם אני אשים על האיזי מנוע שחזק פי 10 ממה שממליצים ואשים עליו ציוד במשקל פי 10 ממה שממליצים, אוכל להגיע לאותם ביצועים כמו אחד שבנוי כמו שהם רוצים? כמובן שככל שעולים במהירות ככה העומס על הכנף עולה.. איך מחשבים את העומסים האלה?
למה לא תרשם ללימודי אווירונאוטיקה? או שתלמד מהקישורים שקיבלת?
אתה רוצה ללמוד אווירונאוטיקה בהתכתבות ועוד בחינם, לי זה עלה יותר ולא בא לי לשתף
הסבר אחרון :
כח העילוי וכח הגרר הם פונקציה של המהירות בריבוע.
תעלה את המהירות בX הגרר יגדל בX^2 =>כוח הפרופ צריך לגדול בX^2 .כח הפרופ הוא ביחס ישר להספק (נניח שכל יתר הפרמטרים קבועים למרות שבטבע לא כך המצב) ולכן גם ההספק צריך לעלות בפקטור הזה.
אז תצטרך סוללה גדולה יותר= יותר משקל=לא מספיק עילוי אז יאללה עוד קצת מהירות ואנחנו שם=======
ביום ראשון תפוחי אדמה,
ביום שני תפוחי אדמה
ביום שלישי.....
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 09-03-2010 בשעה 22:51:05.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
המשמעות היא שלכל טיסן יש מהירות יעודית? איפה זה רשום? (עריכה: איך מחשבים את זה?)
הסתכלתי בלינקים שקיבלתי, אין שם לימודים מדויקים שכאלה![]()
נערך לאחרונה על ידי alon098; 09-03-2010 בשעה 23:10:06.
טכניות 4 שנים ו תוכל לייצר את ה לינקים![]()
עוד 30 שנים של השתפשפות בנושא תוכל להחליף את בוגל![]()
כן , לכל כלי טייס יש מעטפת ביצועים המגדירה מספר מהירויות יחודיות לצורך הטסתו .
1. הכי חשובה מהירות הזדקרות
2.מהירות ניתוק, במטוסים ה"אמיתיים" גם מהירות רוטציה.
3. מהירויות שיוט, תלויית גובה , מה לעשות צפיפות האויר שונה בכל גובה ולכן העילוי משתנה והגרר בהתאם.
4. מהירות מירבית, לעיתים מגבלת מנוע ולעיתים מגבלות מבנה, למשל בעיות פרפור (חפש ערבה).
מהירויות שונות לתימרונים שונים כמו לולאות , פניה מתואמת ב15,30,60 מעלות הטיה
ועוד ועוד.
כלי טייס הוא מערכת מורכבת, אנשים לומדים על חלק מהפרמטרים המשפיעים עליו 4 שנים וחלקם אף יותר כי לא מכסים הכל בתקופה זו.
ואתה רוצה לדעת הכל ביום יומיים.
עכשיו, אם אתה "סתם רוצה לדעת" יופי לך, תתחיל פה תכתוב את השאלות, מישהו בעולם כבר כתב איזו תשובה.
ואם אתה רוצה למשהו ספציפי ולא רוצה ללכת ללמוד (ככה נראה לי) תאלץ לחשוף את סודך האפל ולשתף אותנו בפטנט העולמי שלך.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי