
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
שי,
יש צורך להבין איך ובאלו מופעים מופעלות שלוש הפאזות.
בנוסף יש להפנים את העובדה שהרבה יותר מסליל אחד וגם הרבה יותר משניים, פעילים בכל עת ועת...
התרשימים הדינמיים של כמה יצרני מנועי בראשלס, כמו 'הקר' למשל, פשטניים עד כדי הטעיה!
רוב מנועי ה-Brushless outrunner, הם בעלי אחת משתי קומבינציות של מגנטים ו-'שיניים' מלופפות. תשע שיניים עם 12 מגנטים, או 12 שיניים עם 14 מגנטים.
מספר השיניים המלופפות מתחלק תמיד בשלוש וכל שן שלישית שייכת לאותה קבוצה של פאזה אחת. כך שאם נסמן את הפאזות במספרים 1, 2, ו-3, במנוע עם 12 שיניים, הן יהיו מסודרות 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3 ,1, 2, 3.
כל המספרים הזהים מלופפים בטור (וכל הליפופים באותו כיוון).
הסדר הוא שפאזה אחת בפלוס, השניה במינוס והשלישית ב-0. ההחלפה משאירה את הראשונה בפלוס, מעבירה את שניה ל-0 ואת השלישית למינוס. ההחלפה הבאה מורידה את הראשונה ל-0, מעבירה את השניה לפלוס ומשאירה את השלישית במינוס. ההחלפה שאחריה מעבירה את הראשונה למינוס, משאירה את השניה בפלוס ומעבירה את השלישית ל-0. ההחלפה הבאה משאירה את הראשונה במינוס, מעבירה את השניה ל-0 ומעבירה את השלישית לפלוס. ההחלפה האחרונה למחזור מעבירה את הראשונה ל-0, מעבירה את השניה למינוס ומשאירה את השלישית בפלוס.
אחרי כן חוזרת כל הפִּסְקָה מההתחלה.
שימו לב; כל פאזה מבלה 2 פרקי זמן בפלוס, פרק זמן יחיד ב-0, שני פרקי זמן במינוס ואז שוב פרק זמן יחיד באפס.
בין המופעים של שלוש הפאזות, יש הפרש של פרק זמן יחיד.
במנוע 'כוכב' עם 12 שיניים, בכל עת, הסלילים של 8 שיניים פעילים. ארבעה מהם בקוטביות N והארבעה האחרים בקוטביות S... לא רק שניים, כמו ב-Demo, של יצרני מנועים.
במנוע 'דלתא', כל הסלילים פעילים, כל הזמן, בעוצמות שונות...
כל שן שהסליל שמלופף סביבה מעביר זרם, מתנהגת כאלקטרו-מגנט לכל דבר ועניין.
כתוצאה מכך היא נמשכת, או נדחית ע"י הקטבים המגנטיים שמסודרים סביבה.
לא ניתן לקבוע בבקר כמה מגנטים\שיניים מלופפות ימשכו, או ידחו זה את זה...
הדרך היחידה בה תיקון קושחה יביא להגדלת כוח, הוא אם משהו היה פגום בתפקודו לפני העדכון...