ציטוט נכתב במקור על ידי המרסק צפיה בהודעה

ולשאלה :
האם הפיכת כיוון הפרופ משולה להפיכת כיוון סיבוב המנוע ?
מרסק יקר,


התשובה לשאלתך שלילית...

כיוון ההתקנה של המדחף הוא תמיד כשהצד הקמור של הלהבים פונה קדימה; והקעור לאחור.
זה נכון תמיד!
וזה לא משנה, אם המדחף הוא tractor, או pusher; וגם לא תלוי בהדפסת הכיתוב שעליו.

אם תתקין את המדחף הפוך, יעילותו תהיה נמוכה מאוד, עד כדי כך שלא יאפשר לטיסן להמריא...


כפי שכתב שי, אם המדחף מסתובב בכיוון ההפוך; דהיינו, עושה רוח קדימה; כל שעליך לעשות הוא להחליף ביו חיבוריהם של שני חוטי פאזה מהבקר, לביו חיבורי המנוע.

כלומר; אם הפאזות מהבקר הן A, B ו-C, וחוטי המנוע הם 1, 2 ו-3; וחיבורם A1, B2 ו-C3 גורם למנוע להסתובב בכיוון ההפוך; חבר במקום זה A2, B1 והשאר את C3 כפי שהיה.

את המדחף השאר מחובר, כך שהצד הקמור של הלהבים מופנה קדימה, או וודא שהוא מותקן כך...