אלעד אני חושב שאתה משוחד מחומרי הגלם הזולים והזמינים ומהקלות שבה המנוסים בונים את המוגי. אני יודע טוב מאוד לחתוך ולהדביק, ועדיין גיליתי שמוגי 150% מכיל בתוך החזות הפשטנית שלו הרבה מקומות שיכולים להשתבש.
אם אני לא יכול להניע אותך מהבניה לפחות אחלוק איתך את המסקנות מהנסיון המר שלי:
- אורך פוליגל הוא לא 120 ס"מ, אלא 119. תתחיל את האלכסונים חצי ס"מ כלפי מעלה מהפינות וזה יתקזז.
- באיזור הקיפול כדאי לעשות חריץ רחב, או מספר חריצים קרובים אחד לשני כדי שתוכל לשנות את הזוית לפי הצורך ולעשות את הקיפול סימטרי. אם תעשה רק חריץ אחד יהיה לך קשה להזיז את קו הקיפול.
- חזק את החלק האחורי. מאוד. מוט קרבון אחד לא מספיק, עדיף שניים, או מוט בלזה או משהו קשיח אחר. שני המוגים שהטסתי סבלו מחלק אחורי מתנפנף ואיבדתי את ההגאים שוב ושוב בגלל זה. (ושתי סוללות יקרות הלכו לעולמן).
- ידית זריקה. היא לא מופיעה בתוכניות באתר אבל יש בשירשורי הבניה בפורום תמונות שלה. זה הרבה יותר קל להחזיק את העפיפון הענקי הזה ככה ואתה יכול לסמן איתה את מקום מדידת מרכז הכובד.
תושבת מנוע - אחד הדברים עם הכי הרבה ויכוחים. חשוב רק שהמנוע יהיה ישר במקביל לקו התחתון של המוגי או שמקסימום יפנה טיפה כלפי מעלה.
- שיפודי עץ של שישליק לא נכנסים בקלות לתוך התעלות של הפוליגל. יש שמגלפים אותם ויש שמחטטים בחבילה ומוצאים את השיפודים הדקים. אני השתמשתי במוטות פלדה 2 מ"מ של פושרודים והדבקתי בקצה עם דבק חם.
- הפושרודים צריכים להיות מהחומר הכי קשיח שתוכל לקנות. קרבון יהיה גמיש מדי. אם אתה שם את הסרוואים מקדימה כמו שמשורטט בתוכנית יש לפושרודים שטח גדול להתקמר בתוכו.
- את הסרוואים תפוס למקום עם אזיקון עבה ותשאיר את הזנב שלו בולט כלפי מעלה כדי לשמור שהפוליגל לא ילחץ על הזרוע של הסרוו. אני שמתי שני אזיקונים קטנים והם היו רכים מדי, אז הוספתי קוביות של קאפה שידחפו את הפוליגל.
- הורנים קשיחים ככל הניתן. בכלל המוגי הזה מפעיל המון כח על ההגאים אז כל דבר שיתנדנד אצלך ביד יהפוך באויר לויברטור שישגע את הטיסה.
בהצלחה!