שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 18 מתוך 18

נושא: מתקנים ופעולות מתוכנתות

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    אזור השרון
    הודעות
    177
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מתקנים ופעולות מתוכנתות

    איזה טיזר אני
    אני מקווה שאתם מבינים שאני שואל את השאלות כדי לעורר את הפורום
    (וכן תמיד נחמד ללמוד משהו ממחלקה אחרת לידע כללי)

    לעיניינו:
    קצת פרוט על מתקנים ,ווי זינוק ,בנט ,וכו'

    הקרציה

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    חמוד אתה

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    לפני כמה שנים הכנתי סרטון Flash שמראה את פעולת המערכת המכנית של הד-2 שלי.
    http://www.air-rishon.co.il/flash/F1A.swf

    השרטוט הוא אחד לאחד ביחס בין החלקים השונים.

    אין לי זמן כרגע לפרט הרבה, אבל ניתן לראות שיש 5 חוטים שונים (בצבעים שונים). החוטים "חתוכים" כדי שאוכל להכניס את כל המערכת לפריים אחד.
    רצוי לצפות מספר פעמים וכל פעם להתמקד בחלק אחר כדי להבין מה הולך שם.

    השלבים העיקריים:
    1. משיכת החוט ופתיחת הנעילה.
    2. שחרור החוט והפעלת הטיימר.
    3. הפלת הגה גובה למצב Down.
    4. החזרת הגה גובה למצב גלישה.
    5. מעבר הגה גובה למצב צינוח.

    בין השאר ניתן לראות את התנועה של משנה הפיתולים בצד ימין למעלה, ואת התנועה של ההגה כיוון בצד שמאל למטה.

    ניתן לעשות Zoom-IN כדי לראות את החלקים בפירוט רב יותר.

    עדכון 30.8.08
    רכיבי המערכת:

    משמאל לימין - הטיימר, הוו ומשנה הפיתולים


    הגה הגובה והמתקנים שמחברים אותו לגוף ומניעים אותו


    הגה הכיוון (מבט על) - בתמונה בצד ימין הפוקוס הוא על החלק התחתון, ובתמונה השניה הפוקוס הוא על החלק העליון.


    אז מה הולך כאן בעצם? המטרה של טיסן ד-2 בתחרות היא לשהות באוויר 3 דקות. הטיסן כאמור מועלה לאוויר באמצעות חוט באורך 50 מטרים. המדידה מתחילה מרגע ניתוק החוט מהטיסן.
    אז איך ניתן להגדיל את הסיכויים להצליח בתחרות? - ע"י שחרור של הטיסן בגובה הרב ביותר, ולא מדובר ב-50 מטרים כאורך החוט, אלא על 70 מטרים ואף יותר. אז איך זה אפשרי?
    השיטה לשחרור הטיסן (או שאפשר גם לקרוא לזה זריקה של הטיסן) נקראת "באנט". בשיטה זו מעלים את הטיסן כנגד הרוח בריצה מהירה. הטיסן מאיץ למהירות גבוהה וכשהטיסן מגיע לגובה של כ-45 מטרים עוזבים את החוט. בזכות המהירות הגבוהה של הטיסן רגע לפני עזיבת החוט, פועל על הכנף כוח עילוי מאוד גדול שגורם לטיסן להיזרק עוד כ-20 מטרים כלפי מעלה לאחר העזיבה. אבל אם הגה הגובה ישאר סטאטי, הטיסן יעלה עד שיעצר ויזדקר ולאחר מכן יאבד הרבה גובה. לכן כדי להמנע מהזדקרות, מורידים את הגה הגובה לזווית נמוכה מאוד כשהטיסן מתקרב לשיא הגובה, ואז הוא מתחיל להוריד את האף בלי להזדקר, וברגע שהאף מתיישר מרימים את הגה הגובה בחזרה למצב גלישה והטיסן מתחיל לטוס בגובה של 70 מטרים. כל התהליך מרגע עזיבת החוט ועד תחילת גלישת הטיסן בגובה 70 מטרים נמשך כ-2 שניות. לאחר כ-3 דקות הגה הגובה קופץ לזווית מאוד גבוהה שגורמת לטיסן לצנוח אל הקרקע.

    מצורף עוד סרטון ישן שהכנתי שמראה את המסלול של זריקת באנט מהצד.
    http://www.air-rishon.co.il/flash/launch.swf

    ועוד סרטון שמראה מה היה קורה אם המערכת היתה נתקעת והגה הגובה לא היה זז בכלל:
    http://www.air-rishon.co.il/flash/launch2.swf

    העיקרון בטיסנים המכניים זהה לטיסנים האלקטרונים. ההבדל העיקרי הוא רמת הדיוק של המערכת האלקטרונית מבחינת התזמונים, והאפשרות לבצע כמות פעולות בלתי מוגבלת עם ההגה גובה בניגוד ל-3 פעולות במערכת המכנית.
    בטיסנים אלקטרוניים מתקדמים יותר יש גם סרווים ששולטים על הגה הכיוון, על זווית ההכוונה של הכנף (במקום משנה הפיתולים) ואפילו על פתיחת הנעילה של הוו. במערכות האלו כבר יש פוטנציאל גבוה הרבה יותר למקסם את התוצאות.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	mechanism 1.jpg‏ 
Views:	6207 
Size:	276.0 קילובייט 
ID:	1778   Click image for larger version. 

Name:	mechanism 2.jpg‏ 
Views:	5193 
Size:	266.4 קילובייט 
ID:	1779   Click image for larger version. 

Name:	mechanism 3.jpg‏ 
Views:	4754 
Size:	101.1 קילובייט 
ID:	1780  
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 02-03-2011 בשעה 20:19:18.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    אזור השרון
    הודעות
    177
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    ליאב
    שפו על הסרט ,איזה השקעה ,פשששששששש

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    תמונות "באדיבות" קנטיפיילו..
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	P6180060.JPG‏ 
Views:	255 
Size:	141.2 קילובייט 
ID:	1605   Click image for larger version. 

Name:	P6180059.JPG‏ 
Views:	241 
Size:	141.2 קילובייט 
ID:	1606   Click image for larger version. 

Name:	P6180061.JPG‏ 
Views:	250 
Size:	142.4 קילובייט 
ID:	1607   Click image for larger version. 

Name:	P6180066.JPG‏ 
Views:	321 
Size:	131.6 קילובייט 
ID:	1608   Click image for larger version. 

Name:	Детали.jpg‏ 
Views:	255 
Size:	247.5 קילובייט 
ID:	1609  

    Click image for larger version. 

Name:	Детали (1).jpg‏ 
Views:	234 
Size:	228.5 קילובייט 
ID:	1610   Click image for larger version. 

Name:	Детали (2).jpg‏ 
Views:	602 
Size:	232.6 קילובייט 
ID:	1611   Click image for larger version. 

Name:	Детали (3).jpg‏ 
Views:	289 
Size:	240.6 קילובייט 
ID:	1612   Click image for larger version. 

Name:	Детали (4).jpg‏ 
Views:	291 
Size:	265.6 קילובייט 
ID:	1613  

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    טיימר אלקטרוני לג-2 (אנדרוקוב..)
    http://home.pacbell.net/andriuko/e-Timerm.htm

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    עוד כמה תמונות באדיבות w-hobby
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	superba03_e_bg.jpg‏ 
Views:	247 
Size:	51.5 קילובייט 
ID:	1653   Click image for larger version. 

Name:	superba05_e_bg.jpg‏ 
Views:	238 
Size:	39.4 קילובייט 
ID:	1654  

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    Welcome to Magic Timers
    Written by Web Master
    Saturday, 12 June 2004

    History

    We have been making Electronic timers for free flight models since 1993 and have probably made more than anyone else. Our emphasis is precision timers for the FAI classes. The standard timer we make is the Black Magic for both F1A and F1B classes. There are versions with 1, 2 or 3 servos. In addition we make the Red and Smart Magic Timers for F1A World Champion Victor Stamov. Evgeny Gorban makes an electronic timer AirMagic that uses Magic Timer technology. Other East European professional sportsmen such Igor Vivchar, Vasily Beschasny and Mikhail Kosonozhkin use Black Magic timers in their electronic models. Note that the F1B timer can be used for any class except the glider classes. The F1A timer can of course be used in an F1H.

    In addition we make a single function simple timer called Simple Magic; some people may have seen this in Jack Emery’s F1G.



    Basic approach

    The timers are based around an industrial microcontroller. This is programmed by Magic timers to provide the functionality needed to control a free flight model. The flyer sets his flight program into the timer using a Palm Pilot organizer. The timer can move 1, 2 or 3 [4 in one case] servos to control the model. These servos can release trip levers like a conventional clockwork timer, or can move the surfaces directly, or some combination of both. It’s up the builder of the airplane to decide how best to achieve his objective. The flight program is saved in the timer, even after the power is turned off.

    The size of the servos and battery are selected to match the performance requirements. The timer will drive all standard R/C servos.

    In addition to moving the servos at the appropriate moments throughout the flight, there are special functions appropriate to the start of the flight. The F1A timer has hook management features, the F1Q timer permits to motor to start before launch, while the F1B can provide an instant or delayed start. The F1Q timer uses a standard electric motor controller with BEC, so no timer battery is needed.

    The time can be set to .01 of a second and the servo movements made very small so the glide trim of an F1A is easily adjusted by moving the servo stabilizer setting.


    Why the Palm Pilot

    Clearly we are capable of making an electronic timer that can be set without an external device. Simple Magic is like this. But we do not believe it is appropriate for complex models.

    The rest of the Magic range is intended for serious FAI free flight where small and accurate adjustments are very important. These days most people are comfortable with some form of computer technology; so – in computer speak – the user interface is moved off the timer onto a Palm Pilot, with a much bigger screen where the details of the flight program can be easily seen as a whole, read from the timer, written back to the timer, and saved while experimental changes are made. All of this lends itself to more precise flying and fewer opportunities for error. The Palm was chosen because it is relatively inexpensive compared with making a custom controller.

    When you’re in a hurry

    Because we have been doing this for so long and have many customers, we have received feed back from people such as world champs like Victor Stamov to people just starting out. This input has been taken into account with the evolution of the product. An example of one of the features added is the audible D/T time indication. Iit’s no use having an accurate timer if you set it incorrectly with the D/T too short. So when the timer is turned on it beeps out the length of the D/T in minutes and 15 second increments. During the flyoff period time can be very short and the organizer can change the max at a moment's notice so the D/T can be reset without needing to use the Palm Pilot – and the timer beeps it back so you know you’ve done it right.

    What we give you and what we don’t

    The first timer you buy must include a start up kit. Besides the timer you get the software for the Palm Pilot, and future upgrades, the cable to connect the timer to the palm pilot, a start button [F1B] or tow hook harness [F1A] and some connectors. The manual is e-mailed to you.

    For subsequent timers you just get the timer and pay less money.

    You do not get the battery, battery charger, servo or Palm Pilot. Magic timers can provide all of these except the battery charger. We can tell you where to get them from other sources.



    Current models

    Black Magic F1A, F1B, F1Q and Universal Timer [all except F1Q]

    1, 2 or 3 servos
    Connection for Radio DT
    LiPoly or NiMH batteries

    Coming soon tension controlled relatchable hook servo.

    Little Magic Universal Timer

    2 servos
    Connection for Radio DT

    Simple Magic Single Function Timer

    Uses one LiPoly battery and simple actuator
    Palm not needed



    Red Magic- Only from Victor Stamov F1A

    1, 2, and 3 servo

    Smart Magic- Only from Victor Stamov F1A

    3 flight servos plus strain gage controlled relatchable hook servo

    Last Updated ( Saturday, 02 February 2008 )

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    תודה ישראל!
    עדכנתי את ההודעה שלי והוספתי עוד הסברים.

    מי שעדיין לא מבין מוזמן לשאול כמובן

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    הסרטון הועלה גם ל-YouTube
    אמנם האיכות ירדה קצת, אבל אפשר לראות גם ב-slow motion

    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    ליאב,יופי של הסברים שופרא דשופרא !

    בהמשך כדאי אולי להוסיף אנימציה של התנהגות הדאון במצבים השונים
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    ליאב,יופי של הסברים שופרא דשופרא !

    בהמשך כדאי אולי להוסיף אנימציה של התנהגות הדאון במצבים השונים
    תודה צביקה

    אתה מתכוון לזה?

    (מצוטט מלמעלה)
    מצורף עוד סרטון ישן שהכנתי שמראה את המסלול של זריקת באנט מהצד.
    http://air-rishon.awardspace.com/flash/launch.swf

    ועוד סרטון שמראה מה היה קורה אם המערכת היתה נתקעת והגה הגובה לא היה זז בכלל:
    http://air-rishon.awardspace.com/flash/launch2.swf
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    29
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    כל ההסברים טובים אבל איך שולטים בהגה כיוון?

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    ציטוט נכתב במקור על ידי צ'ופי צפיה בהודעה
    כל ההסברים טובים אבל איך שולטים בהגה כיוון?
    ההגה כיוון לא נשלט באמצעות סרוו.
    המטיס על הקרקע שולט על הגה הכיוון בעזרת החוט שמחובר לוו הטיסן.

    לוו יש מרווח תנועה קטן קדימה ואחורה.
    אם מושכים את הוו קדימה, הגה הכיוון מתיישר וגורם לטיסן לטוס ישר,
    וברגע שמרפים מהחוט, הוו נע אחורה והגה הכיוון זז ימינה (והטיסן מסתובב ימינה)

    להגה הכיוון מחובר מצד ימין קפיץ שמושך אותו ימינה,
    ומצד שמאל חוט פלדה שזור, שמתוח לאורך הגוף ומתחבר לוו.
    הקפיץ של הגה הכיוון הוא זה שגורם בסופו של דבר לוו לנוע אחורה.

    אפשר לראות את הקפיץ והחוט הסגול בתמונות ובסרטון.

    ** בטיסנים מתקדמים יותר, הגה הכיוון מחובר לסרוו, והתנועה של הוו מפעילה סוויץ' שנותן פקודה לסרוו לאן לזוז.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    29
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    הבנתי.
    אז כשהטיסן חופשי הוא מיסתובב במעגלים כדי שלא יברח?

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    ציטוט נכתב במקור על ידי צ'ופי צפיה בהודעה
    הבנתי.
    אז כשהטיסן חופשי הוא מיסתובב במעגלים כדי שלא יברח?
    כן ולא.
    הטיסן מסתובב במעגלים כדי שיוכל לתפוס תרמיקה - זרם אוויר חם שעולה למעלה.
    בטיסה בקו ישר, הטיסן יעבור דרך התרמיקה ויצא ממנה.
    בטיסה במעגל הטיסן יסתובב בתוכה ויעלה למעלה.

    כדי שלא יברח, הטיסן מבצע צינוח (מעין נחיתה), בעזרת הפעולה האחרונה של הטיימר -
    הרמת ההגה גובה לזווית מאוד גבוהה.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    29
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    תודה רבה על התשובות- למדתי והישכלתי

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Rishon Le Siyon, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    639
    תודה!
    35
    הודה 60 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מתקנים ופעולות מתוכנתות

    קבלו סרטון מיוטיוב


הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •