ציטוט נכתב במקור על ידי עמיתפורת צפיה בהודעה
גל שלום.
בכיול רכיב הזנב יש לקחת בחשבון כי ישנם שני שלבים: כיול מיכני וכיול תוכנתי.
כיום במסוקים מסויימים כאשר מגיעים לגאומטריה מושלמת, כשכל הפושרודים נמצאים 90 מעלות ביחס לזרוע שמזיזה אותם, אנו מקבלים מצב בו הסליידר של הזנב נמצא במרכזו של ציר הזנב והלהבים מקבילות אחת לשניה או במילים אחרות מקבלים (0) מעלות פיטצ' בנזב - אגב, זה לא תמיד בכל המסוקים, ישנן חברות ואם אני לא טועה אז באקסל במסוקים מסויימים התכנון היה שכשהסליידר במרכז הציר, גאומטרית מתקבלת זוית עם פיצוי מיכני מובנה וזו השיטה החכמה ביותר לעבודה כך שתמיד צריך לשים לב לסוג המסוק ולגאומטריה ה"אישית" שלו.

בגלל מערכת של כוחות הפועלים על המסוק ולא ניכנס לזה עכשיו, המסוק במצב הזה אינו מסוגל להתייצב כך וכאשר אתה ממריא, המסוק יסבסב שמאלה, או ברוב הג'ירואים, מצב השומר כיוון יתקן את הסטיה הזאת בהתחלה אך בטיסה ובמצבים מסויימים הג'ירו יזרוק לך ולא ישמור כמו שצריך.

לעניינינו:
מערכות הג'ירו של פוטבה הן מערכות ג'ירו לעצלנים, כלומר אלה שלא אוהבים לעבוד קשה אז נתנו לנו אפשרות לא להתעסק מיכנית אלאל תוכנתית. ניתן לקזז את הג'ירו תוך כדי טיסה ולאפס אותו לפני הקיזוז החדש. מעשית אין בעיה עם זה והתוצאות מצויינות אבל בשורה התחתונה זו לא הדרך הנכונה לכייל את הזנב.
ולכן, הגאומטריה של הזנב היא אינה מושלמת כמו בחלקים אחרים של המסוק ויש לתת "פיצוי מיכני" כלומר כאשר הג'ירו נמצא במצב NOR והסרבו קפץ למרכז, לקצר את הפוש רוד בזנב כדי לקבל בערך 2 מעלות לצד ימין - הערך משתנה ממסוק למסוק ובלתי ניתן למדידה אלא פשוט סגור איזה 3-4 סיבובים ותראה שיש זוית סבירה שתתן הטיה ימניה על הסליידר.
לאחר שהגעת לגאומטריה המעשית של הזנב כלומר אתה לא שמור כיוון והזנב נשאר במקומו - הזוית שכיילת מיכנית היא נכונה, אתה צריך לבצע את האיפוס הותכנתי שאתה מכיר אותו ותקבל זנב יציב מאוד.

במערכות הג'ירו אחרןת כמו LOGIC TECH, SOLID G, J770, ספרטן, אין את התחכום של איפוס תוכנתי ונדרש איפוס מיכני לפני שאתה משנה למצב שומר כיוון וכך מקבלים תוצאות טובות בג'ירואים אלה.

מקווה שעזרתי לך.
כפי שנאמר ה "2" מעלות הן לא אבסולוטיות ...למשל במסוק שלי ה "0" הוא המצב הסטטי של הזנב ללא שומר כיוון .לכן מומלץ להתחיל מ"0" ולראות מה קורה