ציטוט נכתב במקור על ידי Rafi צפיה בהודעה
סליחה אם זה היה מעט מורכב.
העובדה שבמסוקים אמיתיים רבים אין Fly Bar אינה אומרת שיש להם מערכת FBL אלקטרונית. לרובם אין.
נימוקים מעולם הרגש הם נימוקים שאין מאחוריהם ביסוס מדעי מדיד. אם למשל מדידות מראות, שתחום הענות התדר ויחס אות לרעש של דיסק, טובים יותר משל תקליט ויניל, אז הטוענים שלתקליט ויניל יש צליל "חם" יותר או שהוא "מרגיש אמיתי יותר" משתמשים בטיעונים מתחום הרגש. בסופו של דבר אני משוכנע שמדידות יראו, שביצועי מסוקי FBL טובים יותר מביצועי FB. יחד עם זה, אני משוכנע גם, שזמן רב עוד יהיו מטיסים שיאהבו יותר FB, גם אם הנתונים האובייקטיבים יראו שביצועיהם של מסוקים עם FB נחותים. מן הסתם הם ישתמשו בביטויים כמו "מרגיש יותר יציב", או "יש לו נוכחות" וכ"ו. אלו ביטויים מתחום הרגש.

רפי
אכן, תקליט ויניל מרגיש "אמיתי" יותר כאשר הוא מנוגן בפטיפון איכותי בגלל אפקט התהודה שיש למחט כמו שתזמורת קלאסית בהופעה חיה תשמע טוב יותר מאשר בדיסק או פסנתר כנף ישמע טוב יותר מכל סינטיסייזר שיש.
לעיניין:
פלייברלס זו מערכת מכנית פשוטה יותר המשליכה באופן ישיר על תצרוכת הדלק הנמוכה יותר, ביצועים טובים יותר של מהירות וכוח ועל זה לא ניתן להתווכח, צריך להתנסות בשטח ולהווכח.
יחד עם זאת אם בוחרים מערכת גמישה ואיכותית ניתן לכייל ולקבל חיקוי כמעט זהה להתנהגות הפלייבר המכני המסורתי,גם במקרה כזה עדיין הגרר ישאר נמוך יותר ותצרוכת הדלק גם כן.
לדעתי האישית ומהכרות המערכות שכבר יצאו לשוק אין שום יתרון לפלייבר כיום מלבד מחיר החלקים ביחס למערכת הפלייברלס וגם היתרון הזה הולך ונעלם.
כל הביטויים של נוכחות או מרגיש יציב אינם רלוונטים לנושא.