מנשה, e-nigma,
מנוע ארבע-פעימות אכן עשוי לשרוד זמן רב יותר ממנוע שתי-פעימות, בין השאר מהסיבות שצוינו לעיל. אבל ההבדל לא יהיה דרמטי. שכן לצד סל"ד גבוהים יותר במנועי שתי-פעימות; טמפרטורת הבעירה במנועי ארבע-פעימות גבוהה יותר.
ההבדלים מקזזים זה את זה.
לגבי מסבים, אני חולק על דעתך, e-nigma. ראיתי (וגם אחרים ראו) מנועים בהם המסבים האריכו ימים, לפחות כמו שרוול הצילינדר והבוכנה. מנועי MVVS, למשל, מחזיקים 400 שעות, עם המסבים המקוריים (זה מקביל ל-100 גלונים דלק); וכך גם מנועי ווברה מסוימים, מנועי סופר טייגר ומנועי ת'נדר טייגר.
דווקא כמה מהמנועים הפופולריים יותר שורדים פחות...
חיי המסבים תלויים בשימוש בדלק המכיל אחוז נכבד של שמן-קיק (שקוטביותו גורמת לכך שייאחז בעקשות בחלקי הפלדה שבמנוע); ובכך שבעליהן יגמור תמיד את יום ההטסה, בחניקת הדלק מהמנוע בסל"ד גבוהים, כדי שלא ישארו שרידי מתנול, הסופחים אדי מים מהאויר בקרבי המנוע ויגרמו לחלודה.
גם הוספת שמן after-run, תסייע בשמירה על המסבים.
אורך חיי המסבים התקני מבוטא באלפי שעות-עבודה; ולא במאות שעות, בשונה ממנועי טיסנים...