אדיר המסביר חזק ביותר.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
תודה שגיא מדריך מעולה למדתי המון.
יש נועל פלייבר גם ל450 ?
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
האם במסוק 600 צריך לאזן להבי זנב ?
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
רוצה להגיד דבר אחד מלך!!
BELT CP
TREX 600
TREX 550
700 TERX
גובלין 570
שגיא סרטון יפה מאוד.
כמה הערות ברשותך.
אם יש לך "קליק" בסאב טרים אז יש לך כנראה פספוס מיכני. נסה לפתור זאת על ידי הלינק של אותה נקודה בסוואש פלייט.
סיימת לכוון סוואש? הרכב את הראש, החזק פאדל אחד בין שתי אצבעות בעדינות והזז את הסטיק של הפיטצ' בצורה רציפה מעלה מטה, אם הפאדל "רוקד" לך ביד - יש לך אנטראקציות והמסוק לא יטוס טוב וסיכוי סביר שפספסת משהו.
בלהבים הללו אין משמעות למיקום מד הפיטצ' על גבי הלהב.
ישנם להבי FAI בעלות פיתול יזום כדי להגביר עליו בסל"ד נמוך בשלבי ריחוף ובהם ישנה משמעות למיקום מד הפיטצ'.
בנוסף במסוק חשמלי יש להדגיש לנתק את המנוע או לפחות את החוט פלוס של המנוע כדי שחלילה לא יהיו מקרים עצובים בבית.
אפשרות נוספת ובטוחה מאוד גם כן היא פשוט יישור כל הגרפים של המנוע ל-0 לניארי כך שלא משנה מה נעשה לא נקבל תגובת מנוע.
שלישית.
אתה מדלג על כיוון הולד וזו טעות גם כן - כיוון? אז עד הסוף.
סך הכל סרטון לא רע.
עמית
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
שגיא, אם על כל הערה תתן תשובה לא לעניין של "אבל ככה לימדו אותי" לא תלמד באמת. למשל, מה הטווח ה"מותר" לסטייה בסרבו? כמה אחוזים בכל ערך מותרים לסטייה?
שנית אתה ממליץ על כיול גרף פיטצ'ים לניארי לכל המצבים שזה לכשעצמו אינו נכון לגבי מתחילים ועל כך אם תרצה ארחיב בנושא אם פעם מישהו יתעניין מהי דרך ההדרכה המומלצת ואיך מדריכים נכון.
בשורה התחתונה, הסרטון בסדר, לא ממצה ואתה לא יכול פרסם סרטון הדרכה שלא נותן נקודות פתיחה על בטיחות לגבי המנוע וניתוקו, אנשים רואים ומנסים להעתיק אותך שם וזו הבעיה.
שים לב גם כשאתה מנסה להרים סדנא שאתה באמת יודע בעצמך את הכללים הללו ומבין אותם בלי לתת תשובות "ככה לימדו אותי. למשל אתן טיפ, בכיול להבים אנחנו מורידים להב אחת ומשאירים רק אחת כדי שיהיה יותר נוח לעבוד על מישטח העבודה ובנוסף אין מה לבצע בדיקה על להב תאומה שכן בין כה אנחנו מיישרים את כל הלינקים לבסוף לפי הלהב שכיילנו וכך אין מקום לפיספוסים ואין בעיות tracking למיניהן.
יום טוב ובהצלחה
נערך לאחרונה על ידי עמיתפורת; 21-07-2010 בשעה 08:07:00.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
שגיא קודם כל שאפו על הסירטון
כמובן שזה בסיסי ביותר אבל בסדר גמור
כמו שעמית כתב אני חייב להוסיף
למתחילים חייבים להדגיש את נושא הבטיחות
אי אפשר לדלג כל זה - שלא יקרו אסונות חס וחלילה
ניתוק המנוע !!! להדגיש לפני חיבור סוללות
ושוב כל הכבוד על ההשקעה
לקחת את זה רחוק מדי אבל סבבה
יש המון טיפים שלא הכנסתי ואם כבודו
ימשיך הינך יותר ממוזמן לעשות זאת במקום להעיר !
לגבי ניתוק מנוע וכללי בטיחות בלי עין הרע עד היום
אני עמדתי בהם להבדיל מאחרים !
בסרטון חסר המון מידע ובגלל זה מצוין בתחילתו כי הינו בסיסי.
לגבי הידע שלי לא נכנס לזה ובטח לא על גבי הפורום.
לגבי הסדנא גם לא נכנס לזה כי אתה הינך בעל אקדמיה
ומין הסתם יש פה ניגוד אינטרסים (שלך) !
פעם אמרו לי שיש מיליון דרכים להגיע לאושר אבל כל אחד
בוחר בדרך שלו בין אם היא קצרה ובין אם היא ארוכה !
אני משתדל לתרום מזמני הפנוי ולעזור למתחילים ולכוונם בדרך הנכונה
עם רמת בטיחות מאוד גבוהה אז אנא ממכם הסרטון אינו משקף כלום
מלבד הסבר בסיסי איך מכוונים מסוק וכל זאת במגבלת הזמן של youtube !!!!!
ובל נשכח שאני לא גובה על זה כסף !!!!!!!!!!!!!!!!!
אז שורה תחתונה שחרר לחץ ותן גז !(הכל ברוח טובה ונעימה)
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
שגיא שלום.
ראשית הרשה לי להדגיש בפניך שלא אתה ולא אחרים מהווים עלינו איזה שהוא איום.
אנחנו פועלים בדיוק באותן מתכונות מזה שנים, מי שרוצה מיקצוענים יודע לאן לפנות
אגב לא מעט היו בסדנאות מסוג זו שלך שהיא מצויינת ומבורכת אך בסופו של דבר חזרו אלינו דיי מהר לאחר מכן עם תובנות משל עצמם.
כך שתבין שלא רק שאתה לא מנגד את האנטרסים שלנו אלא אתה מקדם אותם ותודה לך.
שנית - אתה כן גובה על זה כסף וממש לא סימלי - זה לכיסוי הוצאות?
שלישית
זהו אינו סרטון בסיסי, הבסיס לא מתחיל כאן בכלל, הוא מתחיל בריסט של המשדר, שחרור ראשי הסרבו,ניתוק מתח מנוע, בדיקת רוורס בערוצים, טווח תנועה, מרכוז הסרבואים, ורק אז!!!!! ניגש למה שהדגמת בסרטון שלך.
ובנימה אופטימית זו:
אתה ורוב חברי הפורום לא מכירים אותי בכלל.
אתם ניזונים משמועות הביליות ועובדה שמעולם לא נפגשנו.
אתה לא יודע מה אני עושה בשביל אנשים בשטח על זמני החופשי ושאל את חברי הרכבת כמה פעמים שכבתי אצלם על הכביש לכוון להם מסוק בשטח על זמני החופשי ללא כל תמורה.
גם אמיר מירושליים יעיד כי ביום שישי אחד, לאחר שהמון מומחים נגעו לו ב500 ניטרו שלו אני הגעתי בטעות, נשכבתי על המידרכה שם ובמשך שעתייים כיוונתי לו את המסוק עד שהוא טס כמו פנתר - כסף?
רק אל תטיף לי על התנדבות אם בסופו של יום אתה גובה כספים מאנשים ועוד מתחת לשולחן שזה יותר בעייתי נראה לי...
אז לחץ וסע כמו שאמרת לא?
נערך לאחרונה על ידי עמיתפורת; 21-07-2010 בשעה 12:17:48.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
גש למס הכנסה ותגיד להם שאני גובה כסף מתחת לשולחן
ואני לא ניזון משמועות ולא שום דבר אחר ! שמעתי מה אתה עושה
בשטח ובזמנך החופשי וכן הלאה אבל זה עניניך האישי ולא שלי !
ואם תרצה שיעידו אתה תופתע לגלות דברים....
בכל מקרה אני מיציתי את הדיון איתך מפה והלאה זה ענינם של מנהלי הפורום.
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
עמית
כמה הערות ברשותך:
1.לעיתים לא ניתן להתגבר ב 100% על דיוק מיכני ע"י הלינקים בלבד במיוחד בלינקים של אליין שיש משמעות לכיוון ה A עליהם שהמשמעות היא סיבוב מלא ולא חצי סיבוב בתהליך האיפוס ואילו איפוס ע"י הסאב טרים משלים את המלאכה באופן לגיטימי.
2. מיקום מד הפיצ' על כל להב הוא משמעותי ביותר בזמן הכיוון ללא קשר ללהבי FAI או להבים רגילות, נסה לכוון עם מד פיצ' דיגיטלי ותראה את ההפרשים שתקבל בהתאם למיקום על הלהב, מומלץ להיות קרוב לשורש הלהב ולמדוד במרחק שווה מהשורש על שני הלהבים.
3. בדיקת הפיצ' למניעת טרקינג צריכה להעשות על שני הלהבים ולא על להב בודדת ולא ע"י השוואת אורך הלינקים בלבד כאמצעי כיוון אופטימלי, סימטריית הראש היא לעולם לא מושלמת, בטח ובטח שלא הלינקים.
דבר נוסף, לא בציניות חלילה ומבלי להכנס לפרטים.
קצת פירגון לא יזיק, אתה לא מכיר את שגיא אבל מה לעשות שאני כן, יש בו הרבה רצון טוב להעשיר את הידע של המטיסים החדשים, הוא לא עושה דבר על גבם של אחרים ויש דרך להעיר הערות.
עמית,
אני לא מכיר אותך וגם לא מטיס מסוקים, אבל אם תרשה לי, כצופה מהצד להעיר לך.
אתה טוען שרוב חברי הפורום לא מכירים אותך כלל (וניזונים משמועות), אבל אני חייב להגיד, שבצורת הכתיבה שלך וזריקת ההערות הבוטות על איש מאוד מוערך בפורום הזה, ציירת לך את הדמות שאתה טוען שאתה לא...
פורומים הם כלי מאוד יעיל אבל גם אכזר בהיבט של קביעת דיעה בפני קהל גדול שיכול לקבל את הדברים בצורה לא נכונה.
כדאי לחשוב על כל מילה כתובה.
ציקי.
ראשית הרשה לי להוסיף לדבריך.
לי ניתן להגיע לאופטימום מיכני אך בטח שלא לכיול סופי בעזרת levler אלא בעזרת אינדיקטור ותגיע לדיוקים מושלמים על האפס.
אין מה לעשות ואיך שלא תהפוך את זה מיקום המד פיטצ' על להב סימטרית בעלת פיטצ' קבוע (0) אינו משנה כלל הזוית היא אותה זוית.
אין צורך להשוות להבים במידה ואתה עובד עם קליבר ומודד מרחקים למרכז הלינק - אין סיכוי שתקבל פיספוס בטראק והאמן לי שכיוונתי כמה כאלה בחיי - ככה פשוט מקצרים הליך ללא פספוס מניסיון.
כפי שאמרתי לשגיא כל הכבוד על היוזמה אך ללא קשר אני ואף אחרים מבינים כי כשתה מפרסם סרטון הדרכה כדאי שיהיה ממצה ומקיף כאחד ללא דילוג על שלבים ובטח שהם בטיחותיים.
מחר מישהו שלא מבין את המשמעות יצפה בסרטון וינסה בבית ואז יקרה אסון לא נעים.
ביקורת אפשר לקבל גם זה בסדר.
כשאני פרסמתי את הסרטוני הדרכה שלי קיבלתי תגובות וביצעתי שינויים ללא ויכוח או התנצלות...
לא נורא שיהיה בהצלחה ושגיא יום אחד ניפגש לקפה ונצחק על זה..
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אני לא מסכים איתך, במד פיצ' רגיל הסטיות הללו לא מורגשות כיוון שמכוונים לפי העין.
במד פיצ' דיגיטלי מקבלים תוצאות מדויקות יותר והסטיות נראות בבירור לכן מומלץ למקם את מד הפיצ' בקרבת שורש הלהב, אני מסכים שהזוית לא אמורה להשתנות אבל יש סטיות קלות כשמתקרבים לקצה הלב עקב המשקל שמד הפיצ' מעמיס על הלהב והרגישות לתנודות.
שמע חבר.
לאורך שנים כיוונו מסוקים עם מד פיטצ' מעפאן של רפטור, כל המסוקים בארץ טסו עשר ללא בעיות פיטצ' אלה או אחרות כך שאת התנודות המיקרוניות גם הפדנט ביותר אם רוצה שיתייחס - זה טס מצויין גם ככה וצרפתי לא מכוון עם דיגיטלי אז גם אני לא צריך בעיקרון.
זה זניח ולא משמעותי על כן אני מסביר שאין באמת חשיבות אם זה היה בדיוק באותו מקום על כל להב ובטח לא חובה להסתכל על שתי הלהבים למניעת טרקינג.
זו דעתי לפחות.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
בתור אחד שמכיר את רוב הנפשות שהגיבו לשירשור הזה, אני מרגיש צורך לכתוב כדלקמן:
גם אני אשמח לשתות איתכם קפה!!!
- שגיא, התרומה שלך לפורום ולחברים החדשים והוותיקים מצויינת ויוצאת דופן ואתה ראוי לכל הערכה והפרגון שאתה מקבל כאן ויותר...
- אני מקבל את האפשרות לקבל ביקורת מיקצועית/בטיחותית במיוחד שמדובר בסרט הדרכה, אולם יש "לשקול" מילים כשמעירים, אף אם ההערה נכונה.
- אכן עמית נשכב על המדרכה ועזר לחברים בכיוונים בהתנדבות, אך גם עשה כיוונים אצל מטלון בבית וגבה על כך כסף מכל המשתתפים(כך שההערה על "מתחת לשולחן" עובדת לכל הכיוונים
).
- ייתכן, ונוצר רושם של חוסר פרגון מצד עמית לשגיא למרות שלדעתי זה נובע מסגנון כתיבה ולא ממגמתיות.
- אני מציע, מאחר וזה הועלה ע"י עמית, שתיפגשו (שגיא ועמית) לכוס קפה ובזה תסיימו את "החשדות"
והשירשור ישאר מקצועי.
![]()
יורם לוי
צוות הרכבת
פתח תקווה
One,Two,3D
למכירה שלט DX7i
http://www.efly.co.il/forums/showthr...ot-ת-הוד-השרון
יורם אם תרצה לקבל את הקבלה על אותו יום שיצאה אתה מוזמן.
אין אצלינו עניין של אי דיווח על כל שקל!
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
עמית, גם אני עצמאי ומכיר את חוקי מס הכנסה האומרים שחובה על מקבל הכספים להוציא קבלה במקום, נקודה!!
איני טוען כי לא דיווחת, אך משתמע כי אתה חושב ששגיא כן מתכוון לפעול בניגוד לחוק!!
על תגרר איתי לפינות ובכלל אין צורך לעשות זאת ע"ג הפורום.
עדיין חוזר על הצעתי לשתות קפה יחד... ובא לציון גואל!!!
יורם לוי
צוות הרכבת
פתח תקווה
One,Two,3D
למכירה שלט DX7i
http://www.efly.co.il/forums/showthr...ot-ת-הוד-השרון