מעיין,

נניח שהטיסן מקוזז ואנחנו מוסיפים משקולת באף, שיווי המשקל מופר, האף נופל ונדרש קיזוז של הגה הגובה ל-UP, כלומר הגדלת הזווית.
הורד משקל מהאף ותצטרך להקטין את הפרש הזוויות בין הכנף לבין הגה הגובה (קיזוז DOWN)

דרך נוספת להסתכל על כך, ככל שמרכז הכובד זז קדימה, מרווח היציבות (המרווח בין הנקודה הנטראלית לבין מרכז הכובד) גדל, מרוח גדול דורש דיהדרל אורכי גדול יותר ולכן הפרש הזויות גדל.

חשוב לבצע הבחנה בין הפרש זוויות גאומטרי לבין הפרש זוויות אווירודינאמי, בזמן שהכנף מייצרת עילוי היא "מכופפת" את הזרימה מאחוריה, על כן זווית ההתקפה האפקטיבית שרואה הגה הגובה שונה מהזווית הגיאומטרית. השוני הזה יכול להגיע לערכים לא מבוטלים כתלות במקדם העילוי של הכנף, זרוע הזנב ומהירות הטיסה.

לגבי הטיסן שלך, האם מדובר במונובלוק או הגה "סטנדרטי"?

אני אבצע מדידה על הגופים שלי היום בערב ואתן לך מספר כסדר גודל להתחלה. תן עוד פרטים על הכנף ועל הגה הגובה שבנית.