הסיכוי רב שהבעיה נעוצה בכיוון הסיכות. כאשר הטיסן נמצא על הקרקע במצבו הטבעי והמנוע פועל, פתח מצערת מלאה, כוון את הסיכה לקבלת סל"ד מכסימלי. מנקודה זו פתח כ-3 עד 4 קליקים. הורד לסרק, נמוך ככל שהמנוע מסוגל להחזיק. בנקודה זו פתח או סגור מעט את סיכת הסרק לקבלת סל"ד מכסימלי (מצערת עדיין בסרק). סובב לכיוון פתיחה מעט מאד. חזור על הבדיקה במצב מצערת פתוחה לרווחה ותקן לפי הצורך. הורד שוב לסרק והמתן זמן מה (10 עד 15 שניות). פתח את המצערת במהירות וראה אם המנוע מחיש היטב. במידה וכן, המנוע מכוון היטב, עלה וטוס. אם המנוע אינו מחיש טוב, בדוק וראה: אם יוצא עשן מהמשתיק במהלך ההחשה, צמצם את סיכת הסרק. אם אין כלל סימן לעשן בהחשה, פתח מעט את סיכת הסרק. נמצב הרצוי הוא עשן דליל בהחשה ועלית סל"ד מהירה וללא היסוס.
כל האמור מתייחס למנוע תקין. הקורבורטור, ראש המנוע והמכסה האחורי של בית גל הארכובה מהודקים היטב למקומותיהם ואין דליפות מכל סוג שהוא.