
אני חושב שלאדם שעדיין לא בטוח אם הוא רוצה להיכנס לתחביב בצורה רצינית, פתרון של מסוק 4 ערוצים הוא אידאלי.
המסוק מתנהג באויר כמו מסוק 6 ערוצים רק לא טס הפוך ולא עושה אירובטיקה.
כל נושא הכיוונים הרבה יותר פשוט ומצריך רק ידע בסיסי.
מסוק 4 ערוצים כגון ה-WALKERA CB100, בהחלט מלמדים הטסה בסיסית, אוריינטציה, וגם ריחוף.
יש גם מסוקים כאלו גדולים יותר שטסים גם בחוץ.
להמליץ לבנאדם שבכלל לא יודע למה הוא נכנס או האם הוא רוצה להיכנס בכלל, להמליץ לו להוציא סכום של סביב ה-2000 ש"ח זה לדעתי לא לעניין.
למי שבאמת רוצה להיכנס ולהטיס מסוק 6 ערוצים, צריך לפחות כ-1500 עד 2000 ש"ח למסוק (כמובן שאפשר גם הרבה יותר יקר), עוד כ-1000 ש"ח לסימולטור, עוד קצת כסף בצד (לפחות כ-500 ש"ח) לחלקים, צריך גם ציוד מסביב כגון: מאזן להבים, מטען, סוללות נוספות, משקל ללהבים, בול אנד לינק פלייר ועוד...
בקיצור, צריך מינימום של כ-2000 ש"ח להיכנס לעסק וכפי שציינתי, אפשר גם בהרבה יותר.
כמובן שלאדם כזה אין שום ניסיון איך לבנות ולכוון מסוק כמו שצריך ולכן הוא יאלץ להעזר באדם מנוסה ולפעמים גם זה כרוך בתשלום.
מה בקשר לשיעורי טיסה? גם מתחיל שרוצה לקחת 3 או 4 שיעורים עם טייס מנוסה, יצטרך לשלם על כך.
אני חושב שמי שלא באמת יודע אם הוא 100% בטוח שהוא רוצה להיכנס ולהטיס מסוק 6 ערוצים, שיתחיל עם משהו פשוט יותר, כזה שיצריך פחות ידע, פחות התעסקות וכמובן בעלות הרבה, אבל הרבה יותר נמוכה.
מי שירצה להתקדם, תמיד יוכל לעשות זאת.
לי אישית יש WALKERA CB-180 ואני יכול לומר בבטחה שהוא מספק שעות רבות של הנאה, לא מצריך ידע מקיף לצורך תחזוקה או כיוונים וללא ספק יכול להוות כניסה קלה לתחביב.
הוא בהחלט מלמד את הבסיס להטסה ובלי הלחץ והפחד של לרסק מסוק שעלה 2000 ש"ח.
כך שבעלות של כ- 600 ש"ח, אפשר בהחלט להשיג מסוק שיתאים לכל אלו שרוצים רק "לגשש" ולעשות צעדים ראשונים בתחביב מבלי היכולת כרגע לדעת אם הם ימשיכו או לא?
בברכה,
ניסים