שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: רוצה להתחיל בDLG

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Smile רוצה להתחיל בDLG

    אהלן,

    הייתי רוצה להכנס (לחזור?) לתחום, עם טיסן DLG זה או אחר.
    הדבר האחרון שבניתי זה קיט Sija (ד2) לפני 10 שנים ולעולם לא הטסתי רדיו.

    ועכשיו לשאלה:
    כדאי לי להתחיל עם טיסן ללא מאזנות כמו Gambler / DL50 או שכדאי להשקיע קצת יותר
    בדאון עם מאזנות כמו (נגיד) Binary?

    השאלה היא בעיקר מבחינת היכולת הטסה, האם כדאי ללמוד על דאון ללא מאזנות או שאני אסגל מכך הרגלים "רעים" שכדאי להמנע מהם?

    תודה לכל המשיבים,
    שיהיה סופ"ש נעים! =)

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    עדיף ומומלץ לקחת טיסן עם מאזנות וכך תוכל להטיס גם בימים עם רוחות אשר גורמות לטלתלות ולקושי בפניות עם הגה כיוון.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    חיים, אתה נורא מטעה וטועה בגדול. אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר בבקשה על תייעץ לאחרים.

    יורי - הGMABLER הוא בחירה מצוינת להתחלה, ואם אתה מתכוון לבנות בעצמך אז זו בחירה טובה כפליים!
    אם אתה רוצה עוד קצת מידע אתה מזומן ליצור איתי קשר בפרטי, ובנוסף לעיין במדריך שרשמתי: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=3567
    בהצלחה,
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    ציטוט נכתב במקור על ידי eitan-ro צפיה בהודעה
    חיים, אתה נורא מטעה וטועה בגדול. אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר בבקשה על תייעץ לאחרים.

    יורי - הGMABLER הוא בחירה מצוינת להתחלה, ואם אתה מתכוון לבנות בעצמך אז זו בחירה טובה כפליים!
    אם אתה רוצה עוד קצת מידע אתה מזומן ליצור איתי קשר בפרטי, ובנוסף לעיין במדריך שרשמתי: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=3567
    בהצלחה,
    איתן.
    תסביר בבקשה למה אני טועה, מה יותר הגיוני מזה שיש לך יותר אופציות לנהג את הטיסן במזג אויר מישתנה ובמהירויות מישתנות. וחוץ מזה לאדם מתחיל או אחד שחוזר לתחום יותר קל לעבוד אם סטיק אחד שבו הוא יכול לבצע את הפניות שלו בקלות יותר, וגם אם מאזנות והגה כיוון אפשר לבצע פניות שטוחות לדוגמא: כשאתה פונה ימינה עם ההגה כיוון אתה נותן מעט שמאלה במאזנות וכך אתה לא מפיל אף בפניה. תקן אותי אם אני טועה.דרך אגב ראיתי את המדריך שלך, 90% מהדאונים היו אם מאזנות.
    נערך לאחרונה על ידי haimgil; 06-08-2010 בשעה 01:04:49.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    דאון שתוכנן לטוס ללא מאזנות יודע לטוס מצוין ללא מאזנות, אפילו לבצע רולים.
    דאון רדיו עם מאזנות, לא טס טוב ללא שימוש בהגה הכיוון בגלל תופעות ADVERSE YAW.
    מטיס חדש, חסר ניסיון, לא יצליח להוציא ביצועים סבירים ויסבול מעקומת לימוד מאד שטוחה במידה ויצטרך על ההתחלה להטיס עם שתי הידיים. אני לא טוען שזה לא אפשרי, זה יותר קשה לרב המטיסים התחילים בדסקוס.
    לכן, לטיסני DLG עדיף להתחיל עם סטיק בודד, קרי הגה גובה וכיוון.
    למי שיש ניסיון קודם בהטסת טיסנים (רדיו, מסוקים וכו') אין בעייה להתחיל ישר עם דאון עם מאזנות.
    בנוסף, במידה ובונים טיסן באופן עצמאי, עדיף להתחיל עם ה-GAMBLER, קל ומהיר לבנייה ומביא אותך לשטח ההטסה מהר יותר.
    באשר ליכולת פנייה ברוח, באמת שטויות.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    ציטוט נכתב במקור על ידי roydor צפיה בהודעה
    דאון שתוכנן לטוס ללא מאזנות יודע לטוס מצוין ללא מאזנות, אפילו לבצע רולים.
    דאון רדיו עם מאזנות, לא טס טוב ללא שימוש בהגה הכיוון בגלל תופעות ADVERSE YAW.
    מטיס חדש, חסר ניסיון, לא יצליח להוציא ביצועים סבירים ויסבול מעקומת לימוד מאד שטוחה במידה ויצטרך על ההתחלה להטיס עם שתי הידיים. אני לא טוען שזה לא אפשרי, זה יותר קשה לרב המטיסים התחילים בדסקוס.
    לכן, לטיסני DLG עדיף להתחיל עם סטיק בודד, קרי הגה גובה וכיוון.
    למי שיש ניסיון קודם בהטסת טיסנים (רדיו, מסוקים וכו') אין בעייה להתחיל ישר עם דאון עם מאזנות.
    בנוסף, במידה ובונים טיסן באופן עצמאי, עדיף להתחיל עם ה-GAMBLER, קל ומהיר לבנייה ומביא אותך לשטח ההטסה מהר יותר.
    באשר ליכולת פנייה ברוח, באמת שטויות.
    תקשיבו,היטסתי דאונים לא פעם ולא פעמיים, אולי לא די אל גי אבל דאונים גדולים מעל 2 מטר, ולא נוח תמיד להשתמש בהגה כיוון במיוחד בהמראות ובנחיתות. ולכל מי שעדיין לא הפנים ככל שיש לך יותר הגאים השליטה בטיסן טובה יותר, ולגבי למידה שטויות במיץ עגבניות יותר ויותר אנשים מתלמדים מישתמשים במאזנות והגה גובה ורק לאחר שהם כבר מנוסים הם מתחילים לילמוד לבצע פניות עם הגה כיוון.עכשיו אם תגיד לי תישמע חבל על המישקל שכרוך בתוספת סרווים ,פושורדים וכדומה מילא אני יבין.ולא יודע מה זה ADVERSE YAW ואם אתם יודעים זה הזמן להסביר.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    כמו שכתבו איתן ומוטי - טיסן שתוכנן להטסה עם 2 ערוצים יהיה נוח להטסה שכזו.
    בד"כ טיסן ללא מאזנות יהיה עם דיהדרל גבוהה שיגרום ליציבות בגלגול.
    איתן הוא ה"גורו" לנושאי DLG (ודברים נוספים) כך שיש ליחס לדעתו משקל רב
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    מישהו יכול להסביר לי מה זה ADVERSE YAW בדאונים כי לי המישפט לא מובן.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    חיים - במקום לתקוף ולהגיד שמה אנשים אומרים זה "שטויות במיץ", תלמד מאנשים בעלי ניסיון שיודעים ומבינים קצת יותר ממך.
    לגבי מה זה ADVERSE YAW חיפוש קצרצר בגוגל היה מביא אותך לעשרות אלפי לינקים עם הסבר.
    עשיתי בשבילך את העבודה, אני מקווה שכבר למדת אנגלית בבי"ס
    http://www.howcast.com/videos/22907-...nd-Adverse-Yaw
    http://en.wikipedia.org/wiki/Adverse_yaw
    http://wiki.answers.com/Q/What_is_adverse_yaw
    http://www.planesandmodels.co.il/article_94/
    ויש עוד הרבה כאלה... רק תחפש והכי חשוב תלמד ואל תתנשא.
    איתן.
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    חברים,
    נראה לי שמתחיל להתחמם פה וזו כנראה לא הייתה הכוונה של כל הכותבים.
    מציע שנרגיע טיפה.
    הסבר על אופן השימוש בהגה כיוון בכניסה לפנייה:
    http://www.charlesriverrc.org/articl...rmalFlying.htm

    הסבר נוסף:

    It's important to realize that adverse yaw is mainly caused by a fore/aft rotation of lift forces due to roll rate, and not by a drag imbalance. This is illustrated in the attached PDF.

    Yes, there will be some additional adverse yaw contribution from a left/right imbalance in profile drag. But if the airfoil and flap are designed appropriately, and the deflections are modest as is typical in thermalling (less than 5-10 degrees, say), the profile drag contribution to yaw moment will be quite small compared to the primary rotated-lift effect shown in the PDF. There will also be an additional yaw moment contribution from a left/right imbalance in induced drag, but again this is very small in a typical roll maneuver.

    The reason why the drag contributions are small is because deflecting the ailerons causes surprisingly little lift imbalance between the left and right wings. The roll rate which ramps up in a fraction of a second after the ailerons are applied mostly cancels the aileron-caused lift imbalance. And if the left/right lift is nearly the same, the drag will also be nearly the same as long as the flow stays attached.

    The drawback of aileron differential is that in order to be effective, it must intentionally create a large profile drag increase on the upward-deflected aileron side, typically via flow separation off the hinge. "Frise" ailerons actually promote this separation by protruding the aileron LE below the airfoil bottom contour. The reduction of drag on the downward-deflected aileron side will not be sufficient to signficantly cancel the adverse yaw if the flow there is clean to begin with --- can't reduce the profile drag very much if it's already close to the minimum "clean" level.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	adverse yaw.png‏ 
Views:	73 
Size:	22.7 קילובייט 
ID:	29713  

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    תודה רבה לכל העונים =)
    ניראה לי שאכן אלך על ה Gambler כהתחלה.

    סופ"ש נעים,
    יורי.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: רוצה להתחיל בDLG

    ציטוט נכתב במקור על ידי eitan-ro צפיה בהודעה
    חיים - במקום לתקוף ולהגיד שמה אנשים אומרים זה "שטויות במיץ", תלמד מאנשים בעלי ניסיון שיודעים ומבינים קצת יותר ממך.
    לגבי מה זה ADVERSE YAW חיפוש קצרצר בגוגל היה מביא אותך לעשרות אלפי לינקים עם הסבר.
    עשיתי בשבילך את העבודה, אני מקווה שכבר למדת אנגלית בבי"ס
    http://www.howcast.com/videos/22907-...nd-Adverse-Yaw
    http://en.wikipedia.org/wiki/Adverse_yaw
    http://wiki.answers.com/Q/What_is_adverse_yaw
    http://www.planesandmodels.co.il/article_94/
    ויש עוד הרבה כאלה... רק תחפש והכי חשוב תלמד ואל תתנשא.
    איתן.
    צודק בהחלט . השטויות במיץ עגבניות לא היה במקום, וגם אני אוהב לילמוד מאחרים ולקבל את דעתם כל עוד זה מיסתדר לי במוח.ולא תוקף אף אחד כי אין בשביל מה ליתקוף. כל אחד מביא את דעתו האישית וניסיונו בתחום.חוץ מזה שבת שלום.
    חיים גיל תעשה תרגיל

נושאים דומים

  1. [עזרה!] רוצה להתחיל בתחום
    על ידי barakshilo בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 20-07-2010, 13:37:45
  2. רוצה להתחיל בתחום איך כדאי לי להתחיל?
    על ידי bar199950 בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-11-2009, 20:47:50
  3. [עזרה!] רוצה להתחיל 3D
    על ידי wonderd בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 24-10-2009, 20:19:40
  4. [עזרה!] רוצה להתחיל בתחום
    על ידי mustaki בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 26-08-2009, 10:36:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •