אני חייב לסתור את הגישה שלך. ולא רק מכוון שאני למדתי להטיס טיסן רדיו על דאון.
בעקרון, דאון מתחילים או משהו כמו האיזי סטאר הרבה יותר סלחני ו"לא בועט" אפילו מטיסן מתחילים. אם בשלב מסוים המטיס המתחיל הסתבך - עזוב את ההגהים, סגור מנוע והטיסן יסתדר בעצמו ואפילו ינחת לבד ובביטחון - וזה יתרון עצום !
לדאון או טיסן דמוי איזי סטאר תכונות טיסה כמו לכל כלי טייס אחר, מה רע בכך או מה היתרון של תכונות טיסה אחרות. - למה ערך גלישה עלוב הוא יתרון?
בטיסן כזה אפשר וצריך לבוא לנחיתה בצורה מסודרת - והדרך הזו נקראת הקפה - מה ההבדל מכל טיסן אחר?
בטיסני דאון יש שימוש בהגה כוון אפילו יותר מאשר בטיסני מנוע אחרים.
בדאונים למיניהם אפקט הקרקע הרבה יותר משמעותי מאשר בטיסני מנוע וכך גם ההצפה ארוכה יותר ולכן "מלמדת" יותר על הטיסה בגובה הזה.
נכון, אין הסעה אבל לעומת זאת ההמראה לא פחות מסובכת מאשר המראה רגילה עם גלגלים ואפילו יותר. אתה חייב לטוס ולהציל את הטיסן גם אם אתה ממש על ההזדקרות. אם אתה מסתדר עם זה -המראה רגילה, שאתה יכול להאריך אותה עד שהטיסן במהירות מתאימה היא הרבה יותר קלה. החיסרון היחיד הוא שאתה לא מתאמן בהמראה ברוח צד, כי הזריקה אמורה להיות תמיד לתוך הרוח - נו, לא הכל מושלם בחיים

.
Touch & Go - מה הבעיה לעשות זאת עם דאון ממונע ? נכון, אין את הנגיעה עצמה אבל כל השאר עד גובה מטר ומגובה מטר - זהה.
אחרי שלומדים להטיס, ולדעתי בצורה נוחה יותר, לטיסן כמו איזי סטאר זה ממש לא בעיה להצמיד גלגלים ולהתאמן על הסעה והמראה מהקרקע - הבסיס של השליטה באויר כבר ישנו.