מקווה שהשירשור הזה יעזור לאנשים כמוני שחיפשו ושוטטו לילות כ-ימים על מנת למצוא חומרי עזר להרכבה אסטטית נכונה של איזי סטאר (ויש מקום לשיפור, הרבה מקום-אולי בגוף הבא)
קודם כל תתרשמו מהתמונות, תרגישו חופשי להעיר, לתקן, ולעזור במידת הצורך.
http://d.imagehost.org/view/0526/IMG_0543.jpg
כאן אתם יכולים לראות את הרכיבים למיניהם:
מוצג A : קונקטורY - מגשר בין המצלמה למשדר ומזין חשמל מהנקבה.
מוצג B : זה רק זמני כדי לבדוק את הערכה, אבל כעקרון לוקחים נקבה של בלנסר(כן כזו של טעינת סוללות ליטיום) מלחימים ל2 הקצוות על מנת לקבל את מלוא תפוקת הסוללה (12V-לבדוק לפני עם מד מתח לא לקחת סיכון) - וזה נקבה שחתכתי ממאריך סרוו, תמיד לשים לב לקוטביות ולא להפוך בטעות ממליץ על קונקטורים של פוטבה עם הצ'ופציק כדי למנוע בילבולים!! יש לציין כי המערכת מיועדת בצורה שכזו שסוללה אחת תזין את מערכת המשדר+מצלמה ואת הטיסן, באשר למתחים המצלמה והמשדר הללו (המשדר ישן ונמצא בפוקס בביתי) שניהם עובדים על 12V אך המצלמה שהזמנתי בפועל והמשדר עובדים על 5V יש לציין כי בעת המעבר למערכת החדשה אני צריך לחבר ריגולטור,אעשה זאת דרך BEC חיצוני או ריגולטור קטן.
מוצג C : טבעות פריט, אני מחפש להן שימוש ופתוח להצעות על מנת לעזור להפחתת רעשי וידאו שעלולים להיות או משהו מהסוג.
מוצג D : מערכת קוקפיט PAN&TILT עם המשדר וסרווים - אפרט בהמשך.
מוצג E : צלעות קירור - פירקתי על הדרך מהלוח אם שממנו הוצאתי את הטבעות פריט, אולי אצטרך להשתמש בהם על מנת לקרר את הבקר שהוא 30A כרגע על פי בדיקה ראשונית אין צורך (הפעלתי את המנוע עם פרופ פול סטיק ל2-3 דקות הוא לא התחמם, המנוע דווקא כן! נו סיזל..)
מוצג F : הבקר שלי :-) בתוספת טבעת פריט.
http://d.imagehost.org/view/0590/IMG_0544.jpg
תקריב קונקטורים -
A: הקונקטור שחיברתי לסוללה
B: קונקטור שחיברתי למשדר- יש לציין כי את הכבל לקחתי ממחשב, זה כבל שמגשר בין הסאונד של הCDROM לבין הלוח אם על מנת לשמוע דרך הכרטיס קול מוזיקה כאשר מכניסים דיסק לכונן.
על הדרך פירקתי את הנקבה שלו מהלוח אם הישן, כי בכל מקרה לא היה שום מחבר או חיווט על המשדר, ולשמחתי זה התאים בול! (נו קצת כיפוף)
C: קונקטור של המצלמה.
D+E: הצד ה"נשי" של הקונקטורY.
כמו כן אתם יכולים להתרשם מהמצלמת PINHOLE שרכשתי בחפזון על מנת לבחון את המשדר+המקלט הישנים (שאני מתרשם מהם לטובה!)
מצלמת 420 קווים, חיישן סוני 1/3, ודווקא רואים מצויין לפחות בטלויזיה.
עקב גודל היא לא נכנסת בול לקוקפיט אבל היא לא מיועדת לכך גם (אני מחכה לKX131 שתגיע)
היא גדולה ב2מ"מ ממה שצריך.
http://d.imagehost.org/view/0687/IMG_0545_copy.jpg
רשמתי הסבר באנגלית על התמונה וקל להבין למי שעקב עד כה (אין עברית בפוטושופ שלי..)
http://d.imagehost.org/view/0716/IMG_0541.jpg
בהמלצת איציק (תודה), כל הרעיון הוא לשמור על טיסן אסטטי עד גבול מסויים, להערכתי בקר 30A לא אמור להתחמם יתר על המידה במיקום שבחרתי לו ואפשר להבין את המיקום מהתמונה הנ"ל.
אין לי מושג כמה החוטים מסוגלים להעביר בחרתי על פי העין, שוב חפזון לא היה זמן לחכות למידה שבחרתי מחו"ל.
בחנתי את זה לפני ההרכבה עם עומס מנוע למס' דקות וזה לא התחמם.
ונאמר לי שמרבית הזרם עובר בין הסוללה לבקר, ולא בין הבקר למנוע.
בכל מקרה במידה ותתעורר בעיה (אפילו אם זה יעלה בבקר, בתור התחלה אני עושה טסטפלייט בלי ציוד צילום)
אני אפרק את השרינק ואדביק עם משחה טרמית צלעות קירור שפורקו מלוח האם, השאלה האם כדאי ליצור תרופה למכה לפני שהיא באה?
http://d.imagehost.org/view/0773/IMG_0547.jpg
A: טבעות פריט בתקריב - תעזרו לי למצוא שימוש - אבל לא בכוח אם לא צריך אותן אז לא צריך.
B: צלעות קירור, על מי מהן מומלץ במידה ואכן כדאי לי להדביק כבר עכשיו על הבקר?
C: בקר+טבעת פריט.
יש לציין כי התעלות לחיווט הורחבו למידה הרצויה בעזרת דריימל, מקווה שאני לא אקבל סרטן מהשבבים המזעריים שנוצרו כתוצאה מכך.
ואלו הם 2 הסנט שלי בשבילכם![]()