כול טיסן צריך רמה מסויימת של כוח ועל כך דיברנו, כאשר שמים מנוע בעל סל"ד לא גבוה במיוחד אך עם הרבה כוח יש לנו את האפשרות לשים פרופ עם פיצ' חריף\גבוה משום שלמנוע יש את הכוח לסובב אותו (פיצ' משמעותו- התקדמות הטיסן בכול סיבוב של פרופ), האמת לשאלתך נמצאת די באמצע(הפרמטר הקובע הוא מבנה ומשקל הטיסן), אני חושב שבמקרה שלך עדיף מנוע 2 פעימות, מנוע עם סל"ד לא נמוך אך גם עם לא מעט כוח, ולכן הפרופ לא יכול להיות גדול מדי, חשוב לציין שהמנוע מתאמץ (למשל שיש עליו פרופ גדול עם פסיעה גדולה)- הוא לא מגיע לסל"ד שהוא אמור, ועל כך מומלץ בכול ספר הוראות של המנוע (איזה פרופים המנוע המסויים יכול לשאת) , דבר נוסף, פרופ ככול שהוא יותר ארוך\גדול הוא יוצר "קיר" גדול יותר בחזית הטיסן ובעצם מייצר גרר מאוד משמעותי, כך שבכדי להגיע למהירות גבוהה, צריך לשאוף לפרופ "מרובע" (14x14 12x12)-עם פיצ' גבוהה ולא ארוך- כמובן בהתאם ממנוע. עוד משהו, הוזכר שמנוע חזק -גם כבד, זה נכון ויכול להיות שלטיסן היה קושי לסחוב בעליות, אך בטיסני פיילון אנחנו רוצים מהירות בעיקר בבזים (בירידה) ומשקל יותר רק עוזר לטיסן להתמודד עם הגרר, שווה לבדוק את הדברים, בעיקר אילו פרופים מתאימים לכול מנוע וההספקים של כול אחד, הכיוון לדעתי 2 פעימות-חזק! (גם אם קצת כבד בירידות הטיסן יפתח מהירויות גבוהות).