זו בדיוק הסיבה לעשות טיסת מבחן !
לא טסים סתם בשמים הלוך וחזור ! אין דבר כזה "הרגשה" - בודקים !!
אחרי קיזוז של הטיסן בודקים את תכונות הטיסה שלו !!!
בין היתר, בדיקת מרכז כובד בטיסה, בדיקת פיתולים בטיסה וטיסה איטית בגובה ביטחון, כדי לבדוק את הטיסן בטיסה קרובה להזדקרות, כמות המנוע הנדרשת לטיסה כזו ואת התנהגות הטיסן בהזדקרות עצמה.
כדאי גם לעשות מעבר שמדמה נחיתה (בגובה ביטחון) כדי לתרגל ולבחון את התנהגות הטיסן בנחיתה.
אם לא עושים את כל זה אז בשביל מה טיסת המבחן ? במה היא שונה מסתם גיהוץ של השמים ?