ציטוט נכתב במקור על ידי Yoav Lahav צפיה בהודעה
* אני נמנע פה מלהכנס למשוואות התנועה המלאות של מסוק
עקב מורכבותם העצומה ורצוני להסביר הנושא גם לאלו בינינו שאינם מהתחום.

בכל מסוק בעל מבנה של רוטור ראשי ורוטור זנב קיימת הטייה כזו.
הסיבה היא שרוטור הזנב מפעיל כח צידי ועל מנת שהמסוק לא ינוע לצד,
הרוטור הראשי מאזן הכח הנ"ל על ידי ההטיה המספקת דחיפה כנגד כח הזנב.

אין קשר לתופעת הפרסציה הנוגעת לדינמיקה של גוף קשיח,
או לגובה רוטור הזנב.

מה משפיע על זוית ההטייה ומדוע היא שונה ממסוק למסוק?

הממונט הדרוש לסיבוב הרוטור הראשי נגזר מפרמטרים רבים:
משקל המסוק, זוית ההתקפה של הלהבים, מהירות הסיבוב, יעילות הרוטור ועוד רבים.
ככל שהמומנט הדרוש רב יותר כך יצטרך רוטור הזנב לדחוף חזק יותר על מנת לאזן מומנט זה
וההטייה תגדל.

כך למשל במסוק כמו סולו פרו בו זוית ההתקפה גדולה יחסית נדרש מומנט גדול במידה כזו
שההטייה בולטת לעין. במסוק בעל פסיעה משתנה, כמו הטירקסים למינהם, מספיקה פסיעה קטנה
משמעותית משל הסולו פרו והמומנט הדרוש קטן (כמובן הכל ביחס לגודל ומשקל המסוק)
כך שרוטור הזנב לא צריך לדחוף חזק ולא מתקבלת הטייה חזקה בולטת לעין כמו בסולו פרו.

אני מקוה שהנקודה ברורה יותר עכשיו.
הסבר מעולה.
הייתי מתקן משהו קטן - במסוקים כמו הטירקס, מה שמוריד את המומנט הוא לא עצם יכולת שינוי הפסיעה, אלה מהירות הראש הגבוהה יותר. במהירות ראש גבוהה יותר אפשר לקחת זוית פסיעה נמוכה יותר לקבלת אותו כוח עילוי, מצד שני הרוטור מפעיל פחות מומנט פיתול בגלל עומס נמוך יותר עליו (פחות גרר).