איזה פרופ לשים על מנוע 55 בכדי לקבל מקסימום מהירות?
איזה פרופ לשים על מנוע 55 בכדי לקבל מקסימום מהירות?
זה מאוד תלוי בסוג הטיסן.
בעיקרון פרופ קצר עם פיץ' גבוה.
ז"א משהו כמו 10x10 או 11x9...אבל שוב זה תלוי בסוג הטיסן (גם סוג הדלק חשוב).
לטיסן f3a גדול יחסית. עם דלק 5%
בטיסן F3A אתה לא מחפש מהירות גבוהה (ז"א לא "גובהה" מדי).
בטיסן F3A אתה צריך בדיוק את הפרופ ההפוך, ז"א פרןפ ארוך עם פיץ' נמוך (נמוך יחסית, לא נמוך כמו של 3D).
מה שמטיס F3A מחפש זו מהירות קבועה (או הכי קרוב לקבועה) בכל המישורים (אנך טיפוס/צלילה, וישרה ואופקית).
על מנת לקבל את התוצאה הזאת אתה צריך לבחור פרופ שמבוסס על העקרון הבא :
אורך = התמדה.
פיץ' = מהירות.
הפרופ הכי מתאים (לדעתי) לטיסן F3A עם מנוע 55 הוא 13x6 עם דלק 10% ניטרו.
הפרופ הזה יתן לך התמדה במצב טיפוס אנך, ומנגד יבלום את הטיסן בצלילה (במצב סרק),
כך תקבל "כמעט" מהירות קבועה בכל המישורים על מנת להגיע לדיוק מירבי שדרוש ב F3A (ארובטיקה מדוייקת).
אני מטיס F3A עם מנוע 55 פרופ 13x6, דלק 10% ניטרו ...והתוצאה מצויינת !
בהצלחה.
אם אני משתמש בדלק 5% יש שינוי בפרופ? איך זה משפיע?
10X8 יהיה לך הפרופ הכי מהיר....קח בחשבון שהסל"ד יהיה גבוה.
13X7 יהיה לך מעולה לטיפוסים או לרחופים...אם כי הסל"דשל המנוע קצת נמוך.
11X7 יהיה מעולה לטיסות רגילות.
אני הייתי ממליץ על :
11x7 / 11x8 /12x6 - טריינרים (עם 5% ניטרו).
10x10 / 11x9 - מהירים (פיילון) (עם 15% ניטרו).
12x8 / 13x6 / 13x7 - ארובטיקה מדוייקת (F3A) (עם 10% ניטרו).
13x5 / 14x4 - ל 3D (עם 10% ניטרו).
כאמור ל F3A את התוצאה הטובה ביותר (עבורי) קבלתי עם 13x6 עם 10% ניטרו.
אורי
אני ממליץ על 12X6 APC
בברכת נחיתות רכות