נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 11-12-2010 בשעה 18:54:43.
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
חברים, אף לא אחד מכם מדד פעם סל"ד של מנוע חשמלי?
הינה דוגמא טיפוסית של סטאפ לטיסן אפרנטיס
המנוע הינו 950KV ולכן אם נחבר לו 3 תאים (12.6 נומינאלי) הוא אמור להסתובב ב
950*12=12,000 סל"ד
לעומת זאת כאשר מחברים לו פרופ 11X8, הסל"ד יורד לכמעט חצי, 7600...
בנצי, בתור "מומחה הפורום" למנועים חשמליים אתה אמור לדעת זאת...
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 11-12-2010 בשעה 21:15:30.
אל תשכח שאתה מדבר על מדידה סטאטית, בטיסה הסל"ד עולה, ובגדול.
במצערת מלאה, הסל"ד הרבה יותר קרוב לערך ללא עומס שלו מאשר לחצי הערך שלו...
גיא.
איזה מצחיק כל השרשור הזה..
הסיבה היא לא המשקל/קוטר/סל"ד. הסיבה היא אחרת בכלל והרבה יותר פשוטה.
קחו פרופ לדלק ושימו אותו על מנוע חשמלי
קחו פרופ לדלק ושימו אותו על מנוע דלק
עכשיו תפיעלו את שניהם באותו סל"ד ותדפקו את קצה הפרופ ברצפה.
בידקו את התוצאות.
חזירו שנית על הניסוי רק עם פרופ חשמלי למנוע החשמלי והשוו את התוצאות.
הסיבה היא שבדר"כ פרופים של דקל כבדים יותר וקשיחים יותר כי לא מחבר אליהם ציר של מנוע חשמלי שיכול להתעקם. עדיף שהפרופ יטחן מאשר שכל הפייוול יעוף או שילך המנוע.
כמה פעמים ראיתם שבעקבות מכה נשבר לגמרי פרופ דלק באותה צורה שחשמלי מתנפץ? לא הרבה. ברוב המקרים הוא מתקצר כחשמלי באותו מצב נשבר
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
אגב בתור תוספת. מדוע לדעתכם יש אזהרה על פרופים חשמליים שהם מיועדים "לחשמליים בלבד"?
ראיתם פעם מה קורה לפרופ חשמלי על מנוע דלק בזמן פגיעה? המחזה לא מלבב. צריך מיגון בפני רסיסים
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
בינתיים מצאתי ב RCGROUPS שרשור מעניין בנושא
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=578603
מדברים שם גם על הסיבה שהעליתי (סל"ד נמוך יותר מאשר בדלק) וגם של מעיין (ציר מנוע חשמלי
עדין יותר)
וגם זה שירשור מעניין. משיהו יכול לתת את המסקנות...?
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1155283
אין מה לעשות, מה שתחפש בגוגל תמצא... בגלל האינטרנט היום הכל שונה ככה שלא צריך להוכיח דברים אלה למצוא שטות שבן אדם אחר כתב ובלי לבדוק אם זה נכון או לא לתת את זה לבוגל בפרצוף ולהגיד לו - אאאהההה!!!.
בכלל, אני אוהב את האינטרנט, מתברר שאני מליונר, אני בדיוק עוזר לנסיך אפריקני להימלט מכוחות האופל במדינתו והוא יתחלק איתי בכסף של אבא שלו! יש! איזה טיסן קונים במליון דולר הונגקונגי?
ושיהיה לכולנו רק טוב
דרך אגב, עוד סיבה, מנוע דלק משתמש בפרופ גם כגלגל תנופה...
גיא.
נק' למחשבה - יש פרופ עץ לחשמלי ?
איזה בלאגן עשיתי עם השאלה הזו
מה שבטוח שפרופים של בנזין הרבה יותר מאוזנים מחשמלים
אז בעצם זה סבבה להשתמש בפרופ בנזין![]()
הי טוב פרופים מזהב.
מוכרים אחד וקונים תמורתם מלא פרופים קטנים וחמודים
הייתי מצפה ממישהו שמכנה עצמו "עוסק במדע" או לפחות "עוסק במחקר" שיביא קצת תוצאות ממדידות שעשה, להשוואה, אבל שחר כנראה צודק.....
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בנצי, ואני לתומי חשבתי שלאחר שקטלת את דבריי (שהתבררו כנכונים) ותיארת אותם כ"שטות מוחלטת"
תואיל להתנצל, אבל זה כנראה גדול ממך...
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
כמו שחשבתי
אגב, הינה עוד הסבר שתומך במה שכתבתי
http://www.answerbag.com/q_view/1955144
שימו לב שהם העלו עוד הסבר מלבד הסל"ד: מנוע דלק מסובב מדחף בפיקים (כל 2/4 פעימות נוצר מומנט לסיבוב המדחף)
לעומת מנוע חשמלי שמסובב את המדחף בצורה הרבה יותר חלקה. הפיקים הללו מצריכים מדחף מסיבי יותר.
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 13-12-2010 בשעה 08:30:37.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
נערך לאחרונה על ידי saportas; 13-12-2010 בשעה 18:17:37.
1. הנה מה שכתוב בלינק שחור על גבי לבן
http://www.answerbag.com/q_view/1955144
RPMs
Many electric motors still run at lower RPMs than their gas counterparts. At higher RPMs, propellers come under more stress.
תרגום לעברית (במיוחד בשביל בנצי)
מרבית המנועים החשמליים עדיין עובדים בסל"ד נמוך יותר מאשר מנועי דלק. בסל"ד גבוה יותר, מדחפים נתונים ליותר עומס מבני
2. שים לב שמתחילת השרשור אתה קוטל, מעליב, מביך את עצמך, כאשר לא הבאת עדיין שום נתון שתומך בגרסתך.
אם יש לך עניין במשחקי אגו, לי אין צורך בהם. אני מתפרנס יפה מהידע שלי...
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 13-12-2010 בשעה 21:49:02.
דניאל ,תקשיב(תיקרא).גם אתה צודק וגם בוגל צודק,ישנם מנועים שמיסתובבים הרבה פחות ממנועי דלק וישנם מנועים חשמליים שמיסתובבים הרבה יותר מדלק ,וכל זה תלוי ביכולות המנוע החשמלי ומ"ס התאים בסוללה.מה שבעצם ליאור (פותח השירשור)רצה לדעת אם בסך הכול אפשר להרכיב פרופ של מנוע דלק על מנוע חשמלי והאם כוח הדחף מישתנה כאשר מחליפים מפרופ חשמלי לפרופ דלק.אני יכול להגיד לך בוודאות שפרופ דלק מתאים למנועים חשמליים ללא ספק וכמובן בהתאם למנוע החשמלי.אך לא ניתן להרכיב פרופ חשמלי על מנוע דלק עקב בעיית הפולסים שמנוע הדלק מייצר.אני אתן לך דוגמא:לקחתי פרופ חשמלי באותה מידה והרכבתי על מנוע דלק ולאחר 3 דקות נחתי אם קט מנוע ופרופ שבור ותושבת מנוע מפורקת.וזה כמובן קרה למלא אנשים שהחליטו לעשות ניסויים על הטיסן שלהם.בגדול ולפי דעתי וניסיוני הרב בתחום אני יכול להגיד לך שאני מעדיף פרופ דלק על מנוע חשמלי מאשר פרופ חשמלי על מנוע חשמלי.וזה גם שפרופ דלק אומנם יותר כבד אך גם ברוב המיקרים גם יותר מאוזן ועובד טוב יותר על מנועים חשמליים(כמובן כאלה שאמורים לספק סל"ד גבוה כמו מנועי דלק).למעשה כל מה שחברי הפורום אמרו ,כולם צודקים ,ויש להבין שכל אחד התנסה עם מ"ס סט אפים שונים ולכן יש חילוקי דעות.בכל אופן ,לפעמים כיף שיש אקשן ויש התגרויות אך בשטח כולם נחמדים וצוחקים ומטיסים יחדיו.אין טעם להגרר למי צודק ומי לא כפי שאמרתי כולם צודקים.![]()
חיים גיל תעשה תרגיל
דניאל שים לב שמתחילת השרשור אתה קוטל, מעליב, מביך את עצמך, כאשר לא הבאת עדיין שום נתון שתומך בגרסתך.........
אני אתקן לך את ההצהרה:
הסל"ד של פרופ המותקן על מנוע חשמלי לפעמים נמוך משמעותית מפרופ המותקן על מנוע דלק .....
נ.ב.
1. בעניין משחקי אגו, אתה צברת מספיק כאלו במיוחד בהצהרות של נטישת פורומים שאינם מספיק מפרגנים לך, אם תבקש אני בטוח שנוכל להזכיר לך את ההצהרות הללו....
2. אני שמח שאתה מתפרנס יפה מהידע שלך... חלילה לנו אם לא היית מתפרנס יפה, וודאי לא היה לך כסף לעסוק בתחביב...ואז איך היית כותב לנו פה בפורום???
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 13-12-2010 בשעה 23:18:20.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בנצי,
מאחל לך רק בריאות, כנראה שאתה צריך את זה
חיים,
איזה מנועים חשמליים (בתוספת מדחף) מסתובבים מהר יותר מ 15,000 סל"ד (סל"ד של 2 פעימות) מלבד קונפיגורציות אקזוטיות כגון מנוע 4000KV עם פרופ 5X5?
כבר אמרתי שפן-ג'ט אינו דוגמא טיפוסית למערכת חשמלית...
חברים,
בואו נוציא משהו טוב מהשרשור
אני בטוח שלרובכם יש מד סל"ד
אני מזמין אתכם להעלות לפורום את תוצאות המדידה, עבור מדחפים גדולים מ 7" (לא מכיר מדחף דלק קטן יותר)
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 13-12-2010 בשעה 23:44:26.
דניאל ,גם מנועי דלק לא מגיעים לסל"ד שרשום עליהם.קח לדוגמא מנוע ווברה 61 ספיד בן חודשיים וחצי ,שרשום שהוא מגיע ל18000 סל"ד, אבל בפועל הוא מגיע בקושי ל15000 סל"ד וזה אחרי שירדתי בקוטר ל-10/7.אז קח דברים בפרופורצייה.בכל זאת אני יצלם סירטון בהזדמנות הראשונה עם מד סל"ד ועוד קצת נתונים כלליים.אפשר לישאול בפורום טיסנים על דלק קצת על נתוני מנוע בכללי ועל סיבובי סל"ד של מנועי דלק .כמה רשום? וכמה בפועל? אני יודע שרובם מחזיקים במד סל"ד.
נערך לאחרונה על ידי haimgil; 14-12-2010 בשעה 00:12:23.
חיים גיל תעשה תרגיל