תגובה להודעה: מה היתרון הגדול של מטוסים בצורת "ערבה" ?

נכתב במקור על ידי
HeliDraco
ספציפית לערבה (=נורד

) התצורה הזאת נתנה יתרון משמעותי - שני בומים עם הגאי הכיוון אפשרו מיקום של פתח טעינה/פריקה רחב בחלק האחורי של המטוס, בלי להגביה את הזנב (כמו במטוסי הרקולס למשל). חוץ מזה:
1. זה אפשר למקם את הגה הגובה מעל הגוף ורחוק מהמערבולות שנוצרות ע"י הכנפיים.
2. שני הגאי כיוון - משמעו הגאי כיוון קטנים יותר שניתן להפעיל ע"י סרוואים פחות חזקים ויותר חסכוניים בהספק (לא נשכח שמל"ט מלא בצרכני הספק הרבה יותר אכזריים, כמו המטע"ד ומערכות התקשורת)
זה מה שאני רואה...
לא חושב שיש ייתרון משמעותי מבחינת המצלמה - מנסיון שלי עם מל"טים, מה שבעיקר נכנס לשדה הראיה ומפריע הוא דווקא כן הנסע ולא הפרופ.
קצת עידכון קטן היום כני הנסע מתקפלים אז הם ממש לא רלוונטי לגבי המצלמה למנוע יש דבר הנקרא אגזוז ונשם מנוע (בעיקר במנוע סילון )2 האלמנטים האלו שואפים להוציא אדי שמן לאוויר החופשי תוסיפו את זה לכיוון האוויר(בהנחה שהמנוע ממוקם בקדמת המטוס) ותאמינו לי שלאחר זמן קצר מה שיהיה אפשר לראות המצלמה זה בעיקר מסך חום שואף לשחור
TREX 700N DFC
GOBLIN 700 SKOOKUM BE GPS
EASYGLIDER PRO