כמדומני הדיון בעיקר נסב סביב מידת רעילותו "העדיפה" על שמנים אחרים.
כמדומני הדיון בעיקר נסב סביב מידת רעילותו "העדיפה" על שמנים אחרים.
הנה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Organophosphate_poisoning
http://www.pprune.org/engineers-tech...poisoning.html
http://thelubricantstore.com/Custome...20Oil%20II.pdf
http://www.jtbaker.com/msds/englishhtml/t5161.htm
רוצה עוד ? יש ה מ ו ן...
ה-MSDS של השמן ממש צועק מתוך הדף כמה שזה מסוכן.
כן, כתוב שם שהחומר לא מהווה סכנה תחת תנאי שימוש רגילים.
אבל מה הם תנאי השימוש הרגילים ? זה בטח לא יועד לשימוש במערכות טוטאל-לוס כמו שלנו, לא יועד למגע יד (כתוב בפירוש להשתמש באמצעי מגן) ועוד...
מה גם שההשואה בינו לבין שמן הטיסנים הרגיל ממש לא במקומה. המרכיבים של שני השמנים שונים לחלוטין ויועדו לשימוש שונה.
שמני הסילון המכילים אורגנו-פוספט נמצאים איתנו כ-50 שנה בקירוב והיום נמצאים תחת מחקרים מקיפים בעקבות בעיות נאורולוגיות בלתי הפיכות שנמצאו בקרב האנשים החשופים להם, מכונאים, דיילים טיסים וכו'.
ד"א, מבין המטוסים שכי פחות כדאי לטוס בהם בגלל הסכנה הזו, ה-757 גרוע מכולם.
ישנם מספר טיסים של 757 בעולם שפרשו עקב בעיות נאורולוגיות המיוחסות ישירות לשמן של מוביל-אקסון.
http://www.airlinepilotforums.com/ca...r-quality.html
http://www.aerotoxic.org/index.php/v...onard-lawrence
http://www.aerotoxic.org/download/do...Jet%20Oils.pdf
וכמובן שלא חסר עוד אלפי אתרים נוספים...
ועוד ד"א: מבין שמני הסילון, זה שאנו אוהבים הכי הרבה, אותו מוביל ג'ט הוא גם הגרוע מכולם, היות והוא מכיל את הכמות הגדולה ביותר של רעלים.
אז לכול הכימאים שעדיין לא חקרו את זה, לא צריך, זה כבר נחקר...
לכל מי שאוהב את הריח (ואני ביניהם...) זה לא מהשמן, זה מהדלק עצמו
אני לא מנסה להפחיד איש, כל אחד כרצונו ינהג, אין חוק נגד שימוש בשמן הזהואני לא נביא זעם... אני פשוט חושב, שככול שיפחת השימוש בשמנים הנ"ל בסביבתינו הקרובה כך נרוויח בריאות וכן, גם כסף.
בברכה ובריאות טובה לכולנו.
נערך לאחרונה על ידי טיסני אילת; 24-02-2011 בשעה 11:37:31.
מצורף לינק לשמן שבו אני משתמש:
http://www.aacentrifugerentals.com/I...light_msds.pdf
מצא את ההבדלים בינו לבין שמן הטורבינה. (רמז: סעיף 11...)