תגובה להודעה: מדפים ל- cessna 400

נכתב במקור על ידי
Boogle
חו"ח זהו מתכון בטוח להזדקרות קצה כנף !!
ולעניינינו:
מהירות הגישה לנחיתה היא פונקציה של משקל הטיסן שלך ואיזונו, ככלל אין כמעט טיסן שנזקק באמת למדפים לצורך נחיתה ועליך ללמוד להציף ולהשתמש בפונקציה זו תוך ניצול אפקט הקרקע להאטת הטיסן.
בחינה ראשונה עליך לבצע בגובה של כ 20 מטר, הגע עם הטיסן כאילו לנחיתה על מסלול דימיוני בגובה כ20 מטר והתחל להציף בדוק באיזו מהירות הוא מזדקר, ההזדקרות יכולה להטבטא בהפלת כנף או בשקיעה מואצת של הטיסן (הטיסן יראה כאילו בקושי מתקדם ושוקע כמו על כרית אויר). המהירות הנ"ל היא המהירות בה עליך להיות כשאתה כחצי מטר מעל הקרקע. בשלב הזה כשתציף את הטיסן הוא יאט וישקע באלגנטיות אל המסלול.
תוספת לא נכונה של מדפים לא תשפר את ביצועי הטיסן בהכרח , היא כן תשפיע על הזדקרותו בנחיתה.
ובנוסף, מהירות הנחיתה ביום ללא רוח היא בהכרח גבוהה ממהירות הנחיתה עם רוח קלה וגבוהה מאוד ממהירות הנחיתה עם רוח אף חזקה.
המהירויות הנ"ל הן מהירויות קרקעיות, מהירות האויר שהכנף תראה תהיה זהה.
בעניין בניית מדפים, אתה יכול להשתמש בסרוו בודד - יותר קל יותר בטוח יותר פשוט. קנה לך (או ייצר ממוט פלדה) סטט מוטות הנקרא "ל" מאזנות, חתוך בקצות האמבטיה שיש לך שם קוים לאורך מיתר הכנף בכדי לשחרר את המדף - אין צורך בציר לפי המבנה המצולם, חבר את שני המדפים עם ה"ל" מפלדה, וחבר במרכז הכנף בתוך הגוף סרוו אחד לשני המוטות.
תקבל יופי של מדפים לתפארת מדינת ישראל. (זה לא ישנה במיל את העובדה שלנחות צריך ללמוד ולכל טיסן יש את אופי הנחיתה שלו שגם אותו צריך ללמוד).
ואם עדיין לא הבנת, אתה מוזמן לשטח תקבל הסבר משלים- יש דברים שקשים בהתכתבות...
תודה על ההסבר המפורט...
הבנתי את רוב ההסבר שנתת רק לא הבנתי מזה "ל" מאזנות(והיכן ניתן להשיג כזה)...
והאם התכוונת שאשים את הסרוו בתוך גוף הטיסן ? זה קצת מסובך לא ?
ד"א - כשמורידים מאזנות הטיסן מזדקר אבל לא כמו הזדקרות רגילה(קיצונית יותר)...תקן אותי אם אני טועה...
escapade great planes
cessna 400- נמכר
funjet
yak 55 telink - נמכר
multiplex minimag